Επιχειρώντας να αντιμετωπίσεις με αισιοδοξία τις δυσκολίες της εποχής θα μπορούσες να δεχτείς την άποψη ότι η σημερινή οικονομική συγκυρία δημιουργεί ευκαιρίες. Και αν όχι ευκαιρίες, το έναυσμα για να επαναπροσδιορίσεις τις προτεραιότητές σου. Αν μέχρι πρότινος ένα αυτοκίνητο πόλης φάνταζε απελπιστικά "λίγο", μπροστά στο διαχρονικό όνειρο απόκτησης ενός χλιδάτου τετράτροχου, σήμερα το ίδιο "ανεπαρκές" αυτοκίνητο αποτελεί την ιδανική-μοναδική επιλογή πολλών Ελλήνων.

Τα νούμερα το επιβεβαιώνουν. Σχεδόν το 56% της ελληνικής αγοράς ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης (A και B Segment), όπου το νέο Picanto διεκδικεί -δικαίως- τον τίτλο του πρωταγωνιστή.

Βλέποντας το σχεδιαστικό του προφίλ να προσαρμόζεται στα ευρωπαϊκά δεδομένα -ο Γερμανός αρχισχεδιαστής Peter Schreyer συνεχίζει τα θαύματα στις τάξεις της κορεατικής φίρμας- και τις διαστάσεις του να αυξάνονται, το Picanto αποχαιρετά, με το καλημέρα, δύο από τα βασικότερα μειονεκτήματα της απερχόμενης γενιάς του.

Η συνολική αύξηση στο μήκος του αμαξώματος φτάνει τα έξι εκατοστά, σε αντίθεση με το βάρος, που χάρη στην εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας περιορίστηκε -ανάλογα με την έκδοση- έως και 10 κιλά.

Ακόμη και αν γνωρίζεις, ωστόσο, την πρόοδο που έχει γίνει πίσω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος -μεταξύ άλλων ενισχύθηκε και η ακαμψία του πλαισίου- τα δυναμικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά εξακολουθούν να σε εντυπωσιάζουν.

Χωρίς ζάντες αλουμινίου ή φώτα ημέρας τεχνολογίας LED (προαιρετικός εξοπλισμός) και παρά την εμφανή διαφορά φιλοσοφίας ανάμεσα στο μπροστινό και το πίσω τμήμα, το νέο Picantο αποτελεί την ελκυστικότερη πρόταση της κατηγορίας του.

Συγκροτημένη και απολύτως πειστική είναι και η εικόνα του εσωτερικού. Εκεί οι σχεδιαστικοί πειραματισμοί έχουν περιοριστεί σε συγκεκριμένες επιφάνειες, καθώς η Kia θέλησε να δημιουργήσει ένα εργονομικό και πάνω απ’ όλα ποιοτικό σύνολο.

Τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό διακρίνονται για το εξαιρετικό τους φινίρισμα και την άριστη συναρμογή τους.

Η απουσία τριγμών το επιβεβαιώνει, την ίδια στιγμή που και η ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών είναι εμφανώς βελτιωμένη σε σχέση, πάντα, με το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Picanto διαθέτει ό,τι θα μπορούσες να ζητήσεις από ένα αυτοκίνητο πόλης.

Στην βασική έκδοση (Spice) των 1,2 λίτρων περιλαμβάνονται οι έξι αερόσακοι, το air condition, τα ηλεκτρικά παράθυρα, οι προβολείς ομίχλης, οι αυτοματισμοί στην ενεργοποίηση των φωτιστικών σωμάτων, το ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικών αρχείων MP3, το Bluetooth και οι θύρες USB και AUX IN.

To προφίλ του πενταθέσιου εσωτερικού συμπληρώνουν οι επαρκείς χώροι που αυτό προσφέρει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα των μεταφορικών δυνατοτήτων του αποτελεί ο όγκος του χώρου αποσκευών, που ξεκινά από τα 200 λίτρα παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 27%.

Πέρα από την αποτελεσματική ηχομόνωση, την ευρυχωρία και τη δεδομένη εξοπλιστική πληρότητα, στην άνεση των επιβατών συμβάλλει καθοριστικά και η λειτουργία της ανάρτησης.

