Μία πρώτη εξήγηση των λόγων που ώθησαν τη Red Bull στην απόφαση να παραιτηθεί από μέλος της Ενωσης των ομάδων προσπάθησε να δώσει ο επικεφαλής της Κρίστιαν Χόρνερ. Αρχικά, τόνισε ότι η φετινή παγκόσμια πρωταθλήτρια θα παραμείνει πιστή στους κανονισμούς περιορισμών κόστους παρά το γεγονός ότι απομακρύνθηκε από τη FOTA με κύρια αιτία διαφωνίας τη Συμφωνία Περιορισμού Δαπανών (RRA). Η αποτυχία εξεύρεσης κοινά αποδεκτής λύσης στο θέμα ελέγχου των δαπανών, ώθησε όχι μόνο τη Red Bull εκτός της FOTA, αλλά και τις Ferrari, Sauber ενώ θεωρείται δεδομένο ότι και η Toro Rosso θα συνταχθεί με την πολιτική της «μητρικής» Αυστριακής ομάδας.

Οπως υποστήριξε ο Χόρνερ, η φύση της FOTA ήταν αυτή καθεαυτή που ενόχλησε την Red Bull και όχι η Ενωση ως ιδέα. Κάποιες ομάδες ωστόσο υποστηρίζουν ότι η δύο φορές παγκόσμια πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές πίεζε αρκετά για την επίτευξη συμφωνίας, φοβούμενη περισσότερο από όλα μήπως κάποιοι κατασκευαστές ανακαλύψουν «παραθυράκια» στους κανονισμούς όπως π.χ. να μην συμπεριλαμβάνονται οι κινητήρες στον περιορισμό του κόστους.

Πηγή: naftemporiki.gr