Το Hyundai ix35 1.6 αντιμετωπίζει στα ίσια πολλούς πετυχημένους ανταγωνιστές του. Η κορεάτικη εταιρεία δεν έκανε ακόμα το βήμα προς τα τούρμπο χαμηλού κυβισμού, αλλά ο ατμοσφαιρικός κινητήρας που χρησιμοποιεί είναι σύγχρονος και είναι ο ισχυρότερος της κατηγορίας του. Tο ix35 δεν αρκείται στην παραδοσιακή «τετράγωνη» εικόνα που ακολουθούσαν παλιότερα τα «τζιποειδή», αλλά έχει σχεδιαστική προσωπικότητα, με καμπύλες γραμμές που στοχεύουν σε μια πιο «σπορτίβ» εικόνα. Αντίστοιχα φροντισμένη είναι και η εικόνα του εσωτερικού, που ικανοποιεί απόλυτα με την ποιότητα και τη γεροδεμένη κατασκευή του. Προφανώς δεν μιλάμε για ένα πολυτελές αυτοκίνητο και τα πλαστικά του εσωτερικού είναι σκληρά, αλλά η συναρμολόγηση είναι προσεγμένη και η απουσία τριγμών επιβεβαιώνει την ποιότητα της κατασκευής.

H θέση οδήγησης είναι καλή και οι επαρκείς ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι σου επιτρέπουν να βρεις με ακρίβεια τη θέση που σε βολεύει, ενώ γενικά σωστή είναι και η εργονομία με μοναδικά παραφωνία το διακόπτη για το ξεθάμπωμα του πίσω παράθυρου, που είναι τοποθετημένος αρκετά μακριά από τον οδηγό. Οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες βελτιώνουν την ορατότητα προς τα πίσω (ευτυχώς, γιατί στη δεξιά πλευρά υπάρχει μια αυξημένη νεκρή γωνία λόγω του σχήματος του αμαξώματος).

Οι χώροι για επιβάτες είναι επίσης επαρκείς και 4 άτομα μεταφέρονται άνετα σ' ένα ταξίδι, ενώ πολύ μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 591 λίτρα. Η εκμετάλλευσή του πάντως δεν είναι 100% αποτελεσματική, γιατί το σχήμα του δεν είναι απόλυτα κανονικό, καθώς υπάρχουν δύο πλευρικά εξογκώματα. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι απολύτως επαρκείς.

Το προσθιοκίνητο ix35 χρησιμοποιεί ένα νέο κινητήρα 1,6 λίτρων με άμεσο ψεκασμό, ο οποίος αποδίδει 135 ίππους. Απόδοση σίγουρα εντυπωσιακή για ένα ατμοσφαιρικό σύνολο αυτού του κυβισμού, το οποίο και στην πράξη αποδεικνύεται επαρκέστατο για να κινήσει άνετα το μεγάλο αυτοκίνητο, χωρίς να σε κάνει να αισθάνεσαι ανασφαλής. Και δεν είναι μόνο οι 20 παραπάνω ίπποι σε σχέση με τον ανταγωνισμό που συνεισφέρουν σ' αυτό (η μέγιστη ισχύς άλλωστε σε όλους τους κινητήρες αποδίδεται στο μέγιστο των στροφών, όπου σπάνια πιέζει κανείς τον κινητήρα), αλλά και η πολύ καλή ροπή του που αποδίδεται από αρκετά χαμηλά και κάνει ευχάριστη και εύκολη την καθημερινή οδήγηση.

Αν θελήσεις να χρησιμοποιήσεις το μέγιστο της ισχύος, η ευστροφία του κινητήρα σε διευκολύνει σ' αυτό (η «κόκκινη» περιοχή του στροφόμετρου αρχίζει στις 6.500 στροφές) επιτρέποντας ασφαλή προσπεράσματα. Βεβαίως δεν μιλάμε για αυτοκίνητο επιδόσεων και κάποια στιγμή αντιλαμβάνεσαι το όρια του κινητήρα, τα οποία πάντως είναι αρκετά υψηλά για να μη σου δημιουργούν άγχος.

