Η νέα Κawasaki Versys είναι σχεδιασμένη για να ταιριάξει απόλυτα σε όλους τους τύπους αναβατών, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν οδηγήσει ποτέ. Σκοπός ήταν και είναι μια μοτοσικλέτα ευκολοδήγητη, άνετη, με την οποία ο αναβάτης απολαμβάνει την οδήγηση. Στην ουσία το Versys παρουσιάζει μια πρωτοποριακή κατηγορία μοτοσικλέτας, η οποία συνδυάζει το ύφος δυο κατηγοριών σε μία: on-off και street.
Με την Versys ο αναβάτης είναι εύκολο να αντιμετωπίσει δύσκολες συνθήκες δρόμου με την πλήρη συγκατάθεση αλλά και τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας αφού διαθέτει ιδανική ισορροπία βάρους εμπρός-πίσω. Ο συνδυασμός μεγάλης διαδρομής ανάρτησης με αυστηρές ρυθμίσεις αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας για τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας

Η τιμή της νέας Versys είναι 7.990 € χωρίς ABS και 8.490 € με σύστημα ΑΒS

Η Versys ξεχωρίζει κυρίως από τον μπροστινό της προβολέα . Είναι φρέσκος σε σχεδιασμό και με καλύτερη διασπορά του φωτός, ενώ ο κόκκινος συγγενής του στο πίσω μέρος είναι τεχνολογίας LED και τα φλας είναι πια με λευκό πλαστικό σε σχήμα διαμαντιού. Τα πλαστικά σχεδόν παντού ανασχεδιάστηκαν και απέκτησαν περισσότερες ακμές, σημάδι πιο επιθετικής αλλά και καλύτερης αεροδυναμικής σχεδίασης.

Ο αναβάτης θα προσέξει με την πρώτη την πολύ διαφορετική θέση οδήγησης. Το ρεζερβουάρ ανασχεδιάστηκε (παραμένοντας όμως με την ίδια χωρητικότητα των 19 λίτρων) και φέρνει τον οδηγό πιο κοντά στο τιμόνι, ενώ η σέλα απέκτησε 5 mm περισσότερα (από τα 840 mm που ήταν) καθώς και ελαφρώς διαφορετική κλίση. Τα μαρσπιέ καλύπτονται από παχύτερο ελαστικό για σωστότερη θέση και μεγαλύτερη άνεση των ποδιών. Η ζελατίνα προστασίας, επίσης ανασχεδιασμένη, προσφέρει καλύτερη προστασία και επιπρόσθετα ρυθμίζεται σε τρεις διαφορετικές θέσεις. Οι καθρέπτες έχουν αλλάξει για να ταιριάξουν με τη νέα θέση οδήγησης, ενώ ο «ευρωπαϊκός» σχεδιασμός τους προσφέρει στον οδηγό πολύ καλύτερο οπτικό πεδίο.

Ο κινητήρας παρέμεινε ίδιος στο εσωτερικό, άλλαξε όμως στο εξωτερικό με νέα καπάκια και προστατευτικά, ελαστικότερες πίσω άνω βάσεις για αποτελεσματικότερη εξάλειψη των κραδασμών και νέας σχεδίασης τελικό εξάτμισης, ταιριαστό με τη συνολική εικόνα του μοντέλου.

Το ταμπλό αποτελείται από λευκό LED φωτισμό για αυξημένη ορατότητα τη νύχτα. Επίσης περιλαμβάνει ένα ψηφιακό ταχύμετρο, αναλογικό στυλ στροφόμετρο, ψηφιακό μετρητή καυσίμου, οδόμετρο, διπλό μετρητή ταξιδιού κλπ.

Η λεπτή και όρθια θέση οδήγησης με το πλατύ τιμόνι προσφέρει μια φυσική άνετη στάση οδήγησης με εξαιρετικό έλεγχο και επιτρέπει στους αναβάτες να πειραματιστούν με διάφορα στυλ οδήγησης. Οι αναθεωρημένες χειρολαβές είναι πιο εύκολο να πιαστούν και είναι τοποθετημένες πιο έξω για ακόμη μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων.

Κατά τη ρύθμιση του δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 649κ.ε. οι μηχανικοί της Kawasaki είχαν ως προτεραιότητα την εξασφάλιση απόκρισης στο γκάζι με μεγαλύτερη ευστροφία και ισχύ

Ιδιαίτερη μέριμνα λήφθηκε ώστε να μεγιστοποιηθεί η ροπή σε χαμηλό και μεσαίο φάσμα στροφών. Με το άνοιγμα του γκαζιού, οι αναβάτες θα παρατηρήσουν ότι οι μηχανικοί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα εξαιρετικά ομαλό και ισχυρό χαρακτήρα κινητήρα, ο οποίος προσφέρει υψηλό επίπεδο ελέγχου της μοτοσυκλέτας αλλά και επιτάχυνση στο χαμηλότερο εύρος στροφών.

