Κέρδη για ΕΡΤ και ΣΚΑΪ

Κέρδη για ΕΡΤ και ΣΚΑΪ

Η πολιτική αναταραχή ευνοεί τη Μεσογείων και το Φάληρο

Η ΕΡΤ και ο ΣΚΑΪ αναδεικνύονται σε κερδισμένους των πολιτικά ταραγμένων ημερών. Το δείχνουν αυτό τα νούμερα θεαματικότητας που έδωσε στη δημοσιότητα η Nielsen για τις εβδομάδες αμέσως πριν και αμέσως μετά το δημοψήφισμα. Και οι χαμένοι; Πρώτα το Mega, ύστερα ο Antenna και ακολούθως ο Alpha και το Star. Είτε για λόγους πολιτικούς, είτε για λόγους κορεσμού, είτε γιατί κανένας και καμιά αυτές τις ώρες τις κρίσιμες δεν είχε όρεξη να παρακολουθεί πρόγραμμα παλαιού τύπου.

Να δούμε πρώτα τα νούμερα. Την εβδομάδα από 29 Ιουνίου ως 5 Ιουλίου η κατάταξη είχε ως εξής:
Mega: 16,2 %, Antenna: 12,4 %, Alpha: 11,8 %, ΣΚΑΪ: 12,4 %, ΕΡΤ1: 10 %, Star: 10,1 %, E TV: 3,9 %,  ΕΡΤ2: 1,9 και Μακεδονία TV: 0,9 %
Την επόμενη εβδομάδα, από 6 ως 12 Ιουλίου, η σειρά πήγε κάπως έτσι: Mega: 14,6 %, Antenna: 13,1 %, Alpha: 12,6 %, ΣΚΑΪ: 12,4 %, ΕΡΤ1: 11,4 %, Star: 9,4 %, E TV: 3,7 %, ΕΡΤ2: 1,3 και Μακεδονία TV: 0,9 %.

Συμπεράσματα; Πρώτον ότι ενώ σε ανάλογες στιγμές του παρελθόντος γιγαντώνονταν τα ποσοστά του Μega, εδώ βλέπουμε μια σαφώς πτωτική τάση. Έφταιξε η πολιτική γραμμή, έφταιξε η κόπωση του τηλεθεατή σε σχέση με κάποια πρόσωπα, έφταιξε η αδυναμία κάποιων καινούριων προσώπων να λειτουργήσουν υποστηρικτικά, όπως και να έχει το πράγμα, η αλήθεια είναι το Mega δεν οδηγεί πλέον τις εξελίξεις. Έχασε τη μεγάλη μάζα του κοινού και ενδέχεται να την έχασε και για καλά και όχι μόνο αυτό τον καιρό τον δύσκολο.

Από εκεί και πέρα, ο Antenna συνεχίζει να κινείται σε απολύτως ρηχά νερά, πράγμα που δείχνει ότι η μάλλον επιθετική ρητορική του και η (διανθισμένη με αρκετή παραδοξολογία) τρομολαγνεία της ειδησεογραφίας του, δεν βρίσκει ουσιώδη ανταπόκριση. Ο Alpha, πάλι, που αποτελούσε ένα καταφύγιο αριστερών και φιλο-ΣΥΡΙΖΑ τηλεθεατών, λογικό ήταν να έχει απώλειες τώρα που ξαναμπήκε στο παιχνίδι η ΕΡΤ. Κράτησε κάπως, αλλά δεν κράτησε και πολύ για να λέμε την αλήθεια.

Οι κερδισμένοι της υπόθεσης είναι, όπως γράψαμε και πιο πάνω, η ΕΡΤ και ο ΣΚΑΪ. Η πρώτη προσέφερε μια εναλλακτική λύση στο κλίμα τηλεοπτικού τρόμου και δικαιώθηκε για την επιλογή της με σημαντικά ποσοστά. Έκλεισε επίσης τα στόματα εκείνα τα ανίδεα που βροντοφώναζαν την πρώτη εβδομάδα της επαναλειτουργίας της ότι το μαγαζί δεν τραβάει. Όσο για τον ΣΚΑΪ, τσίμπησε τόσο από το Mega όσο και από τον Antenna προσφέροντας ένα πιο ψύχραιμο και ενίοτε πιο επαγγελματικό μοντέλο ενημέρωσης. Είναι και τα πρόσωπά του, μην το ξεχνάμε, που δεν έχουν υποστεί φθορές ανάλογες των άλλων καναλιών. Το Star, τέλος, παρά τα κατά καιρούς εντυπωσιακά αποτελέσματα του Νίκου Χατζηνικολάου, δεν μπορεί να ξεφύγει από την κατάρα του infotainment που το ακολουθεί σαν μαύρο σύννεφο. Θα χρειαστεί πολλή δουλειά ακόμη και κάτι παραπάνω από φιλοτιμία και σποραδικές εμφανίσεις του σούπερ σταρ του.

Υ.Γ.: Αν υπολογίσει κανείς την (θριαμβευτική για τις θεαματικότητες) συνέντευξη Τσίπρα στην ΕΡΤ την περασμένη Τρίτη, τα νούμερα της Αγίας Παρασκευής θα είναι ακόμη πιο ανεβασμένα για την εβδομάδα από 13 ως 19 Ιουλίου.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο