Αντικατέστησε το CB 900 Hornet.  και χαρακτηρίζεται από τις πολύ τολμηρές επιλογές των σχεδιαστών του.
Πρόκειται για μια πολύ όμορφη naked μοτοσικλέτα με αιχμηρή σχεδίαση, μονόμπρατσο ψαλίδι με ζάντες ειδικά γι' αυτό το μοντέλο σχεδιασμένες, λεπτή σιλουέτα και τον εκρηκτικό κινητήρα από το CBR 1000RR του 2007, ρυθμισμένο να αποδίδει 120 ίππους, με ιδιαίτερη έμφαση στις μεσαίες στροφές.

Το πλαίσιο είναι αλουμινίου μονής ραχοκοκαλιάς, όπως και στο Hornet 600. Η εργονομία είναι πραγματικά εξαιρετική, με το στενό τιμόνι να βρίσκεται σε ιδανική απόσταση από τη σέλα και το μυώδες ρεζερβουάρ να έχει σωστές γωνίες. Το CB 1000R πραγματικά το θαυμάσαμε και το απολάυσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας

Το design, στο οποίο αφθονούν οι γωνίες και η αιχμηρή σχεδίαση, έχει τον πρώτο λόγο στο CB1000R, χωρίς όμως να γίνεται κραυγαλέο και υπερβολικό και να ταιριάζει περισσότερο σε περιοδικό comics παρά σε μια δημιουργία του πραγματικού κόσμου. Ο περίεργου σχήματος προβολέας κρύβει πίσω του μία μυώδη φιγούρα που ακολουθεί ως φυσική συνέχεια πίσω από το τιμόνι. Σε μια προσπάθεια να υπογραμμιστεί η ισχύς με τον πιο έκδηλο τρόπο, το ρεζερβουάρ και ο κινητήρας αποτελούν την πιο ογκώδη ενότητα πάνω στη μοτοσικλέτα. Η αιχμηρή ουρά και το μονόμπρατσο ψαλίδι στο πίσω μέρος τονίζουν με τη λιτότητά τους και πάλι τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μοτοσικλέτας.

Στην πράξη, τώρα, το νέο γυμνό της Honda επιφυλάσσει στον αναβάτη μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις που μπορεί να νιώσει και μια εμπειρία που δύσκολα μπορεί να ξεχάσει.
Το CB1000R, τόσο αισθητικά όσο και με την απόδοσή του, σε κάνει να ξεχνάς αυτά που γνώριζες ώς τώρα και να θέλεις να κοιτάξεις ίσια μπροστά! Οχι ότι η μοτοσικλέτα είναι παντοδύναμη. Απλά οι υπεύθυνοι του προγράμματος επέλεξαν να δώσουν περισσότερη ισχύ στη χρήσιμη περιοχή των χαμηλών και μεσαίων στροφών του κινητήρα, εκεί δηλαδή που καλείται να δουλέψει ο κινητήρας μιας μοτοσικλέτας δρόμου στο μεγαλύτερο διάστημα της ζωής του. Αυτός ο κινητήρας σχεδιάστηκε ώστε από τις 6.000 έως τις 9.500 σ.α.λ. να μπορεί να αποδίδει πάνω από 8 kgm ροπής κι αυτή είναι ζωντανή δύναμη που αισθάνεται ο αναβάτης κάθε φορά που περιστρέφει τη χειρολαβή του γκαζιού. Η επιτάχυνση είναι πραγματικά δυνατή και θα είναι λίγες οι μοτοσικλέτες που θα μπορέσουν να σταθούν δίπλα στο CB1000R και σίγουρα πιο εστιασμένες στον σπορ χαρακτήρα.

Το εκρηκτικό ταμπεραμέντο του νέου CB 1000R οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην απόδοση του κινητήρα, ο οποίος προέρχεται από το CBR 1000RR, όχι όμως χωρίς αλλαγές που έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού χαρακτήρα. Ισως η πιο σημαντική διαφοροποίηση είναι η κλιμάκωση του κιβωτίου, η οποία στις τρεις πρώτες σχέσεις είναι κοντύτερη. Κι αυτό γιατί σε μία μοτοσικλέτα όπως το CB1000R, στόχος είναι η έντονη επιτάχυνση και όχι η τελική ταχύτητα. Με το κοντό κιβώτιο, ο στόχος επιτυγχάνεται με τη μικρότερη προσπάθεια και εξαιρετικά αποτελεσματικά. Αντιστοίχως, η τελική ταχύτητα της μοτοσικλέτας δεν ξεπερνά τα 249 χλμ./ώρα στο ταχύμετρο, που για γυμνή μοτοσικλέτα είναι πολλά ούτως ή άλλως.
Οσο εντυπωσιακός είναι ο τρόπος που επιταχύνει, άλλο τόσο εντυπωσιακή είναι και η οδική συμπεριφορά της, που θυμίζει αρκετά το CBR 1000RR. Με ελάχιστη πίεση στο τιμόνι βρίσκεται στην επιθυμητή κλίση και εμφανίζει ιδιαίτερη σταθερότητα.
Η Honda έχει να επιδείξει πολύ σημαντικό έργο ως προς τον σχεδιασμό φρένων συνδυασμένης πέδησης, τα οποία στο CB 1000R συνοδεύονται (προαιρετικά ωστόσο) από σύστημα ABS. Σύμφωνα με το σύστημα αυτό, υπάρχουν τρεις (οι δύο μπροστά) τριπίστονες δαγκάνες, οι οποίες επενεργούν ταυτοχρόνως και στον μπροστινό και στον πίσω τροχό. Με το πάτημα της μανέτας ενεργοποιούνται τα δύο εξωτερικά έμβολα στις μπροστινές δαγκάνες και το κεντρικό έμβολο στην πίσω, ενώ με το πάτημα του πεντάλ ενεργοποιούνται τα μπροστινά μεσαία έμβολα και τα ακριανά πίσω. Ετσι, σε συνδυασμό με το ABS, έχουμε ένα από τα καλύτερα, από πλευράς αποτελεσματικότητας, συστήματα πέδησης που υπάρχουν σε μοτοσικλέτα. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πώς η μοτοσικλέτα μπορεί να φρενάρει γρήγορα και σωστά, ακόμη και σε δρόμο με μειωμένα χαρακτηριστικά πρόσφυσης, χωρίς την παραμικρή ανησυχία και πάντα με αίσθημα ασφάλειας.

Ωστόσο, ο ανταγωνισμός είναι και σκληρός και καταξιωμένος. Γιατί στη σκηνή των naked δρόμου στα 1.000 κ. εκ. κινούνται ήδη τα Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ-1 και Triumph Speed Triple, όλες τους μοτοσικλέτες με πολύ δυναμικό χαρακτήρα και με οπαδούς που τις έχουν λατρέψει.

TAGS