Συναρπαστική ήταν η πρώτη ημέρα του δωδέκατου και προτελευταίου αγώνα του Παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι που διεξάγεται στην Ισπανία.

Citroen και Ford ξεδιπλώνουν τις στρατηγικές τους προκειμένου οι δύο οδηγοί τους και διεκδικητές του φετινού τίτλου, Σεμπάστιαν Λόεμπ και Μίκο Χίρβονεν, αντίστοιχα να έχουν μία εποικοδομητική εκκίνηση στον αγώνα που θα τους δώσει προβάδισμα για τη νίκη.

Ευνοημένος σήμερα ήταν τελικά ο Σεμπάστιαν Λόεμπ αν και «καρδιοχτύπησε» αρκετά. Ο επτά φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής ολοκλήρωσε την πρώτη ημέρα στην κορυφή της γενικής κατάταξης, έχοντας κερδίσει δύο ειδικές διαδρομές, την πρώτη και την τελευταία. Ιδίως στην έκτη ΕΔ που ήταν και νυχτερινή, ο Γάλλος ήταν ταχύτατος και κατάφερε όχι μόνο να υπερκαλύψει τη διαφορά των 16 δευτερολέπτων που είχε από τον πρωτοπόρο, μέχρι εκείνη τη στιγμή του αγώνα, Γάρι Μάτι Λάτβαλα (Ford Fiesta RS WRC), αλλά να την ανεβάσει στα 30,6 δευτερόλεπτα. Ετσι, ο Γάλλος πολυνίκης οδηγός πέρασε ξανά στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης, έχοντας σημαντικό χρονικό προβάδισμα έναντι των υπολοίπων οδηγών.

«Είμαι πολύ ευχαριστημένος που βρίσκομαι στον τερματισμό, ιδίως το συγκεκριμένο, μέσα στη νύχτα», δήλωσε ο Σεμπάστιαν Λόεμπ.

Την προσπάθεια του Γάλλου οδηγού, δυσκόλεψε αρκετά ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα. Ο Φινλανδός οδηγός της Ford ήταν άτυχος στην τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας (Les Garrigues) καθώς είχε κλαταρισμένο λάστιχο και καθυστέρησε αρκετά, με αποτέλεσμα να χάσει την πρώτη θέση στη γενική κατάταξη. Μετά το τέλος της τελευταίας σημερινής ΕΔ ο Λάτβαλα εξέφρασε παράπονα για τη σκόνη που δεν του επέτρεπε να δει στο σκοτάδι. «Είναι υπερβολικά δύσκολο να οδηγείς στο σκοτάδι με τη σκόνη. Γλιστράγαμε και υπήρχαν μεγάλες πέτρες στο δρόμο που δε μπορούσα να αποφύγω. Χτύπησα στις πέτρες και έχασα πολύτιμο χρόνο», δήλωσε ο Φινλανδός.

Αποφορτισμένος από το βαθμολογικό άγχος, ο Λάτβαλα οδήγησε εξαιρετικά και γρήγορα, εξαπολύοντας επίθεση από τη δεύτερη Ε.Δ. του αγώνα. Σταδιακά άρχισε να μειώνει τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο Λόεμπ για να ανέβει στην πρώτη θέση της γενικής στην τέταρτη ειδική διαδρομή, την οποία και κέρδισε. Ο Φινλανδός στη χωμάτινη Pesells ήταν άπιαστος, καταφέρνοντας να μετατρέψει το μειονέκτημα των 5,3 δευτερολέπτων που είχε σε σχέση με το Λόεμπ, σε προβάδισμα οκτώ δευτερολέπτων υπέρ του. Η επόμενη, πέμπτη ειδική διαδρομή ανήκε σε εκείνον που είδε τη διαφορά του με τον Λόεμπ να αυξάνεται στα 16 δευτερόλεπτα. Η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη, όμως για τον Φινλανδό που τη φετινή χρονιά δεν είναι ιδιαίτερα τυχερός.

