Ηλιακό Σταθμό παραγωγής Υδρογόνου σκοπεύει να κατασκευάσει Honda Motor, στις εγκαταστάσεις της στη Saitama και να παρουσιάσει ένα όχημα κυψελών καυσίμου FCX Clarity με ηλεκτρική πρίζα κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους που λήγει στις 31 Μαρτίου, 2012.
Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο Πρόγραμμα Δοκιμών Ηλεκτρικών Οχημάτων όπου συνεργάζονται η Honda και η Περιφέρεια Saitama για την επόμενη γενιά προϊόντων προσωπικής μετακίνησης της Honda. Επιπλέον, το ηλεκτρικό FCX Clarity θα φέρει πρίζα για παροχή ηλεκτρικής ισχύος 10kW ή παραπάνω, αντίστοιχη με αυτή που απαιτούν 2 νοικοκυριά*. Επειδή το FCX Clarity χρησιμοποιεί τη χημική αντίδραση υδρογόνου και οξυγόνου για την παραγωγή ενέργειας με μηδενικές εκπομπές CO2, με τη νέα πρίζα το όχημα θα λειτουργεί σαν κινητή ηλεκτρική γεννήτρια μηδενικών ρύπων.

Το Μάρτιο του 2009, η Honda και η Περιφέρεια Saitama συνήψαν συμφωνία συνεργασίας σε περιβαλλοντικά θέματα. Με βάση τη συμφωνία, από το Δεκέμβριο του 2010 η Honda εφαρμόζει το Πρόγραμμα Δοκιμών Ηλεκτρικών Οχημάτων στη Saitama που περιλαμβάνει προηγμένη τεχνολογία ηλεκτροκίνησης, επικοινωνίες και τηλεματική με στόχο να συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα στο μέλλον.

Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, ο Ηλιακός Σταθμός Παραγωγής Υδρογόνου της Επαρχίας Saitama θα αντιπροσωπεύει μία μελλοντική κοινωνία βασισμένη στο υδρογόνο. Το ειδικά εξοπλισμένο FCX Clarity θα ανεφοδιάζεται στον ηλιακό σταθμό, ενώ εκτός από αυτοκίνητο θα λειτουργεί και σαν ηλεκτρική γεννήτρια υψηλής ισχύος. Το όλο project θα προσφέρει τη δυνατότητα στη Honda να δοκιμάσει εκτενώς τις τεχνολογικές δυνατότητες και λειτουργικές απαιτήσεις του Ηλιακού Σταθμού Παραγωγής Υδρογόνου σε πραγματικό αστικό περιβάλλον.

Θέλοντας να συμβάλλει στην αντικατάσταση ορυκτών καυσίμων, στη μείωση των ρύπων και στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η Honda πρωτοστατεί στην εξέλιξη της κυψέλης καυσίμου την οποία θεωρεί ως απόλυτη πηγή καθαρής ενέργειας. Το ηλεκτρικό FCX Clarity κυψελών καυσίμου, εκπροσωπώντας μία μελλοντική κοινωνία μηδενικών ρύπων βασισμένης στο υδρογόνο, διατίθεται με leasing στην Αμερική από τον Ιούλιο του 2008, και στην Ιαπωνία από το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς. Επίσης, θεωρώντας σημαντική την εξάλειψη εκπομπών CO2 κατά τη διάρκεια παραγωγής, αποθήκευσης και παροχής υδρογόνου, η Honda ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2010 στο Center of Honda R&D Americas, Inc. (Los Angeles) την πειραματική λειτουργία ενός μικρομεσαίου, αθόρυβου και χαμηλού κόστους Ηλιακού Σταθμού Παραγωγής Υδρογόνου επόμενης γενιάς για χρήση σε νοικοκυριά.


Με βάση τον υπολογισμό ότι ένα μέσο νοικοκυριό απαιτεί περίπου 5 kW


Πηγή: auto24.gr