Η καλή εκμετάλλευση του κινητήρα οφείλεται και στο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων με την πολύ καλή για τις ελληνικές συνθήκες, σχεδόν «κοντή» κλιμάκωση (ακόμα και η 6η δίνει λιγότερα από 40 χλμ./ώρα στις 1000 στροφές), που δεν σε αφήνει κρεμασμένο ποτέ. Σχετικά με το ίδιο το κιβώτιο, αξίζει να επισημάνουμε τα τεράστια βήματα που έχει κάνει η Hyundai σε σχέση με το παρελθόν, όπου τα συστήματα μετάδοσης των αυτοκινήτων της ήταν μέτρια σε ακρίβεια και αίσθηση και με αδύνατους συμπλέκτες. Εδώ τα πράγματα είναι απείρως καλύτερα και μπορεί αυτό το ix35 να μην είναι το κορυφαίο κιβώτιο της αγοράς, είναι όμως ακριβές και με πολύ ικανοποιητική αίσθηση και δεν σου δημιουργεί καμία δυσαρέσκεια.

Ο άμεσος ψεκασμός και το εξάρι κιβώτιο συμβάλλουν και στη συγκράτηση της κατανάλωσης σε πολύ λογικά επίπεδα, που μπορεί να είναι και κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ. στο ταξίδι (παρ' όλο που μιλάμε για «τζιποειδές», που όπως όλα αυτά τα αυτοκίνητα έχει αυξημένη μετωπική επιφάνεια, η οποία αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση). Στην πόλη φυσικά ανεβαίνει αρκετά ψηλότερα, ακόμα και πάνω από τα 11 λίτρα λίτρα/100 χλμ., ανάλογα με την κίνηση και τον τρόπο οδήγησης. Οι εργαστηριακές εκπομπές ρύπων πάντως είναι χαμηλές, στα 149 g/km, και συνεπάγονται και αρκετά χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, μόλις 224 ευρώ.

Η τιμή των σύγχρονων μοντέλων Hyundai δεν είναι πια «πάρε κόσμε» κι αυτό ισχύει και για το ix35, αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ ανταγωνιστική, ιδιαίτερα αν συνυπολογιστεί ότι συνδυάζεται μ' ένα πολύ σύγχρονο κινητήρα, ισχυρότερο από αυτών πολλών ανταγωνιστών, κι ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού. Το ix35, λοιπόν, ξεκινάει από 20.500 ευρώ χωρίς απόσυρση, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, hill holder, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, ράγες οροφής, ψυχόμενο ντουλαπάκι κλπ.

Ο ασφάλτινος χαρακτήρας του επιβεβαιώνεται και από την όχι ιδιαίτερα μεγάλη απόστασή του από το έδαφος, που φτάνει τα 17 εκατοστά. Μεγαλύτερη δηλαδή από αυτή των συμβατικών σεντάν και πολυμορφικών, αλλά μικρότερη από αυτή των εκτός δρόμου και των περισσότερων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου. Η οδική συμπεριφορά του είναι απολύτως προβλέψιμη, με ελαφρά αυξημένες κλίσεις και προοδευτική υποστροφή όταν το πιέζεις (κάτι που δεν είναι ακριβώς και ο συνηθισμένος τρόπος οδήγησης των "SUV"), τίποτα το ανησυχητικό ή το ενοχλητικό όμως, αφού όλα γίνονται προβλέψιμα και προοδευτικά και υπάρχει πάντα και το ESP για να συγκρατεί τις υπερβολές.

Η κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου είναι ικανοποιητική, οι αντιδράσεις του σε απότομους ελιγμούς δεν είναι αντίστοιχα απότομες, η υποστροφή αν αφήσεις το γκάζι δεν τείνει προς υπερστροφή και το τιμόνι περιέργως (για τέτοιο αυτοκίνητο) είναι αρκετά καλό σε αίσθηση και ακρίβεια (έχει όμως μέτρια επαναφορά), ενώ ικανοποιητικά είναι και τα φρένα. Η ποιότητα κύλισης σε σχέση με τον προκάτοχο είναι σημαντικά αναβαθμισμένη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.410 x 1.820 x 1.660 mm
Χώρος αποσκευών: 591 lt
Κινητήρας: 1.591 cc,
Ισχύς (PS/rpm): 135/6.400,
Ροπή: (kgm/rpm): 17,0/4500 ,
Βάρος: 1.450 kg
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
Τελική ταχύτητα (km/h): 182
Επιτάχυνση 0-100 km: , 10,7 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,9 lt
Εκπομπές CO2: 158 g/km,
Τιμή: από 20.500 ευρω


Πηγή: skai.gr