O Sebastian Vettel ήταν ο ταχύτερος οδηγός σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών του GP Κίνας, ωστόσο η μεγάλη διαφορά που είχε το πρωί η Red Bull μειώθηκε στο ελάχιστο το απόγευμα. 

Πρωινή περίοδος

H ομάδα της Red Bull κυριάρχησε στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Κίνας, που διεξήχθησαν σε ομιχλώδες περιβάλλον, λόγω της σκόνης που υπήρχε στην περιοχή, με τον Sebastian Vettel να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο, όντας 0,6 δλ. ταχύτερος από τον team mate του, Mark Webber. O Αυστραλός συνάντησε αργότερους συνδυασμούς στον πρώτο του γρήγορο γύρο με το δεύτερο σετ ελαστικών που χρησιμοποίησε. Ο Γερμανός πρωταθλητής είχε προβάδισμα 2,1 δλ. επί του Lewis Hamilton κατετάγη 3ος με την McLaren, η οποία όμως δεν επικεντρώθηκε στους χρόνους, καθώς συνέλεγε πληροφορίες για τον καινούργιο της διαχύτη.

Παρά το προβάδισμά της, η Red Bull δεν είχε απροβλημάτιστο πρωινό, καθώς το KERS του Webber δυσλειτουργούσε και ο Αυστραλός δέχθηκε εντολή από το pit wall να μην το χρησιμοποιήσει για κάποιους γύρους... Παράλληλα, η ομάδα άλλαξε το κάλυμμα κινητήρα στο μονοθέσιο του Vettel, τοποθετώντας αυτό με την μεγαλύτερη οπή εξαγωγής ζεστού αέρα για καλύτερη απαγωγή θερμότητας, με το αντίστοιχο κόστος σε αεροδυναμική απόδοση. Οι θερμοκρασίες ήταν λίγο υψηλότερες από τις αναμενόμενες, με τον υδράργυρο να φτάνει τους 27ο Κελσίου στην ατμόσφαιρα.

Προβλήματα με το KERS αντιμετώπισε όμως και η McLaren, με το σύστημα στο μονοθέσιο του Jenson Button (4ος) να υπερθερμαίνεται. Ο Nick Heidfeld με τη Renault σημείωσε την 5η επίδοση της διαδικασίας, αλλά πρόλαβε να συμπληρώσει μονάχα 5 γύρους, καθώς πάτησε άτσαλα στο kerb της εξόδου της στροφής 10 στο 60ό λεπτό και έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του, καταστρέφοντας το ρύγχος στα προστατευτικά ελαστικά. Ο Γερμανός δε μπορούσε στη συνέχεια να επιλέξει σχέση στο κιβώτιο της Renault, για να επιστρέψει στα pits. Στη Μαλαισία, η Renault παρουσίασε καινούργιο διαχύτη και εμπρός αεροτομή, ωστόσο αποφάσισε να μη χρησιμοποιήσει την καινούργια πίσω αεροτομή που είχε. Η ομάδα προτίμησε να περιμένει μέχρι την Τουρκία για την πίσω αεροτομή, καθώς στην Κίνα δοκιμάζει άλλες αναβαθμίσεις, ακόμα στο ήδη εντυπωσιακό σύστημα εκκίνησης της R31.

Στην 6η θέση βρέθηκε ο Felipe Massa, με τη Ferrari. Η ιταλική ομάδα δεν επικεντρώθηκε στους χρόνους (ο Fernando Alonso σημείωσε τη 12η μόλις επίδοση), αλλά στη συλλογή δεδομένων για την αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου της, που διέθετε μια αναβαθμισμένη εμπρός αεροτομή, στην οποία οι μηχανικοί είχαν τοποθετήσει πράσινη φωσφορούχα μπογιά για να μελετήσουν τη ροή του αέρα καθώς περνάει από τα πτερύγιά της.

Ο Sergio Perez σημείωσε πολύ καλό χρόνο για να βρεθεί στην 7η θέση, σε αντίθεση με τον team mate του στη Sauber, Kamui Kobayashi (19ος), ο οποίος δοκίμαζε καινούργιες εξατμίσεις σήμερα. Οι rookies τα πήγαν πολύ καλά όσον αφορά τους χρόνους, αφού πίσω από τον Perez κατετάγη ο Pastor Maldonado με τη Williams. Ο Βενεζουελανός είχε ένα τετ-α-κέ στη στροφή 7, μόλις 12 λεπτά πριν το τέλος, και στην προσπάθειά του να φύγει από τη μέση, παγιδεύτηκε, καθώς το μονοθέσιό του ακινητοποιήθηκε επάνω στο kerb, με τους κινητήριους τροχούς να βρίσκονται στον αέρα... Στην άλλη Williams, o Rubens Barrichello (17ος) δοκίμαζε καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Vitaly Petrov (Renault) και o Sebastien Buemi με την Toro Rosso, η οποία σήμερα δοκίμαζε αναβαθμισμένες απολήξεις εξατμίσεων, ενώ οι Mercedes βρέθηκαν στην 11η (Nico Rosberg) και 18η (Michael Schumacher) θέση. Πολύ καλός ήταν ο χρόνος του Heikki Kovalainen, ο οποίος κατετάγη 14ος με τη Lotus. Το άλλο μονοθέσιο της ομάδας οδηγούσε ο 22χρονος Βραζιλιάνος Luiz Razia, ο οποίος είδε την εμπρός αεροτομή του να σπάει, λόγω προβλήματος στην πλήμνη ενός εκ των εμπρός τροχών. Ο Timo Glock συμπλήρωσε μονάχα 9 γύρους, έχοντας περάσει την πλειονότητα του 90λεπτου στο γκαράζ της VIrgin. Στο τέλος της διαδικασίας, ο Vitantonio Liuzzi αναγκάστηκε να παρκάρει την HRT του στην πίστα, λόγω τεχνικού προβλήματος.

