To νέο Honda Jazz Hybrid, είναι το πρώτο υβριδικό σούπερ-μίνι στην αγορά. Το ιαπωνικό αυτοκίνητο στηρίζεται στη τεχνολογία της εταιρείας για να κερδίσει τη μάχη στους τομείς των ρύπων και του ετήσιου κόστους χρήσης. Στο τεστ οδήγησης, η πρώτη παρατήρηση είναι η καλύτερη οδική συμπεριφορά, που έχει σχέση με τη αρχική βενζινοκίνητη έκδοση. Έδωσε την αίσθηση ενός συμπαγούς και καλοφτιαγμένου αυτοκινήτου. Αν και είναι βαρύτερο από το βενζινοκίνητο, λόγω της προσθήκης των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα, απουσιάζουν οι θόρυβοι και κινείται με χαρακτηριστική άνεση ακόμη και στα σημεία των δρόμων με σαμαράκια. Στις στροφές οι κλίσεις πλέον είναι μικρότερες. Σε ό,τι αφορά το σύστημα διεύθυνσης είναι καλορυθμισμένο και παρέχει σαφείς πληροφορίες στον οδηγό. Δύο ακόμη σημαντικά ατού είναι ότι δεν κουράζει τον οδηγό στην κίνηση στην πόλη και είναι ευέλικτο.

Το υβριδικό σύστημα IMA απαρτίζεται από έναν βενζινοκινητήρα 1.3 i-VTEC και έναν ηλεκτροκινητήρα. Λειτουργεί άψογα και ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται την προσπάθεια που γίνεται από τα δύο μοτέρ για να αποδοθεί η ισχύς. Η συνδυασμένη ισχύς φτάνει τους 98 ίππους. Έχει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,6" και τελική ταχύτητα 177χλμ./ώρα. Σημειώνεται η επιστροφή στη γκάμα του βελτιωμένου κιβωτίου CVT με μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.

Στα συν του είναι η λειτουργία του και η ομαλή εναλλαγή των σχέσεων. Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση είναι 4,5 λίτρα βενζίνη για 100 χλμ και οι οι εκπομπές C02 104 γραμ./χλμ. Στη δοκιμή προσέξαμε τον ρυθμό κίνησης και ακολουθήσαμε πιστά τις οδηγίες του προγράμματος ECON (η ισχύς περιορίζεται, η ροπή μειώνεται κατά 4% κ.α.), οπότε η κατανάλωση ήταν 5,5 λίτρα για μεικτή διαδρομή, χωρίς να χρησιμοποιήσουμε τον κλιματισμό. Στο ετήσιο κόστος χρήσης να προστεθούν τα 83,2 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας και τα έξοδα για τη συντήρηση. Ανακοινώθηκε ότι στο συνεργείο η δαπάνη για τις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης, είναι περιορισμένη γιατί το υβριδικό σύστημα IMA και οι μπαταρίες έχουν εγγύηση πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. Διατηρήθηκαν τα ευέλικτα καθίσματα Magic Seats, που διευκολύνουν τις διαμορφώσεις του εσωτερικού χώρου, ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες. Ο αποθηκευτικός χώρος παρά την προσθήκη των μπαταριών παραμένει στα 300 λιτρα. Οι μπαταρίες έχουν ενσωματωθεί κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Άνετα κάθονται έως και πέντε επιβάτες. Υπάρχουν τρεις εκδόσεις, η Comfort 17.890 ευρώ (αυτόματος κλιματισμός κ.α.), η Elegance 18.900 (προβολείς ομίχλης, δερμάτινο σαλόνι κ.α.) και η Exclusive 19.620 ευρω (πανοραμική οροφή).

+Δοκιμασμένο υβριδικό σύστημα, χαμηλή κατανάλωση, περιορισμένοι ρύποι, ποιότητα, αξιοπιστία, πρακτικότητα.

