Στο ερώτημα γιατί αυξήθηκαν παντού τα διόδια εκτός από το τμήμα της εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών, την ερμηνεία δίνει η απάντηση του αρμόδιου Επιτρόπου κ. Γιοχάνες Χαν μετά από  ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή, σχετικά με την επιβολή διοδίων στην Ολυμπία Οδό. Για «συμβατική υποχρέωση» έκανε λόγο ο υπουργός Μεταφορών, Μάκης Βορίδης. Πιο συγκεκριμένα ο κ. Χουντής σε ερώτηση του επισήμαινε  ότι: «στη σύμβαση του έργου της Ολυμπίας Οδού, όπου με βάση το άρθρο 18.2.4 και το άρθρο 24.2.3 της σύμβασης προβλεπόταν ότι μέσα σε 32 μήνες θα ολοκληρωθούν 3 τμήματα του έργου και ότι μετά από αυτήν την προθεσμία παύει η επιβολή διοδίων τελών για το μήκος των μη ολοκληρωμένων τμημάτων του τμήματος Α/Κ Τριπόλεως- Πάτρας» και κατήγγειλε ότι: «Η Σύμβαση όμως δεν έχει τηρηθεί και παρά τη μη ολοκλήρωση του τμήματος, εισπράττονται κανονικά διόδια από τους χρήστες του δρόμου».

Στη συνέχεια της ερώτησης του αφού ρωτούσε την Κομισιόν: «Πώς δικαιολογείται η συνέχιση είσπραξης των διοδίων από την κοινοπραξία κατασκευής κατά παράβαση των χρονικών ορίων που θέτει η σύμβαση σε σχέση με την περάτωση του έργου;»  κατέληγε ζητώντας από την Κομισιόν «να λάβει μέτρα για να σταματήσει άμεσα η απαράδεκτη επιβολή διοδίων».

Στην απάντησή της η Κομισιόν αποφεύγοντας να απαντήσει ρητά, αν είναι παράνομη η συνέχιση της παρακράτησης διοδίων στο τμήμα αυτό της εθνικής οδού φροντίζει να πει τα εξής:  «Η Ολυμπία Οδός είναι μία από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης έργου στην Ελλάδα υπό κατασκευή. Η Επιτροπή διατηρεί στενή επαφή με τις ελληνικές αρχές όσον αφορά την εξέλιξη αυτού του έργου που αποτελεί σημαντικό μέρος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών. Η Επιτροπή έχει ενημερωθεί από τις ελληνικές αρχές ότι εξετάζουν διάφορες επιλογές για την τροποποίηση της πολιτικής των διοδίων του έργου της Ολυμπίας Oδού ώστε να καταστεί δικαιότερη για τον τελικό χρήστη. Οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη».

Βορίδης: Συμβατική υποχρέωση η αύξηση στα διόδια

«Η αύξηση των διοδίων δεν έγινε με πολιτική απόφαση, αλλά προβλέπεται από τη σύμβαση και γίνεται από τους παραχωρησιούχους. Το "δεν πληρώνω", δεν υφίσταται και το ερώτημα είναι αν θα πληρώσει ο χρήστης ή ο φορολογούμενος» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, απαντώντας στις έντονες επικρίσεις πολλών βουλευτών, ανάμεσα τους και του ΠΑΣΟΚ, που, όπως η Τόνια Αντωνίου, ο Λεωνίδας Γρηγοράκος και ο Μιχάλης Κατρίνης.

Οι βουλευτές είπαν ότι «δεν μπορεί να πληρώνει ο Ελληνας πολίτης για δρόμους που δεν κατασκευάζονται και δεν θα περπατήσει ποτέ».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν τόσο η βουλευτής του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου, όσο και ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης, που κάλεσαν την κυβέρνηση να μην επιτρέψει οποιαδήποτε μονομερή απόφαση να αυξηθούν από 1ης Φεβρουαρίου τα διόδια, μέχρις ότου συζητηθεί το θέμα στη Βουλή.

«Αν δεν γίνει η αύξηση που προβλέπεται από τη σύμβαση και είναι της τάξεως του 2% με 3%, δηλαδή από 0,05 έως 0,10 λεπτά σε κάθε σταθμό, εκτός της γέφυρας Ρίου- Αντιρίου που είναι 0,30%, τη ζημιά θα την πληρώσει το κράτος», αντέτεινε ο κ. Βορίδης.

Ακόμα, ο υπουργός Μεταφορών επισήμανε ότι «επιλογή της κυβέρνησης είναι να μην καταγγείλει τις συμβάσεις» και τόνισε ότι συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό και εξελίσσονται σε εξαιρετικά δύσκολες και περίπλοκες οι διαπραγματεύσεις, ώστε να εκτελεστούν τα έργα, σύμφωνα με τους προβλεπόμενους από αυτές όρους.

«Η επιλογή, λοιπόν, που είχαμε ήταν αν αυτές τις συμβατικές υποχρεώσεις θα έπρεπε να τις πληρώσει ο χρήστης ή ο φορολογούμενος», συμπλήρωσε ο κ. Βορίδης.