Απογευματινή περίοδος

Ο Sebastian Vettel σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο και στην απογευματινή περίοδο, ωστόσο η διαφορά του από τις McLaren ήταν πολύ μικρότερη. Εντούτοις, κάποιοι πιστεύουν ότι ο Γερμανός είχε πολύ περισσότερη βενζίνη στο ρεζερβουάρ της Red Bull του απ’ ότι τα μονοθέσια της βρετανικής ομάδας. Επιπλέον, τη στιγμή που ο Lewis Hamilton ανέφερε στον ασύρματο, έπειτα από τον πρώτο κιόλας γρήγορο γύρο του με τη μαλακή γόμα, ότι τα ελαστικά είχαν «τελειώσει», ο Vettel είχε τη δυνατότητα να τα κάνει να διαρκέσουν για αρκετούς γύρους παραπάνω. Ο Hamilton αναγκάστηκε να τοποθετήσει τη σκληρή γόμα στο μονοθέσιό του για τα τελευταία λεπτά της διαδικασίας.

Οι Mercedes σημείωσαν μερικούς αρκετά υποσχόμενους χρόνους, με το χρόνο Nico Rosberg να υπολείπεται μονάχα 0,25 δλ. από την καλύτερη επίδοση της ημέρας. Ο Michael Schumacher ακολούθησε τον team mate του στην κατάταξη. Στην 6η θέση κατετάγη ο Felipe Massa με τη Ferrari. Ο Βραζιλιάνος ήταν 0,8 δλ. πιο αργός από τον Vettel. Το απόγευμα δεν ήταν καλό για τη Ferrari, καθώς ένα πρόβλημα με τα υδραυλικά της 150ο Italia καθήλωσε τον Fernando Alonso (14ος) στα pits για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας. Ο Ισπανός κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα για τα τελευταία 10 λεπτά.

Εντυπωσιακό χρόνο κατάφερε να σημειώσει ο Adrian Sutil (7ος) με τη Force India, ωστόσο, στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Paul Di Resta δεν κατάφερε καν να βγει στην πίστα, λόγω ενός προβλήματος με την πίεση του καυσίμου στο μονοθέσιό του. Τον Sutil ακολούθησαν στον πίνακα των χρόνων οι δυο Renault, με τον Nick Heidfeld να καταστρέφει ακόμα ένα ρύγχος της R31, έπειτα από μια έξοδο στη στροφή 1 στο μέσο της διαδικασίας. Ο Γερμανός κατάφερε να επιστρέψει στα pits, διανύοντας κάποια απόσταση σπρώχνοντας το μονοθέσιό του(!) και κατάφερε να ξαναβγεί στην πίστα 20 λεπτά αργότερα. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι έπειτα από το ατύχημα που είχε ο Vitaly Petrov στη Μαλαισία, για αυτό το σαββατοκύριακο χρησιμοποιεί άλλο πλαίσιο, και συγκεκριμένα αυτό με το οποίο αγωνίστηκε ο Heidfeld στην Αυστραλία.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Mark Webber, o οποίος έδειξε να δυσκολεύεται λίγο περισσότερο από τον team mate του στη Red Bull το απόγευμα. Στο άλλο στρατόπεδο της εταιρίας, την Toro Rosso, ο Sebastien Buemi (13ος) ανέφερε στον ασύρματο ότι το KERS του δε λειτουργούσε. Ο Vitantonio Liuzzi πρόλαβε να σημειώσει μονάχα ένα γρήγορο χρόνο, καθώς οι μηχανικοί της HRT εργάζονταν επάνω στο μονοθέσιό του για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας. Ωστόσο, αμφότερα τα μονοθέσια της ισπανικής ομάδας κατάφεραν να κινηθούν ταχύτερα από τις Virgin. Ο Timo Glock, που ήταν τελευταίος από αυτούς που σημείωσαν χρόνο, βρέθηκε έξω από το 107% του χρόνου του Vettel.

