Η τεχνολογία Trailer Sway Control της Ford που είδαμε για πρώτη φορά στο Kuga, τώρα διατίθεται και με το νέο Focus, το C-MAX αλλά και το Grand C-MAX. Το εν λόγω σύστημα θα διατίθεται επίσης με το νέο Ranger pick-up προς το τέλος της χρονιάς καθώς και στο επόμενης γενιάς Kuga. Η τεχνολογία Trailer Sway Control της Ford που είδαμε για πρώτη φορά στο Kuga, τώρα διατίθεται και με το νέο Focus, το C-MAX αλλά και το Grand C-MAX. Το εν λόγω σύστημα θα διατίθεται επίσης με το νέο Ranger pick-up προς το τέλος της χρονιάς καθώς και στο επόμενης γενιάς Kuga. Πριν το λανσάρισμα, όλα τα Ford υποβάλλονται σε αυστηρές δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες προκειμένου να διασφαλίζεται ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της ρυμούλκησης από τον κινητήρα και το συμπλέκτη

Η Ford λαμβάνει πρόσθετα μέτρα θέλοντας να κάνει ασφαλέστερη τη ρυμούλκηση ενός τροχόσπιτου ή τρέιλερ για τους οδηγούς στην Ευρώπη. Η εταιρεία έχει επεκτείνει την καινοτόμο τεχνολογία Trailer Sway Control (ελέγχου ταλάντευσης ρυμουλκών) – που λανσάρισε αρχικά στο Ford Kuga – στα ολοκαίνουργα Ford Focus, C-MAX και Grand C-MAX . Επιπλέον, η εταιρία ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει την τεχνολογία αυτή στο επερχόμενο ξανασχεδιασμένο Ranger το οποίο θα κυκλοφορήσει προς το τέλος του 2011 και με την επόμενη γενιά Kuga που σχεδιάζεται για το 2012. Ενώ η ρυμούλκηση είναι μία δημοφιλής διαδικασία σε εκατομμύρια Ευρωπαίους οδηγούς, κυρίως τους μήνες των θερινών τους διακοπών Ιούλιο και Αύγουστο, μπορεί να κρύβει κινδύνους. H «ταλάντευση ρυμουλκών» - ένα φαινόμενο όπου το ρυμουλκό ταλαντεύεται από τη μία πλευρά στην άλλη και επηρεάζει τον έλεγχο οχημάτων - μπορεί να είναι αιτία ατυχημάτων.

«Για τους άπειρους οδηγούς, η ρυμούλκηση μερικές φορές είναι μία ‘τρομακτική’ εμπειρία», δήλωσε ο Guy Mathot, supervisor, ESC & Handling, Ford Ευρώπης. «Πρέπει να προσαρμόσεις την τεχνική σου οδηγώντας και να προσέχεις πολύ την ταχύτητά σου, αλλά ακόμα και τότε οι καιρικές συνθήκες ή οι ενέργειες άλλων οδηγών ίσως δημιουργήσουν προβλήματα. Για τέτοιες περιπτώσεις έχουμε αναπτύξει την τεχνολογία υποστήριξης οδηγού Trailer Sway Control της Ford, για να βοηθήσουμε τον οδηγό».

Παρόλο που η τεχνολογία αυτή λειτουργεί σαν ένα πρόσθετο στρώμα ασφάλειας, δεν αποτελεί υποκατάστατο της συνετής και προσεκτικής οδήγησης. Η υπερβολική ταχύτητα, η κακή κατανομή φορτίων και οι ακατάλληλες πιέσεις ελαστικών μπορούν όλες να επηρεάσουν αρνητικά τη σταθερότητα του τρέιλερ. Άλλοι παράγοντες είναι οι καιρικές συνθήκες με τη μορφή της ολισθηρότητας των δρόμων και των πλευρικών ανέμων.

