Kαι αυτό το Focus μας άρεσε. Αν πρέπει να το περιγράψουμε με λίγα λόγια, ας πούμε πως το νέο Focus αύξησε το μοντέρνο προφίλ του, κράτησε το πάθος του και αύξησε την αδρεναλίνη κάτω από το καπό. Η Ford δηλαδή δημιούργησε ένα εξαιρετικά ομοιογενές σύνολο, ιδιαίτερα ολοκληρωμένο και ελκυστικό. Εμφανισιακά το αυτοκίνητο είναι μάλλον συντηρητικό, αλλά η «μάτσο» φόρμα του στα φωτιστικά σώματα και το κάπως κεκλιμένο πίσω μέρος δημιουργούν μια δυναμική αισθητική. Θα μπορούσε κάποιος να πει πως μοιάζει με ένα μεγεθυμένο Fiesta, το οποίο πάντως είναι όμορφο αυτοκίνητο. Το νέο Focus μπορεί να μην είναι το ομορφότερο χάτσμπακ της κατηγορίας, είναι όμως αποδεκτό, οπότε το ενδιαφέρον γι' αυτό μετατοπίζεται στους άλλους τομείς. Στους οποίους, όπως θα δούμε παρακάτω, τα καταφέρνει περίφημα.

Καταρχάς, στο εσωτερικό. Η εξαιρετικά οδηγοκεντρική κονσόλα του δίνει το στίγμα, όλα μοιάζουν να περιβάλλουν τον οδηγό, που αποκτά την αίσθηση πως ελέγχει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου με ένα απλό άγγιγμα των δακτύλων του. Αλλά ο έλεγχος του ηχοσυστήματος δεν είναι εύκολος από τα χειριστήρια στο τιμόνι, ευτυχώς όμως είναι πολύ εύκολο, χωρίς να αποσπάται το βλέμμα από το δρόμο, να ελέγχεις την ένταση για παράδειγμα από την κονσόλα.

Τα μαλακά πλαστικά κερδίζουν την αφή, ο σχεδιασμός είναι ελκυστικότατος, οι θέσεις για μικροπράγματα είναι επαρκέστατες και υπάρχει μια εξαιρετική δυνατότητα στον πίνακα οργάνων, που σου δείχνει μαζί τις τέσσερις βασικές παραμέτρους που θα ψάξουν οι περισσότεροι οδηγοί. Παράλληλα, στην ίδια οθόνη φαίνεται το όριο ταχύτητας που έχει ο δρόμος στον οποίο κινείσαι. Το Focus είναι εξαιρετικά σύγχρονο σε αυτούς τους τομείς, κερδίζοντας τον χρήστη.

Η ποιότητα γύρω σε κερδίζει επίσης, αλλά απέχει από το να χαρακτηριστεί premium, παρόλο που μερικές μόνο πινελιές θα το έχριζαν με άνεση premium. Οι χώροι για επιβάτες είναι πολύ καλοί, με επαρκή χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατά τους, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι 316 λίτρα (προκειμένου να υπάρξει χώρος και για τη ρεζέρβα «ανάγκης»), μέτριος δηλαδή, αλλά με καλό βάθος και εκμεταλλευσιμότητα. Ωστόσο θα περιμέναμε κάτι παραπάνω σε διαθέσιμα λίτρα. Τέλος, η θέση οδήγησης είναι επίσης πολύ καλή, όπως και η στήριξη στο σώμα από το κάθισμα.

Το κόστος αγοράς του αυτοκινήτου ξεκινάει από 21.340 ευρώ στην έκδοση Trend. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης, αφού περιλαμβάνονται σε αυτόν ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικό πακέτο, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα, υπολογιστής ταξιδιού και φυσικά κλιματισμός. Πιο ψηλά βρίσκεται η έκδοση Sport, με κόστος αγοράς 22.340 ευρώ. Εδώ εκτός των παραπάνω υπάρχουν η σπορ ανάρτηση, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σπορ καθίσματα, αισθητήρες βροχής και φώτων και αυτόματος κλιματισμός δυο ζωνών