Το ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 19 λίτρων σε συνδυασμό με την εξαιρετική οικονομία καυσίμου προσφέρει μεγάλη αυτονομία. Νέα ουρά με φανάρι LED (όπως στο νέο Z1000), που περιλαμβάνει διαφανές κόκκινο φακό, κάνει την «ουρά» να φαίνεται πιο compact. Οι 17″ τροχοί (εμπρός και πίσω) συμβάλλουν στον εύκολο χειρισμό της μοτοσυκλέτας.

Το εμπρός ελαστικό των 120 χιλιοστών προσφέρει μια εξαιρετική ισορροπία στο σύστημα διεύθυνσης και πρόσφυσης του εμπρόσθιου τροχού. Τρία δισκόφρενα τύπου petal προσφέρουν δύναμη φρεναρίσματος και αίσθηση στη μανέτα. Οι εμπρός δίσκοι των 300 mm συμβάλλουν στη μεγαλύτερη δυνατότητα ελέγχου. Για πρόσθετη ασφάλεια στο φρενάρισμα τα μοντέλα είναι διαθέσιμα με εμπρός και πίσω ABS Bosch.

Στο δρόμο πρίν καλά, καλά το καταλάβεις μπαίνεις στο ρυθμό της κεφάτης οδήγησης χωρίς να μεταβάλλεται ο καρδιακός σου παλμός. Δεν χρειάζεται να γίνεσαι ακραίος ούτε να λιώνεις φρένα και ανάρτηση. Διατηρείς έναν αρμονικό ρυθμό και συνάμα κινείσαι γρήγορα και με ασφάλεια.

Πάνω στην είσοδο της στροφής αλλάζεις γραμμή και κλίση χωρίς να ταράζεται η ηρεμία του συνόλου. Το πιρούνι αποσυμπιέζεται προοδευτικά και όχι απότομα, χωρίς να μεταφέρεται οποιαδήποτε αναστάτωση στο πλαίσιο. Από την άλλη, ο πίσω τροχός βάζει σωστά την ισχύ στην άσφαλτο και η ανάρτηση «διαβάζει» το οδόστρωμα χωρίς να κομπιάζει. Πάνω στη σέλα του Kawasaki πιάνεις εκπληκτικές κλίσεις, αποτέλεσμα για το οποίο ευθύνεται τόσο το πλαίσιο όσο και το καλοστημένο σύνολο των αναρτήσεων. Κι όλα αυτά συμβαίνουν χωρίς να καταβάλεις ιδιαίτερη προσπάθεια. Στοιχείο που επιβεβαιώνει τόσο το φιλικό του χαρακτήρα όσο και την ομοιογένεια του συνόλου.

Ο ελαστικός κινητήρας του κερδίζει την εύνοιά σου, κι αυτό γιατί σε απαλλάσσει από τη συνεχή ενασχόλησή σου με το κιβώτιο. Δεν σου «μακραίνει» τα χέρια κατά την επιτάχυνση αλλά δεν γίνεται και κουραστικό, ιδίως όταν κινείσαι μέσα στην πόλη. Επιπλέον, όταν κινείσαι σε φιδίσια κομμάτια, αρκεί να κουμπώσεις την ιδανική σχέση και στη συνέχεια το χρησιμοποιείς σαν αυτόματο. Ο μαλακός συμπλέκτης συνεργάζεται άψογα με το εύχρηστο κιβώτιο και οι σχέσεις εναλλάσσονται «με τη σκέψη».

Στις καλές επιδόσεις του εμπρός συστήματος πέδησης συντελεί θετικά και η άψογη λειτουργία του ανάποδου πιρουνιού, που φροντίζει για τη σωστή απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Η ισχύς τους είναι ικανοποιητική, ωστόσο το στοιχείο που κερδίζει τη σιγουριά σου είναι η καλή αίσθηση και η προοδευτικότητά τους. Το πίσω φρένο υστερεί ελαφρώς σε αίσθηση και απαιτεί περισσότερη δύναμη για να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα, από την άλλη πλευρά δεν μπλοκάρει ανεξέλεγκτα, γεγονός σημαντικό για τις καταστάσεις πανικού.