«Μη λυπηθείς αμάθητο γιατί θα καλομάθει. Λυπήσου καλομάθητο όταν θα κακοπάθει»

 «Μη λυπηθείς αμάθητο γιατί θα καλομάθει. Λυπήσου καλομάθητο όταν θα κακοπάθει»

Η “Φύση είναι Σοφή” διάβαζα τις προάλλες. Όπου δημιουργείται κενό, το αναπληρώνει σχεδόν αυτόματα. Έξυπνα, με άλλες μορφές ζωής. Με κάποιο τρόπο άγνωστες και καινούργιες.  Δεν επέμεινα κιόλας να μάθω ακριβώς, το τι γίνεται. Πως δηλαδή αναπληρώνεται το κενό που δημιουργείται γενικά από σεισμούς, από ατύχημα, από βία,  από γεγονότα κοσμογονικά. 

Το άρθρο που διάβαζα ήταν πως η Φύση αναπλήρωσε το κενό της μετέπειτα ραδιενέργειας στο Τσέρνομπιλ και στη Φουκουσίμα. Φύτρωσαν ένα σωρό καινούργια φυτά, άγνωστα στους φυτολόγους (τους ειδικούς εννοώ) με πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον επιστημονικό. Προς παρατήρηση, ας πούμε. 

Τώρα αν μπορείς να φας το καινούργιο ραδίκι, ευωδέστατο και λουλουδιασμένο, που φύτρωσε θα σε γελάσω. Δεν τους αφορά τους ειδικούς αυτό. Το πιθανότερο, να γίνεις φοσφοριζέ αν το φας τελικά. Προς παρατήρηση και τα καινούργια φυτά, που φύτρωσαν μετά την έκρηξη εδώ. 

Αναπληρώνοντας το κενό του πυρηνικού που μας έτυχε, κάποια χρόνια πριν. Δεν έχουν όνομα ακόμη όλα τα φυτά αλλά το προσπαθούν.  Με επάρκεια  δυνάμεων να το αποκτήσουν. Το καινούργιο φρούτο, που πήραμε μια γεύση χτες ονομάζεται,  ο Τριανταφυλίδης. Υπόσχεται πολλά, σαν είδος που προσπαθεί να εντυπωσιάσει. 

Άνθισε μέσα σε ώρες. Μέσα στην θεωρία του “κενού” . Οχι, έχει βάση, να πληρώνουν οι μαθητές, αυτά που είναι να μάθουν στο Δημόσιο Σχολείο. Μάλιστα θα πρότεινα, για να δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας, ώστε να καταπολεμήσει η κυβέρνηση την ανεργία. Ο κάθε μαθητής να έχει μαζί του το αντίτιμο του μαθήματος, που είναι να παρακολουθήσει. Το πρωί δηλαδή, η μάνα να του δίνει εκτός από το κολατσιό του και το ποσόν για το εισιτήριο στα θρησκευτικά, την αριθμητική, την ανάγνωση κλπ.

Τα χρήματα θα τα παραλαμβάνει μια επιτροπή (αυτή είναι η δική μου η πρόταση για την ανεργία) η οποία θα κόβει και την απόδειξη, που θα την κρατάει ο μαθητής στην τάξη. Μπροστά- μπροστά στο θρανίο του. Έτσι ο δάσκαλος θα την βλέπει, θα τη σφραγίζει κιόλας και θα συνεχίζει τη παράδοση. Κάτι σαν Τζουκ Μποξ δηλαδή, ρίχνεις νόμισμα παίζει μάθημα. Η φαντασία στην Παιδεία. 

Και το παιδί μαθαίνει οικονομικά ,αλλά και ο δάσκαλος δεν κουράζεται σε άχρηστες λεπτομέρειες. Και δεν ντρέπονται, να έχουν ξαμολημένους μονοκύτταρους οργανισμούς. Που πληρώνονται για να ανοίγουν το στόμα τους και να βγάζουν βατράχια. Δεν ξέρω, αν η φύση όντως αναπληρώνει το κενό, που φαντάζομαι ότι θα το κάνει γιατί μάλλον είναι έξυπνος οργανισμός. 

Το λάθος της όμως είναι το ανθρώπινο κενό, που μάλλον αδυνατεί να το καλύψει. Την έχει ξεπεράσει. Αυτός ο άνθρωπος που έγραψε αυτά χτες. Ο πανελλαδικά άγνωστος για το έργο του, είναι δάσκαλος, ισχυρίζεται. Σε μια χώρα που έχουν κλείσει πάνω από το 50% των σχολείων. Λόγω οικονομικής αδυναμίας. Είναι δάσκαλος, που στη θητεία του κάποιοι του εμπιστεύθηκαν, ότι πολυτιμότερο είχαν τα παιδιά τους.

Φαντάζομαι, στη συνέχεια κλασικά, θα βγει κάποιος σήμερα, ή τις επόμενες μέρες να μας πει, ότι “Οι απόψεις του βουλευτή δεν ανταποκρίνονται, στα σχέδια της κυβέρνησης”. Πιθανώς ο αρμόδιος υπουργός. Αυτός με την “μη γενοκτονία” των Ποντίων. Θα προσπαθήσω να μάθω και τη συνέχεια της Φύσης. Να σε ενημερώσω. 

Αν δηλαδή, έχει καμιά λύση για το πως αναπληρώνεται το βρώμικο. Αν και από πείρα χωρίς να έχω καμιά επιστημονική κατάρτιση. Νομίζω ή μάλλον πιστεύω ότι ο βούρκος απλώνεται. Για να καταπιεί και ότι άλλο υφίσταται  παραμένοντας έξω από αυτόν…..

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο