Το νέο HX1 της Peugeot χρησιμοποιεί υβριδική τεχνολογία, έχει κορυφαία διάταξη εσωτερικών χώρων, ενώ η εμφάνιση του κλέβει την παράσταση. Οι προδιαγραφές του HX1 προβλέπουν: να παραχθεί ένα αυτοκίνητα για έως έξι άτομα, που ενώ προσφέρει ισχυρό σπορ σχεδιασμό, να δίνει μοναδικές οδηγικές εμπειρίες. Για να επιτευχθεί αυτό, το HX1 υπερβαίνει τις έννοιες της προσαρμοστικότητας σε όλες τις συνθήκες, με την εξαιρετική αεροδυναμική του (τα κινητά αεροβοηθήματα αναπτύσσονται για να βελτιστοποιήσουν την αεροδυναμική απόδοση ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου), τη σφηνοειδή αρχιτεκτονική χαμηλού MPV και τον κινητήρας Hybrid4 που περιλαμβάνει τεχνολογία plug-in.

Ως ένα γνήσιο concept, το HX1 είναι σχεδιασμένο να βοηθήσει στην πρόβλεψη μελλοντικών λύσεων σε πολλά πεδία: αρχιτεκτονική, αεροδυναμική, διαμορφωσιμότητα, εξοπλισμός, εσωτερικά υλικά και περιβάλλον, χωρίς να παραλείπουμε τους κινητήρες. Αυτοί οι παράγοντες έχουν οδηγήσει σε πολύ ισχυρές βάσεις που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα και έχουν ως κεντρικό θέμα τη ‘Μεταμόρφωση’, για να δίνουν στο αυτοκίνητο την ικανότητα να προσαρμόζεται στο περιβάλλον του, στις συνθήκες ζωής, στις οδηγικές συνθήκες, κάθε στιγμή.

Για να πληροί τις προδιαγραφές, το HX1 έχει σχεδιαστεί με αρχιτεκτονική MPV με μοναδικές διαστάσεις: ύψος 1.373 χιλ., πλάτος 1.990 χιλ. συνολικά και μήκος 4.954 χιλ. Αυτό επιτρέπει διαστάσεις που ταιριάζουν με τις λιτές, κομψές γραμμές του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με τον εξαιρετικό συντελεστή αεροδυναμικής για συνολικά μέγιστη αποτελεσματικότητα. Τέσσερις πόρτες που ανοίγουν διάπλατα, ανάποδα από το κανονικό, δίνουν εύκολη πρόσβαση στο χώρο επιβατών του HX1. Αυτή η κινηματική έχει ερευνηθεί αναφορικά με την πρακτικότητα και για να προσφέρει εύκολη πρόσβαση υπό όλες τις συνθήκες.

Ο χώρος επιβατών είναι έτσι δομημένος ώστε να προσφέρει τη μέγιστη άνεση για τους δύο επιβάτες στην πίσω σειρά καθισμάτων και μέγιστη απόλαυση για τους επιβάτες στην πρώτη σειρά. Εάν χρειαστεί, δύο ανασυρόμενα καθίσματα μπορούν να τοποθετηθούν σε μία κεντρική σειρά χάρη σε ένα έξυπνο σύστημα που ονομάζεται ‘pull-out seats’, βασισμένο στην ίδια αρχή που χρησιμοποιήθηκε στο πρωτότυπο αυτοκίνητο HR1 (Έκθεση Αυτοκινήτου Παρισιού 2010), τα επιπλέον καθίσματα τοποθετούνται πίσω από τα εμπρός καθίσματα.

Οι σχεδιαστές έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά αναφορικά με την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Όταν είναι στατικό και με μικρή ταχύτητα, ο σχεδιασμός του HX1 το κάνει να φαίνεται σαν γλυπτό καθώς τα κινούμενα μέρη έχουν προσαρμοστεί για να βελτιστοποιήσουν τη ροή του αέρα και να ενισχύσουν την περιβαλλοντική απόδοση του αυτοκινήτου. Τα επτά πτερύγια σε κάθε ακτίνα της ζάντας είναι σχεδιασμένα σαν μία τουρμπίνα, που ανοίγει για να δημιουργηθεί μία απόλυτα επίπεδη επιφάνεια. Παράλληλα, μία αεροτομή και δύο πλευρικές skirts τοποθετημένες στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας αναπτύσσονται όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 100 χ.α.ω., με αποτέλεσμα εν κινήσει το HX1 να προσαρμόζεται ‘σχηματικά’ στο περιβάλλον του.
Το αυτοκίνητο έχει συντελεστή αεροδυναμικής μόλις Cd: 0.28, που είναι πολύ καλή τιμή για ένα όχημα με σιλουέτα MPV. Όλα αυτά τα αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν εξελιχθεί ως συνέπεια της απόλυτης ελευθερίας που έχει δοθεί στην απεριόριστη δημιουργικότητα των σχεδιαστών.

Το HX1 είναι ένα όχημα με αγνό σχεδιασμό, μοντέρνο, που εκπέμπει δυναμισμό και αποκλειστικότητα. Αεροδυναμικό, με λείες κομψές σχεδιαστικές γραμμές που μοιάζουν σαν να έχουν σμιλευτεί από τον ίδιο τον άνεμο, που υπογραμμίζουν κομψά τον σπορ χαρακτήρα του. Κάθε επιφάνεια έχει σμιλευτεί με ακρίβεια, και κάθε λεπτομέρεια είναι ενδελεχώς μελετημένη, όπως οι καθρέπτες που περιλαμβάνουν ενσωματωμένη κάμερα για την καλύτερη προς τα πίσω ορατότητα, λεπτομέρειες στα παράθυρα από ματ αλουμίνιο, φινιρίσματα με ακρίβεια χιλιοστού, κλπ.