Στην τρίτη θέση της σημερινής γενικής κατάταξης βρίσκεται ο Μίκο Χίρβονεν, σε έναν αγώνα τακτικής. Ο Φινλανδός ακολουθεί αθόρυβη πορεία, φροντίζοντας να παραμένει κοντά στις πρώτες θέσεις. Δείχνει ίσως να αναμένει ένα στραβοπάτημα του Λόεμπ για να εξαπολύσει την επίθεσή του. Προς το παρόν σήμερα εκμεταλλεύτηκε μία άτυχη στιγμή του Οζιέ στην πέμπτη ειδική διαδρομή και ανέβηκε στην τρίτη θέση . Η σκόνη και η εναλλαγή του εδάφους από χώμα σε άσφαλτο δείχνουν να τον ενοχλούν. «Δε μπορείς να δεις τίποτα σε μερικά σημεία, ακόμη και η απόσταση τεσσάρων λεπτών δεν είναι αρκετή», δήλωσε ο οδηγός της Ford μετά το τέλος της έκτης και τελευταίας ειδικής διαδρομής.

Στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης είναι ο έτερος οδηγός της Citroen Σεμπαστιέν Οζιέ. Ο νεαρός Γάλλος που κέρδισε δύο ειδικές διαδρομές σήμερα, ακολούθησε πιστά τις οδηγίες της ομάδας του στο να καθυστερεί πίσω του τον Χίρβονεν και να βοηθήσει έτσι το Λόεμπ να προπορεύεται του Φινλανδού οδηγού της Ford. Στην πέμπτη ΕΔ είχε μία άτυχη στιγμή με ένα κλαταρισμένο πίσω ελαστικό που του στοίχισε σε χρόνο και θέσεις καθώς έπεσε από τρίτος, πέμπτος στην γενική. Εντούτοις, κατάφερε να ανακάμψει στην επόμενη ΕΔ, να σημειώσει το δεύτερο καλύτερο χρόνο και να ανέβει μία θέση στην γενική κατάταξη. Ο ίδιος δείχνει απογοητευμένος από την εξέλιξη του αγώνα. «Υπήρχε πάρα πολύ σκόνη και πηγαίναμε στα τυφλά. Είναι δύσκολο να βρω κίνητρο μετά τη βλάβη στην πέμπτη ειδική διαδρομή», δήλωσε ο 27χρονος οδηγός της Citroen.

Πίσω του τερμάτισε ο Ντάνι Σορντό με το Mini που δυσκολεύτηκε αρκετά με τη σκόνη, ιδίως στην τελευταία ΕΔ. Εκεί ο Ισπανός καθυστέρησε αρκετά με αποτέλεσμα να τερματίσει έβδομος, χάνοντας χρόνο και μία θέση στη γενική κατάταξη. Τα προβλήματα είχαν όμως ξεκινήσει από την πέμπτη ειδική όταν δε λειτουργούσε καλά η ενδοεπικοινωνία.

Ο Κρις Μίκι με το δεύτερο Mini John Cooper Works WRC, τερμάτισε πίσω από τον Ισπανό ομόσταυλό του, έχοντας μία καλή πορεία τον αγώνα.

Εβδομος γενικής είναι ο Mαντς Οστμπεργκ με ένα από τα Ford Fiesta RS της ομάδας M-Sport Stobart. Ο Νορβηγός οδηγός αντιμετώπισε προβλήματα στον έλεγχο του Fiesta στην τρίτη ειδική διαδρομή και στο πίσω διαφορικό στην πέμπτη.

Ο Χένινγκ Σόλμπεργκ με ένα ακόμη Fiesta της ομάδας M-Sport Stobart ολοκλήρωσε τη σημερινή ημέρα όγδοος, έχοντας τον τέταρτο καλύτερο χρόνο στην τελευταία ΕΔ.

Ο Ρώσος Ευγκένι Νόβικοφ ήταν ένατος ενώ την πρώτη δεκάδα ολοκληρώνει ο Μάθιου Γουΐλσον(M-Sport Stobart).

Μεγάλος άτυχος ο Πέτερ Σόλμπεργκ, νικητής του shakedown. Ο Νορβηγός οδηγός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στην πρώτη ειδική διαδρομή όταν είχε μία έξοδο, καταστρέφοντας τον εμπρός αριστερό τροχό του DS3. Ο Φεντερίκο Βιλάγκρα τέθηκε εκτός αγώνα λόγω προβλήματος στα φρένα ενώ ο Κίμι Ραικόνεν σταμάτησε την προσπάθειά του στην τρίτη ΕΔ από κινητήρα.

Πηγή: Naftemporiki.gr