«Μόλις εκδηλωθεί ταλάντωση του τρέιλερ, ίσως υπάρξει ταχεία κλιμάκωση και αν δεν γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες, ο κίνδυνος απώλειας ελέγχου είναι ορατός» δήλωσε ο Mathot. «Εάν οδηγείτε επάνω από μια ορισμένη ταχύτητα, η ταλάντευση μπορεί να αυξηθεί». Θέλοντας να προσφέρει στους οδηγούς πρόσθετη αυτοπεποίθηση και έλεγχο κατά τη ρυμούλκηση, η Ford προσφέρει το Trailer Sway Control με το Ford Kuga, και με τα νέα Ford Focus, C-MAX και Grand C-MAX (σε συνδυασμό με τον προαιρετικό κοτσαδόρο της Ford).

«Διαθέτουμε τη λειτουργία Trailer Sway Control με πολλές νέες σειρές μοντέλων μας» δήλωσε ο Mathot. «Είναι μέρος του συστήματος Electronic Stability Control και χρησιμοποιεί πληροφορίες από τους αισθητήρες του ESC (περιστροφής, επιτάχυνσης και γωνίας διεύθυνσης). Το σύστημα ESC παρακολουθεί αυτές τις παραμέτρους, επομένως λογικό είναι να γίνεται χρήση των πληροφοριών για επαγρύπνηση και αντίδραση στην ταλάντωση του τρέιλερ».

Το Trailer Sway Control παρακολουθεί συνεχώς το συντελεστή περιστροφής του οχήματος και τον συγκρίνει με τη γωνία διεύθυνσης. Εάν ανιχνευτεί τάση εκτροπής χωρίς εντολή του οδηγού, το όχημα είναι σχεδιασμένο για να αντιδρά ώστε να αποκαθίσταται η ευστάθεια. «Εάν διαπιστωθεί ότι χρειάζεται παρέμβαση, το Trailer Sway Control έχει σχεδιαστεί για να παρεμβαίνει στο σύστημα πέδησης και τη ροπή του κινητήρα ανάλογα με το μέγεθος του φαινομένου και τις πλευρικές κινήσεις που προκαλούνται» δήλωσε ο Mathot.

Με μέτρια ταλάντωση, τα εμπρός φρένα ενεργοποιούνται εναλλάξ αριστερά-δεξιά ώστε να προκαλέσουν μια τάση περιστροφής που θα εξουδετερώσει το φαινόμενο. Σε σοβαρότερες περιπτώσεις, η ροπή του κινητήρα μειώνεται στο μηδέν και ενεργοποιούνται τα φρένα για να μειωθεί η ταχύτητα του οχήματος κάτω από το κρίσιμο σημείο που εμφανίζεται η ταλάντωση. Ασφαλώς τα συστήματα αυτά δεν είναι ο μοναδικός τρόπος για να υποστηρίξει η Ford τη διαδικασία ρυμούλκησης. Οι κάμερες οπισθοπορείας – που διατίθενται με τα Fiesta, C-MAX, Grand C-MAX, Kuga, Mondeo, S-MAX, Galaxy, Transit και το επόμενο Ranger – μπορεί να σας βοηθήσουν σημαντικά όταν ρυμουλκείτε τρέιλερ.

Πριν το λανσάρισμα, όλα τα οχήματα Ford υποβάλλονται σε αυστηρές δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες προκειμένου να διασφαλιστεί ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της ρυμούλκησης από τον κινητήρα και το συμπλέκτη – για περισσότερη ξεγνοιασιά σε όλα τα επίπεδα εάν πάτε διακοπές με τροχόσπιτο φέτος το καλοκαίρι.

Κρίσιμες συμβουλές για ασφαλή ρυμούλκηση:
• Ελέγξτε τις πιέσεις ελαστικών και τα φώτα στο τρέιλερ και στο ρυμουλκό όχημα
• Βεβαιθείτε ότι το φορτίο του τρέιλερ είναι σωστά κατανεμημένο και ασφαλισμένο
• Μειώστε την ταχύτητα του οχήματος σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες
• Προσέχετε περισσότερο όταν αλλάζετε λωρίδες ή μπαίνετε σε απότομες στροφές


Πηγή: www.autotriti.gr
TAGS