Η απελευθέρωση της κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών diesel στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη δημιουργεί νέες προοπτικές για τη Fiat, με αντίστοιχα οφέλη για τον καταναλωτή, με δεδομένο ότι το ιταλικό γκρουπ είναι από τους πρωτοπόρους παγκοσμίως στην εξέλιξη της τεχνολογίας των diesel. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους αγοραστές επαγγελματικών αυτοκινήτων, για τους οποίους το κόστος χρήσης και συντήρησης είναι πρωταρχικής σημασίας. Γιατί τα αυτοκίνητα ντίζελ αποτελούν μια εξαιρετική λύση προς αυτή την κατεύθυνση, προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση, αξιοπιστία και χαμηλό κόστος συντήρησης, αλλά και πολύ καλή ροπή, που κάνει ξεκούραστη, άρα και ασφαλέστερη την οδήγηση. Το ιταλικό γκρουπ έχει επίσης επενδύσει στην εξέλιξη της τεχνολογίας των diesel με τρόπο ώστε να προσφέρουν στο μέγιστο την απαραίτητη σήμερα «περιβαλλοντική συμβατότητα». Άλλωστε η Fiat Automobiles είναι η εταιρεία με τα χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών CO2 στην Ευρώπη για τα αυτοκίνητά της, κάτι στο οποίο συμβάλλουν σημαντικά τα τεχνολογικά προηγμένα ντίζελ που διαθέτει, μια και ο κινητήρας ντίζελ εκπέμπει λιγότερο CO2 από τον βενζινοκινητήρα.

 Οι τεχνολογικές καινοτομίες που προέρχονται από αυτήν την προσπάθεια είναι σημαντικές. Το 1987 το Fiat Group παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού για χρήση σε επιβατικό αυτοκίνητο. Το 1997 μετά από χρόνια ερευνών της Fiat και της Bosch ξεκίνησε η εφαρμογή της τεχνολογίας Common Rail, που αποτέλεσε σταδιακά βασικό στοιχείο όλων των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων. Το 2003 η Fiat δημιούργησε την επαναστατική τεχνολογία MultiJet, με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου και κραδασμών, καθώς και τη σημαντική μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων. Το 2009 η τεχνολογία αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο και το σύστημα MultiJet II είχε ως αποτέλεσμα μείωση του θορύβου, αύξηση της ισχύος, μείωση της κατανάλωσης και μείωση των εκπομπών CO2κατά 3% και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 20%.

Πάνω σε αυτή την ισχυρή βάση η Fiat δημιούργησε μια εξαιρετικά πετυχημένη γκάμα πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, η οποία τώρα είναι διαθέσιμη σε όλους τους Έλληνες επαγγελματίες, προσφέροντας σε μια δύσκολη εποχή μια οικονομική «ανάσα», χάρη στο μειωμένο κόστος χρήσης και την αντοχή τους. Τα πλεονεκτήματα των πετρελαιοκινητήρων άλλωστε είχαν αρχίσει να γίνονται αντιληπτά από το ελληνικό κοινό ήδη πριν την άρση της απαγόρευσης και είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων κινήθηκε πτωτικά κατά 36% στην περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2011, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα σημείωσαν άνοδο κατά 82%! Στην ελληνική αγορά των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τα αυτοκίνητα της Fiat Group Automobiles Hellas έχουν ποσοστό 11,6%.

 Η γκάμα της Fiat Professional περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό μοντέλων ντίζελ, με δυνατούς και εξαιρετικά οικονομικούς κινητήρες, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα αναγκών. Τα Strada και Strada Adventure προσφέρονται (από τον Ιανουάριο του 2012) με τον Multijet 1.3 των 95 ίππων, το Grande Punto Van με τον Multijet 1.3 των 75 ίππων, ενώ και οι δύο αυτές εκδόσεις του Multijet 1.3, με 75 και 95 ίππους, είναι διαθέσιμες για το Fiorino. Με δύο κινητήρες Multijet διαφορετικού κυβισμού, 1.3 με 90 ίππους και 1.6 με 105 ίππους, είναι διαθέσιμο το Doblo Cargo, ενώ το Scudo προσφέρεται με κινητήρες Multijet 1,6 λίτρων με 90 ίππους και 2 λίτρων με 128 ίππων. Τέλος, υπάρχει η μεγάλη γκάμα πετρελαιοκινητήρων Multijet του Ducato, που ξεκινάει από τα 2 λίτρα με 115 ίππους, έχει δύο κινητήρες 2,3 λίτρων με 130 και 148 ίππους, καταλήγοντας στον μεγαλύτερο κινητήρα της σειράς, τον 3λιτρο με τους 177 ίππους.

Στη σημερινή αγορά του 2011 το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων φορτηγών, εξαιρουμένης της κατηγορίας των pick up όπου η υπεροχή του πετρελαιοκινητήρα είναι καθολική, είναι 66% ενώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι 55%.