GP Κίνας 2011: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος

Α/A

No.

Οδηγός

Ομάδα-Κινητήρας

Χρόνος

Διαφ.

Μ.Ω.Τ.

Γύ.

1

1

Sebastian Vettel

Red Bull-Renault

1:38.739

-

198.742

23

2

2

Mark Webber

Red Bull-Renault

1:39.354

0.615

197.512

27

3

3

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:40.845

2.106

194.592

21

4

4

Jenson Button

McLaren-Mercedes

1:40.940

2.201

194.409

22

5

9

Nick Heidfeld

Renault

1:40.987

2.248

194.318

5

6

6

Felipe Massa

Ferrari

1:41.046

2.307

194.205

25

7

17

Sergio Perez

Sauber-Ferrari

1:41.189

2.450

193.930

20

8

12

Pastor Maldonado

Williams-Cosworth

1:41.222

2.483

193.867

20

9

10

Vitaly Petrov

Renault

1:41.231

2.492

193.850

16

10

18

Sebastien Buemi

Toro Rosso-Ferrari

1:41.328

2.589

193.664

21

11

8

Nico Rosberg

Mercedes

1:41.361

2.622

193.601

23

12

5

Fernando Alonso

Ferrari

1:41.434

2.695

193.462

15

13

14

Nico Hulkenberg

Force India-Mercedes

1:41.494

2.755

193.347

20

14

20

Heikki Kovalainen

Lotus-Renault

1:41.579

2.840

193.186

13

15

15

Paul Di Resta

Force India-Mercedes

1:41.610

2.871

193.127

18

16

19

Daniel Ricciardo

Toro Rosso-Ferrari

1:41.752

3.013

192.857

20

17

11

Rubens Barrichello

Williams-Cosworth

1:41.939

3.200

192.503

25

18

7

Michael Schumacher

Mercedes

1:42.301

3.562

191.822

23

19

16

Kamui Kobayashi

Sauber-Ferrari

1:43.792

5.053

189.067

20

20

25

Jerome D'Ambrosio

Virgin-Cosworth

1:44.089

5.350

188.527

20

21

23

Vitantonio Liuzzi

HRT-Cosworth

1:44.359

5.620

188.039

18

22

24

Timo Glock

Virgin-Cosworth

1:44.438

5.699

187.897

11

23

21

Luiz Razia

Lotus-Renault

1:44.542

5.803

187.710

9

24

22

Narain Karthikeyan

HRT-Cosworth

1:45.019

6.280

186.858

23

GP Κίνας 2011: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος

Α/A

No.

Οδηγός

Ομάδα-Κινητήρας

Χρόνος

Διαφ.

Μ.Ω.Τ.

Γύ.

1

1

Sebastian Vettel

Red Bull-Renault

1:37.688

-

200.880

34

2

3

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:37.854

0.166

200.540

22

3

4

Jenson Button

McLaren-Mercedes

1:37.935

0.247

200.374

31

4

8

Nico Rosberg

Mercedes

1:37.943

0.255

200.357

34

5

7

Michael Schumacher

Mercedes

1:38.105

0.417

200.027

29

6

6

Felipe Massa

Ferrari

1:38.507

0.819

199.210

36

7

14

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

1:38.735

1.047

198.750

35

8

9

Nick Heidfeld

Renault

1:38.805

1.117

198.609

26

9

10

Vitaly Petrov

Renault

1:38.859

1.171

198.501

31

10

2

Mark Webber

Red Bull-Renault

1:39.327

1.639

197.566

33

11

16

Kamui Kobayashi

Sauber-Ferrari

1:39.538

1.850

197.147

33

12

12

Pastor Maldonado

Williams-Cosworth

1:39.667

1.979

196.892

37

13

18

Sebastien Buemi

Toro Rosso-Ferrari

1:39.771

2.083

196.686

18

14

5

Fernando Alonso

Ferrari

1:39.000

1.312

198.218

17

15

19

Jaime Alguersuari

Toro Rosso-Ferrari

1:39.828

2.140

196.574

25

16

11

Rubens Barrichello

Williams-Cosworth

1:39.925

2.237

196.383

32

17

17

Sergio Perez

Sauber-Ferrari

1:39.953

2.265

196.328

30

18

20

Heikki Kovalainen

Lotus-Renault

1:40.476

2.788

195.306

30

19

21

Jarno Trulli

Lotus-Renault

1:41.482

3.794

193.370

32

20

22

Narain Karthikeyan

HRT-Cosworth

1:42.902

5.214

190.702

25

21

23

Vitantonio Liuzzi

HRT-Cosworth

1:43.850

6.162

188.961

3

22

25

Jerome D'Ambrosio

Virgin-Cosworth

1:44.008

6.320

188.674

35

23

24

Timo Glock

Virgin-Cosworth

1:44.747

7.059

187.343

12

24

15

Paul Di Resta

Force India-Mercedes

-

-

-

-

TAGS