- Θα θέλαμε μία βασική έκδοση με μικρότερο επίπεδο εξοπλισμού. Επιπλέον, υπάρχει μικρό ποσοστό μαλακών υλικών. Πριν αναλύσει κανείς το τεχνολογικό του υπόβαθρο, σημειώνονται δύο στοιχεία που αποτελούν και τον πυρήνα της ιαπωνικής πρότασης. Του αρκούν μόνον 4,5 λίτρα βενζίνη για να κάνει 100 χλμ., ενώ οι εκπομπές C02 είναι μόνον 104 γραμ./χλμ. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή η τιμή αφορά τη μέση κατανάλωση, που δύσκολα επιτυγχάνεται σε καθημερινές συνθήκες. Αν προσέξει, όμως, κανείς και ακολουθήσει πιστά τις οδηγίες του προγράμματος ECON (η ισχύς περιορίζεται, η ροπή μειώνεται κατά 4% κ.α.), δεν θα κάψει περισσότερα από 5,5 λίτρα για μία μεικτή διαδρομή, χωρίς να χρησιμοποιήσει τον κλιματισμό. Δηλαδή, με 9,35 ευρώ (5,5 λίτρα Χ 1,70 ευρώ ανά λίτρο) έχει ολοκληρώσει την καθημερινή μετακίνηση. Άλλωστε, τώρα πλέον υπολογίζεται και το τελευταίο λεπτό του ευρώ. Έρχονται πιο δύσκολες ημέρες και η δαπάνη για το αυτοκίνητο πρέπει να συμπιεστεί. Στο ετήσιο κόστος χρήσης να προστεθούν τα 83,2 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας και τα έξοδα για τη συντήρηση. Στο συνεργείο η δαπάνη είναι περιορισμένη γιατί το υβριδικό σύστημα IMA και οι μπαταριές έχουν εγγύηση πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. Να υπολογισθούν, όμως, και άλλοι δύο παράγοντες, που μειώνουν τη δαπάνη συντήρησης, η αξιοπιστία και η αντοχή των μοντέλων της Honda. Ανακοινώθηκε ότι στην Αγγλία πελάτης με Honda Insight (έχει το ίδιο υβριδικό σύστημα) κάλυψε 250.000 χλμ. και η απόδοση των μπαταριών ήταν στο 95%. Έχει δεχθεί το πρόγραμμα ανανέωσης της γκάμας. Διατηρεί όλα τα βασικά χαρακτηριστικά που γνωρίσαμε στη βενζινοκίνητη έκδοση. Το βάρος αυξήθηκε (1162 κιλά) μετά την προσθήκη των μπαταριών και του ηλεκτροκινητήρα. Επίσης, άλλαξαν τις ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και στο σύστημα διεύθυνσης. Στο σύντομο τεστ οδήγησης στην Ελλάδα, το είχαμε οδηγήσει και τη Γερμανία, διαπιστώσαμε ότι η οδική συμπεριφορά βελτιώθηκε. Είναι συμπαγές χωρίς θορύβους και κινείται με χαρακτηριστική άνεση ακόμη και στα σημεία που έχουν φτιάξει οι «εμπνευσμένοι εργολάβοι δημοσίων έργων». Στις στροφές οι κλίσεις είναι περιορισμένες και το τιμόνι δίνει σαφείς πληροφορίες. Εξακολουθεί να είναι ευκολοδήγητο και ευέλικτο. Το υβριδικό σύστημα IMA αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.3 i-VTEC και έναν ηλεκτροκινητήρα. Λειτουργεί άψογα και ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται την προσπάθεια που γίνεται για να αποδοθεί η ισχύς με τη μικρότερη κατανάλωση. Η συνδυασμένη ισχύς είναι 98 ίπποι. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,6" και τελική ταχύτητα 177χλμ./ώρα. Κατά την επιβράδυνση, όταν οι κύλινδροι του κινητήρα δεν έχουν φορτίο η καύση σταματά στους τέσσερις κυλίνδρους και σφραγίζονται όλοι οι θάλαμοι. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο είναι η επιστροφή του βελτιωμένου κιβωτίου CVT με μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Έχει καλύτερη λειτουργία και οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται ομαλά. Διατηρεί τα ευέλικτα καθίσματα Magic Seats και τα 300 λίτρα αποθηκευτικού χώρου. Άνετα κάθονται πέντε επιβάτες. Οι μπαταρίες έχουν ενσωματωθεί κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Υπάρχουν τρεις εκδόσεις, η Comfort 17.890 ευρω (αυτόματος κλιματισμός κ.α.), η Elegance 18.900 (προβολείς ομίχλης, δερμάτινο σαλόνι κ.α.) και η Exclusive 19.620 ευρω(πανοραμική οροφή).



Πηγή: ΑΠΕ