Ο απλός και φουτουριστικός σχεδιασμός του ταμπλό και των καθισμάτων, τα υλικά που χρησιμοποιούνται (πάτωμα και διακοσμήσεις από δρυ με ενσωματωμένες οπτικές ίνες, ματ μέταλλο, δέρμα, κλπ.), ο εξοπλισμός (ψηφιακά όργανα, οθόνες αφής, κλπ.), ο σχεδιασμός του φωτισμού (LED spotlights, λωρίδες υποφωτισμένες από τον κεντρικό φυσικό φωτισμό, κλπ.). Όλα αυτά συμβάλλουν στη δημιουργία ενός εσωτερικού περιβάλλοντος όπου η μοντέρνα άποψη συναντά τη φινέτσα, και τα φυσικά υλικά συναντούν την τεχνολογία, ενώ συμβολίζουν το όραμα της Peugeot για ένα μοντέρνο υψηλής κατηγορίας εσωτερικό.

Το εμπρός μέρος έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στον οδηγό την καλύτερη δυνατή αίσθηση. Το high-tech περιβάλλον, με τη χρήση ματ μεταλλικών στοιχείων και ψηφιακών ενδείξεων. Εδώ, το αυτοκίνητο πάλι θα προσαρμοστεί στην πραγματική κατάσταση του οδηγού. Η κολώνα του τιμονιού μπορεί να μετακινηθεί προς τα πίσω και προς τα μπροστά, ηλεκτρικά εναρμονιζόμενη με την τοποθέτηση του καθίσματος για απόλυτη ευκολία πρόσβασης. Η στεφάνη του τιμονιού ρυθμίζεται αυτόματα όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με ‘ταξιδιωτικό’ τρόπο για αυξημένη άνεση του οδηγού. Τέλος, η κεντρική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων μπορεί να προσαρμοστεί, αφήνοντας ορατές μόνο τις βασικές πληροφορίες.
Ο πίνακας οργάνων είναι σχεδιασμένος με τέτοιον τρόπο που να παρέχει την εμπειρία του απόλυτου ελέγχου του οχήματος, όπως το ‘head-up display’ που παρουσιάζει όλες τις πληροφορίες στον οδηγό χωρίς να χρειάζεται να αποσπάσει την προσοχή του από το δρόμο.

Στο πίσω μέρος, μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στην άνεση των επιβατών. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι φωτεινά και φυσικά, ένας συνδυασμός δέρματος. Τα δύο σμιλευμένα καθίσματα είναι ανακλινόμενα, και οι ρυθμίσεις είναι ομαδοποιημένες στο κεντρικό υποβραχιόνιο. Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει ένα minibar και μια μηχανή καφέ, μια κομψή αναγνώριση στην εκτεταμένη ιστορία των προϊόντων Peugeot. Η κονσόλα έχει διακόσμηση από λευκό μάρμαρο Carrare, χειροποίητα επεξεργασμένο, γεγονός που συμβάλλει στο αποκλειστικό και μοντέρνο περιβάλλον.

Το πρωτότυπο αυτοκίνητο διαθέτει τεχνολογία HYbrid4, μία καινοτομική αρχιτεκτονική που παρουσιάζεται στο 3008 Hybrid4 στη γκάμα των αυτοκινήτων Peugeot, το πρώτο υβριδικό diesel στον κόσμο, τεχνολογία που διαθέτει επίσης και το 508 RXH.

Η βασική αρχή του HYbrid4 χρησιμοποιεί έναν πετρελαιοκινητήρα τοποθετημένο εμπρός για να κινεί τους εμπρός τροχούς, και έναν ηλεκτρικό κινητήρα τοποθετημένο πίσω για να κινεί αντίστοιχα τους πίσω τροχούς. Συνεπώς το HX1 είναι τετρακίνητο όταν οι δύο κινητήρες λειτουργούν ταυτόχρονα, για αυξημένη ασφάλεια και πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες. Βοηθά επίσης να κινείται το αυτοκίνητο με μικρή ταχύτητα με ισχύ μόνο από τον ηλεκτρικό κινητήρα σε κατάσταση «Μηδενικών Εκπομπών Ρύπων». Ο 2.2 λίτρων τεχνολογίας HDi πετρελαιοκινητήρας έχει ισχύ 204 ίππων, και διαθέτει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων. Είναι ο ίδιος κινητήρας που διαθέτει η κορυφαία έκδοση του 508 GT, και σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 95 ίππων, η συνολική απόδοση μπορεί να φτάσει τους 299 ίππους.

Το σύνολο ολοκληρώνεται με σύστημα ‘plug-in’ που περιλαμβάνει μπαταρίες ιόντων-λιθίου οι οποίες μπορούν να επαναφορτιστούν με την σύνδεση του αυτοκινήτου σε μία συνηθισμένη ηλεκτρική πρίζα 220 V. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να έχει μεγαλύτερη αυτονομία σε κατάσταση μηδενικών εκπομπών ρύπων ‘ZEV’, καθώς μπορεί να διανύσει έως 30 χιλιόμετρα με αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία. Τέλος, η μέση κατανάλωση του αγγίζει τα μόλις 3.2 λίτρα/100 χιλιόμετρα με τις εκπομπές ρύπων CO2 να φτάνουν τα μόλις 83 γρ./χιλιόμετρο.


Πηγή: autotriti.gr
TAGS