Περνώντας στο χώρο του κινητήρα, μπαίνουμε σε έναν από τους καλύτερους τομείς του νέου Focus. Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας είναι άμεσου ψεκασμού, κάτι που παίζει μεγάλο ρόλο και στην πολύ καλή οικονομία καυσίμου που πετυχαίνει το αυτοκίνητο, και από τα 1,6 λίτρα του αποδίδει 150 ίππους στις 5.700 στροφές και ροπή 27,5 kgm στις 1.600 στροφές. Σε χαμηλό επίπεδο βρίσκονται οι εργαστηριακές εκπομπές CO2, που είναι 139 γρ./χλμ., κάτι που συνεπάγεται πολύ χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, μόλις 139 ευρώ. Σε συνδυασμό με το πολύ καλό χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων ο κινητήρας δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις όχι απλά για καλές επιδόσεις, αλλά για έναν χαρακτήρα που θα φέρει χαμόγελα στον οδηγό. Έχοντας μπόλικη ροπή από πολύ χαμηλά και αυξημένη ζωηράδα, αφού ανεβάζει σχεδόν παθιασμένα τις στροφές του, μεταφέρει στον οδηγό την ικμάδα και την όρεξή του και τον ωθεί ευγενικά να φλερτάρει με την οδήγηση που θα του φέρει ικανοποίηση.

Το Focus με αυτόν τον κινητήρα δεν θα «κολλήσει» την πλάτη του οδηγού στο κάθισμα, αλλά θα του προσφέρει την πληρότητα που χρειάζεται για να οδηγήσεις γρήγορα είτε στην εθνική είτε στον επαρχιακό, να προσπεράσεις με ασφάλεια όσους επιβάτες και να φιλοξενείς, να επιταχύνεις μεστά, γρήγορα και με πολύ μεγάλη ασφάλεια σε όλους τους ασφάλτινους τάπητες. Αν θες μπορείς να ανεβοκατεβάζεις ταχύτητες και να κινείσαι στο άνω άκρο του στροφόμετρου, μπορείς να κάνεις ελάχιστες αλλαγές ταχυτήτων και να κινείσαι ταχύτατα και άνετα, κανένα πρόβλημα. Παράλληλα, όμως, είναι σημαντικό ότι ο κινητήρας δεν παράγει ενοχλητικό θόρυβο όταν κινείται ψηλά, ενώ η πολύ καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου κάνει τα πράγματα ακόμη καλύτερα, αυξάνοντας κι άλλο την ποιοτική αίσθηση του οδηγού και των επιβατών.

Η καλύτερη στιγμή όταν γράφεις ή αναφέρεσαι σε ένα Focus είναι όταν μιλάς για την οδική του συμπεριφορά. Καταρχάς, ας ξεκινήσουμε με την ένσταση. Αυτή αφορά το τιμόνι, την αίσθησή του για την ακρίβεια, η οποία έχει υποχωρήσει λίγο σε σχέση με το παρελθόν και έχει υποχωρήσει εκεί ακριβώς που δεν έπρεπε, με τις ρόδες υπό γωνία (οι ηλεκτρικές νόρμες για μείωση -πολύ μικρή στην ουσία- της κατανάλωσης βλάπτουν τελικά τον οδηγό). Ακόμα κι έτσι, πάντως, δεν κινδυνεύει καθόλου η πρώτη του θέση στην κατηγορία, αφού παραμένει κι έτσι το πιο επικοινωνιακό τιμόνι της κατηγορίας του. Καταλαβαίνετε πόσο μπροστά ήταν δηλαδή.

Από εκεί και πέρα, το Focus είναι οδηγική χαρά. Το κράτημά του είναι κορυφαίο, τα περιθώρια πρόσφυσης παίζουν σε δικό τους τερέν, η φιλικότητα στο όριο και στις αντιδράσεις του αυτοκινήτου στην έντονη πίεση είναι υποδειγματικές, η ευελιξία και η ζωντάνια του κινητήρα αυξάνουν κι άλλο το πάθος του εμποτισμένου οδηγού στη διαδικασία «από στροφή σε στροφή», το πλαίσιο ήταν πάντα κορυφαίο. Εντάξει, όταν η ανάρτηση πιεστεί πάρα πολύ είναι κάπως πιο ανεκτική από το πρόσφατο παρελθόν, αλλά και πάλι είναι στην κορυφή της κατηγορίας.

Το Focus σου μεταδίδει μεγάλη εμπιστοσύνη, ό,τι κι αν κάνεις πίσω από το τιμόνι του (το «ό,τι» φυσικά δεν είναι αναφορικό, χρειάζεται και μυαλό εντός του κεφαλιού). Αποτελεί ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς. Η σπορτίφ ρύθμιση της ανάρτησης δεν επηρεάζει την καλή άνεση, ενώ τα φρένα ανταποκρίνονται στο ρόλο τους με ασφάλεια.