Το γεγονός ότι τα ελατήρια έχουν μειώσει τη σκληρότητά τους και συνολικά η διαδρομή της ανάρτησης έχει αυξηθεί, επιτρέπει στo Picanto να απορροφά με μεγαλύτερη ευκολία τις εγκάρσιες -κυρίως- ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Οι κραδασμοί που μεταφέρονται από την ανάρτηση στο πλαίσιο και συνεπώς στο εσωτερικό έχουν περιοριστεί, ειδικώς όταν μιλάμε για την έκδοση που εξοπλίζεται με τους τροχούς των 14 ιντσών.

Ταυτόχρονα οι αντιδράσεις του μικρού Kia έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη προοδευτικότητα, παρότι οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα παραμένουν, υπό πίεση, αυξημένες.

Ακόμα και έτσι πάντως και με δεδομένη την απουσία του ESP από τον εξοπλιστικό κατάλογο των εκδόσεων του, ο χειρισμός του Picanto δεν απαιτεί ιδιαίτερες δεξιότητες.

Το αντίθετο, μάλιστα, καθώς σε αστικό περιβάλλον ο κύκλος στροφής των 10 μέτρων, το ελαφρύ τιμόνι και η ακρίβεια του επιλογέα ταχυτήτων απλοποιεί τις διαδικασίες, μεγιστοποιώντας την ευελιξία και την ευκολία χρήσης του αυτοκινήτου.

Στην ίδια λογική κινείται και η λειτουργία του ατμοσφαιρικού κινητήρα των 1.248 κ.εκ. Το νέο, τετρακύλινδρο μοτέρ του κορεατικού ομίλου αποδίδει 85 ίππους και 121 Nm ροπής, με τρόπο που ταιριάζει απόλυτα στο αστικό προφίλ του Picanto.

Η πολιτισμένη λειτουργία του εξασφαλίζει χαμηλά επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό, ενώ αν το συγκρίνει κανείς με τα τρικύλινδρα μοτέρ που κυκλοφορούν στις προτάσεις του ανταγωνισμού, τότε η απουσία κραδασμών έρχεται να προστεθεί στα συγκριτικά πλεονεκτήματά του.

Στα πρώτα μέτρα η αλήθεια είναι ότι δεν εντυπωσιάζει, όντας ελαστικός αλλά όχι τόσο εκρηκτικός όσο η ονομαστική ισχύς των 85 ίππων μαρτυρά. Στη συνέχεια, βέβαια, αποδεικνύει ότι το συνολικό βάρος των 1.000 κιλών του Picanto δεν μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα γι΄ αυτόν.

Από τη στιγμή μάλιστα που θα αποφασίσεις να κινηθείς με μία ταχύτητα κάτω, αντισταθμίζοντας την αραιή κλιμάκωση του πεντατάχυτου κιβωτίου, τότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι το μικρότερων διαστάσεων Kia θα ανταποκριθεί χωρίς δυσκολία και στις εκτός πόλης υποχρεώσεις του.

Αντιθέτως, αν επιλέξεις ένα πιο χαλαρό και ορθολογικό τρόπο οδήγησης τότε η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου αποτελεί το σημαντικότερο κέρδος.

Σύμφωνα με τον ίδιο τον κατασκευαστή το Picanto των 1.248 κ.εκ. καταναλώνει 5,8 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή που επαληθεύεται και σε πραγματικές συνθήκες.

Αντιστοίχως, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα φτάνουν τα 105 γρ./χλμ. γεγονός που σημαίνει ότι η συγκεκριμένη έκδοση του λιλιπούτειου Kia (η έκδοση του 1,0 λίτρου βρίσκεται κάτω από όριο των 100 γρ./χλμ) χάνει στις λεπτομέρειες το πλεονέκτημα της μη καταβολής τελών κυκλοφορίας, επισημαίνοντας την ακατανόητη απουσία του start&stop από τις εκδόσεις της ελληνικής αγοράς.

Απουσία που θα μπορούσε ενδεχομένως να δικαιολογηθεί από την προσιτή τιμή του αυτοκινήτου, ωστόσο, αν εξαιρέσει κανείς την έκπτωση των 800 ευρώ -που ισχύει την ημερομηνία συγγραφής του κειμένου- και το όφελος που προκύπτει από το πρόγραμμα επιδοτούμενης απόσυρσης, τότε το ποσό των 11.790 ευρώ δεν είναι αυτό που θα σε κάνει να "τρέξεις" στις εκθέσεις τις κορεατικής φίρμας.

Πηγή: autoin.gr