Η «στέισον» έκδοση του νέου Astra, που ονομάζεται Sport Tourer, βασίζεται στα μηχανικά μέρη του πεντάθυρου Astra και έχει την ίδια γκάμα κινητήρων (από 95 έως 180 ίππους).Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 500 έως 1.500 λίτρα, ενώ υπάρχει και το νέο σύστημα FlexFold, το οποίο επιτρέπει την άμεση αναδίπλωση του κάθε τμήματος του διαιρούμενου πίσω καθίσματος, με το πάτημα ενός κουμπιού στο τοίχωμα του χώρου αποσκευών.
Μακρύτερο στην κυριολεξία, αφού σε σχέση με το χάτσμπακ στο μήκος του Astra ST έχουν προστεθεί περίπου 30 εκατοστά, φτάνοντας τα 4,7 μέτρα, ενώ και το ύψος παρουσιάζεται αυξημένο κατά 5 εκατοστά. Τα επιπλέον εκατοστά έχουν άμεσο αντίκτυπο στο πορτμπαγκάζ, που χωράει 500 λίτρα, ενώ όταν τα καθίσματα αναδιπλωθούν η λειτουργικότητα εκτοξεύεται στα 1.550 λίτρα.

Ως είθισται, την τιμητική του και σε αυτό το Opel έχει το σύστημα Flexspace. Με το πάτημα ενός διακόπτη τα πίσω καθίσματα πέφτουν γρήγορα και εύκολα, ενώ οι χώροι για μικροαντικείμενα φτάνουν στο σύνολό τους τα 25 λίτρα. Έξυπνη λύση είναι η αποθήκευση της μπάρας με το πλαστικό κάλυμμα του πορτμπαγκάζ σε μία υποδαπέδια θήκη.

Το Astra ST κληρονομεί τα καλά οδικά χαρακτηριστικά της χάτσμπακ έκδοσης με τη στιβαρή κύλιση, την καλή άνεση και την εξίσου καλή ηχομόνωση. Οι εκδόσεις με 140 και 160 ίππους δεν σηκώνουν αντίρρηση στο θέμα των επιδόσεων.

Η εικόνα από πλευράς σχεδίασης εσωτερικού είναι γνώριμη από τη μικρομεσαία έκδοση αλλά και από το μεγαλύτερο Insignia, καθώς η σύγχρονη κεντρική κονσόλα και ο κομψός πίνακας οργάνων αποτελούν «επένδυση» για το σχεδιαστικό τμήμα της Opel, και όχι άδικα. Η πρακτικότητα δεν ξεπερνά τη μετριότητα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν έχεις πού να αφήσεις τα μικροαντικείμενα, ενώ το ηλεκτρικό χειρόφρενο αφήνει χώρο για μία επιπλέον ποτηροθήκη.

Η οδική συμπεριφορά διεκδικεί τα πρωτεία στην κατηγορία με την βοήθεια των ηλεκτρονικών συστημάτων ,τη σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων, το καλό σύστημα διεύθυνσης και τα αποτελεσματικά φρένα.Οι χώροι για τους πίσω βρίσκονται στο καλό επίπεδο του 5θυρου Astra. Από το τλευταίο αυτούσιο έχει μεταφερθεί το ταμπλό.

Ο τούρμπο 1.4 με τους 140 PS δεν δυσκολεύεται να κινήσει τα παραπανίσια κιλά του Astra Sports Tourer και οι επιδόσεις που προσφέρει είναι πολύ καλές. Βέβαια η πραγματική κατανάλωση είναι "τσιμπημένη" και δεν πέφτει με τίποτα κάτω από τα 10 λίτρα/100 km. Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, το καλό κράτημα και η άνεση που γνωρίσαμε στο χάτσμπακ διατηρούνται αυτούσια.

Η έκδοση της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον 1.4 turbo κινητήρα με απόδοση 140 ίππων, αποτελώντας μία από τις πιο δυνατές επιλογές, πάνω από τις μικρότερες με 100 και 120 ίππους και κάτω από τον υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη με 180 ίππους. Από πλευράς επιδόσεων τα καταφέρνει περίφημα, με εξαίρεση μία μικρή υστέρηση μέχρι να πάρει τα πάνω του (κοντά στις 3.000 σ.α.λ.). Σε εκείνο το σημείο τα 20,4 χλγμ. ροπής κάνουν τη δουλειά τους, ζητώντας όμως μπόλικη ποσότητα βενζίνης. Εντός πόλης, λόγω του έξτρα βάρους (1.405 κιλά), η κατανάλωση πολύ δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ., εκτός αυτής όμως κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 9 λίτρα/100 χλμ.

Το Astra Sport Tourer ξεκινά από 16.900 € στην έκδοση με τους 100 ίππους, ενώ το 140άρι με πλήρη έκδοση εξοπλισμού κοστίζει 19.300 €. Στα 22.450 η τιμή του μοντέλου της δοκιμής.


Πηγή: ΣΚΑΙ