«Γέρασαν» τα δελτία ειδήσεων των καναλιών

«Γέρασαν» τα δελτία ειδήσεων των καναλιών

Θεατές ηλικίας ,στη συντριπτική τους πλειονότητα ,άνω των 45 ετών παρακολουθούν πλέον τα δελτία ειδήσεων των καναλιών,ενώ την ίδια ώρα οι τηλεθεάσεις τους, είτε αφορά στο πρόγραμμα είτε στις ειδήσεις, γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια πρωτοφανή πτώση αν όχι κατάρρευση.

Η διαπίστωση ότι τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων τα παρακολουθούν πλέον ,σε μεγάλο ποσοστό, ηλικίες άνω των 45 ετών προκύπτει από τα ίδια τα στοιχεία των μετρήσεων τηλεθέασης.

Τον Φεβρουάριο το δελτίο ειδήσεων του Αλφα που ήταν η πρώτη επιλογή των τηλεθεατών στο σύνολο του κοινού είχε κατά μέσο όρο παρακολούθησης περίπου 700.000 τηλεθεατές.Στο λεγόμενο νεανικό και παραγωγικό κοινό (δηλαδή σε ηλικίες από 15-44 ετών) το παρακολούθησαν μόλις 164.000 τηλεθεατές.Μάλιστα αν υπολογιστεί η τηλεθέαση στο κοινό ηλικίας από 15 έως 30 ετών ζήτημα είναι αν φτάνει τις 50.000.

Το τελευταίο στη γενική κατάταξη των καναλιών δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ το παρακολούθησαν στο σύνολο του κοινού 166.000 τηλεθεατές ενώ στο νεανικό και παραγωγικό κοινό μόλις 29.000. Δυσθεώρητο χάσμα στην παρακολούθηση των ειδήσεων ,μεταξύ του συνόλου του κοινού και του νεανικού-παραγωγικού κοινού, καταγράφεται και στα δελτία ειδήσεων των υπολοίπων καναλιών.

Τι φανερώνουν οι παραπάνω μετρήσεις; Από τη μια αποστροφή, εγκατάλειψη και αποχή τεράστιας μερίδας του κοινού από την τηλεοπτική ενημέρωση (πριν από 5-10 χρόνια είχε πολλαπλάσιο κοινό) και από την άλλη περιορισμένη έως μηδαμινή τηλεοπτική ​παρακολούθησή της επικαιρότητας από το νεαρό και μεσήλικο κοινό.

Τα αίτια της αποχής από την παρακολούθηση των τηλεοπτικών ειδήσεων μπορεί κανείς να τα αποδώσει

  • στη στροφή για ενημέρωση μεγάλης μερίδας του κόσμου από το διαδίκτυο (σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα το 72% των πολιτών ενημερώνεται πρωτίστως από ενημερωτικές ιστοσελίδες)
  • στα συνδρομητικά κανάλια που αισίως έφτασαν το 1 εκ.συνδρομητές
  • στα τοπικά και περιφερειακά κανάλια που λόγω της ψηφιακής εικόνας έγιναν ελκυστικά και
  • στην απώλεια των αγώνων ποδοσφαίρου τους οποίους απέκτησαν οι συνδρομητικοί παίκτες.

Με αυτά και με αυτά σε λίγο καιρό-γιατί όχι και σήμερα;-τους παρουσιαστές των ειδήσεων θα τους αναγνωρίζει πολύς κόσμος μέσω του διαδικτύου (μέσω αναφορών σε αυτούς) παρά παρακολουθώντας τους στην παρουσίαση των δελτίων ειδήσεων.Είναι γεγονός ότι η Τηλεόραση ζει σήμερα και συντηρείται χάρις στις γερόντισσες και τους γέροντες.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες διαφημίσεις αφορούν φάρμακα για ηλικιωμένους,θερμοφόρες,παντόφλες,σόμπες μέχρι κορσέδες.

Ούτε κάνει εντύπωση το γεγονός ότι τα σάιτ όταν προβάλλονται μέσω της Τηλεόρασης δεν έχουν ιδιαίτερη τύχη καθώς σε αυτά προσθέτει ελάχιστους νέους επισκέπτες. Αυτό ένα πράγμα φανερώνει .Οτι όσοι ενημερώνονται από το διαδίκτυο σπανίως πλέον παρακολουθούν και ειδήσεις στην τηλεόραση.

Πώς έφτασε να γεροντοκρατείται η TV και δη τα δελτία ειδήσεων; 

Τις αιτίες μπορεί κάποιος να τις αποδώσει στη φορά και την εξέλιξη των πραγμάτων που οδήγησε σε νέες μορφές διαδραστικής ηλεκτρονικής πληροφόρησης και ενημέρωσης (κάπως έτσι τέλειωσε η εποχή των βιντεοκλάμπ,του ελληνικού εμπορικού κινηματογράφου κλπ) αλλά και στην απαξίωση η οποία ήρθε και έδεσε με κάτι συγκεκριμένο .

Την καχυποψία που γέννησαν στο κοινό τα αποκαλούμενα παιχνίδια διαπλοκής καναλαρχών,τραπεζών και πολιτικών .Καθόλου τυχαίο που σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ευρωβαρόμετρου το 80% του κοινού στη χώρα μας χαρακτηρίζει την TV ανυπόληπτη.Ετσι έπαψε να την πιστεύει και να την παρακολουθεί.Και τώρα της απόμεινε(και στις ειδήσεις) μόνον η τρίτη ηλικία.Για μια κάποια συντροφιά και ενημέρωση.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο