«Και τι άλλο είναι η τέχνη παρά λεπτομέρειες...»

«Και τι άλλο είναι η τέχνη παρά λεπτομέρειες...»

Και τι άλλο είναι η τέχνη παρά λεπτομέρειες...
Κωνσταντίνος Καβάφης 

Προς αποκατάσταση της αλήθειας - Δελτίο τύπου:  

Το Σάββατο πραγματοποιήθηκε η τελευταία  εμφάνιση του σχήματος Βανδη - Παντελίδης - Μαρτάκης που για δυο μήνες διασκέδασαν τον κόσμο και χάρισαν όμορφες βραδιές. Τα τελευταία δύο 24ωρα ακούμε με μεγάλη έκπληξη τηλεοπτικά και ηλεκτρονικά μέσα να στολίζουν με τον χειρότερο τρόπο τα λουλούδια που πετάχτηκαν στον καλλιτέχνη Παντελή Παντελίδη και να μιλούν με αιχμές και υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς.  

Προς αποκατάσταση της αλήθειας και για να μπουν κάποια πράγματα στην θέση τους μετά από βέλη εκ του πονηρού από συγκεκριμένα άτομα, σε κάθε φινάλε νυχτερινού κέντρου πάντα το απόθεμα λουλουδιών που υπάρχει το πετάμε ( γιατί αλλιώς πάει στους κάδους απορριμμάτων ) στους καλλιτέχνες και έτσι έγινε και σ αυτή την περίπτωση.  

Η λάσπη και τα βέλη προς το μαγαζί και τον καλλιτεχνη δεν τιμά κανέναν και γι αυτό για πρώτη φορά παίρνουμε δημόσια θέση σε τέτοιο συμβάν . 
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση. Η επιχείρηση της Πύλης Αξιού..».

Αυτή είναι η ανακοίνωση, όπως θα διαβάσατε και αλλού...  

Ευτυχώς μαζεύτηκε το πράγμα από τις κακοήθειες που κυκλοφόρησαν περί μπάζων  κλπ. Το μάζεψε η διεύθυνση,  όχι,  δεν ισχύει το πάρτην στον γάμο  σου να σου πει και του χρόνου. Καθόλου! 

Κάδος… Το θέμα των πανεριών με τα λουλούδια. Δικαιολογείται και τεκμηριώνεται. Σου λέει κύριε μας περίσσεψαν τι να τα κάνουμε; Τι σημαίνει μας περίσσεψαν δεν θα το μάθουμε. Νομίζαμε ότι θα πουλήσουμε περισσότερα και την πατήσαμε .Έτσι αντί για τον κάδο τα πετάμε στον καλλιτέχνη. Τρανταχτό επιχείρημα δεν μπορείς να πεις. Αποστομωτικό. Ας πούμε αν ήμασταν εύρωστη χώρα και τρώγαμε στο μαγαζί , αν είχε κάνει λάθος ο μάγειρας στην κουζίνα, θα μπορούσαμε εμείς,  η διεύθυνση, να πετάμε το κότσι από  το γουρουνόπουλο πάνω στο τσακίρ κέφι πρώτα στην πίστα και μετά στον κάδο. 

Τι λένε; Ποιός τα γράφει αυτά Παναγία μου; Και το χειρότερο για ποιόν προορίζονται σε ποιόν απευθύνονται; Το που αναφέρονται το χω. Τα βέλη, ποιόν αφορούν; Αντίζηλους του καλλιτέχνη; Που αντί να τους πετάνε τα λουλούδια τα πετάνε μια και καλή για τα σκουπίδια; Σε μας που σχολιάσαμε; Στον υγιή ανταγωνισμό της νύχτας;

Ή μήπως φαντάστηκαν ότι το χυδαίο του πράγματος  ήταν τα λουλούδια και όχι το σύνολο. Χαρακτηρίζει δε η ανακοίνωση λασπολόγο όποιον σχολίασε. Υποθέτω δε ότι το δελτίο έχει και την έγκριση των υπόλοιπων καλλιτεχνών.  Μια και χρησιμοποιεί τα ονόματα τους. Προσωπικά δεν ήξερα καν την συμμετοχή τους.  Οπωσδήποτε όμως έχει  την έγκριση   του περί  ού ο λόγος καλλιτέχνη, ο  οποίος δέχεται εγγράφως και επισήμως ,ότι είναι ή ο προθάλαμος του κάδου, ή ο αντ αυτού… 

Εκτός αν θεωρεί ότι όλο αυτό τον ανεβάζει  στηριζόμενος  στο… ας παίζει το όνομα μου κι ας με βρίζουν. Μπορεί .Να το πιστεύει. Δεν θα ασχολιόμουνα ξανά με το θέμα. Αν δεν μου ερχόταν στο μυαλό μια σκηνή που δεν θυμάμαι που, την είχα διαβάσει, την είχα ακούσει, την είχα δει;.
Δεν πολύ θυμάμαι την πηγή,  θυμάμαι όμως την εικόνα καθαρότατα. Σε καιρούς πείνας στον μεσοπόλεμο και στην κατοχή στα μπουλούκια των ηθοποιών στην επαρχία, τελειώνοντας,  ή και στη διάρκεια του έργου στη σκηνή αποδοκιμάζοντας, ο κόσμος πετούσε ζαρζαβατικά,  ντομάτες, φρούτα και γενικά ότι του βρισκόταν εύκολο. Από την πείνα που πέρναγαν τότε ιδιαίτερα οι καλλιτέχνες, κάποιος απ τον θίασο έβγαινε μόλις άδειαζε το θέατρο, μάζευε ότι έβρισκε  στο παλκοσένικο. Το χώναν στην κατσαρόλα  και το τρώγανε.  

Όση και να ήτανε η αποδοκιμασία του κόσμου, κανείς δεν θεώρησε κάποιον ηθοποιό,  έστω κι αποτυχημένο σκουπιδοτενεκέ. Άλλοι καιροί φυσικά…
Αλλά.. 

«Ο σκοπός της τέχνης είναι να δώσει στη ζωή σχήμα» .
Γουίλαμ Σαίξπηρ

Και μείς το σχήμα τό 'χουμε όχι μόνο το έχουμε εμπεδώσει στο πετσί μας καθημερινά…

Μας δημιοργεί και αναγούλα...

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο