Φανταστείτε ότι είναι δυνατό να οργανώσετε όλες αυτές τις ενδιαφέρουσες νέες εικόνες που βλέπετε κάθε μέρα στο ίντερνετ σε πίνακες ανακοινώσεων στον υπολογιστή σας. Ενας για όλα αυτά που σας εμπνέουν, ένας για τα αντικείμενα του πόθου σας, ένας για τα επαγγελματικά projects. Κρατήστε, λοιπόν, αυτή την εικόνα και δώστε της το όνομαPinterest, γιατί έτσι ονομάζεται η εφαρμογή που κατέκτησε αθόρυβα το διαδίκτυο προσφέροντας όλα τα παραπάνω, αλλά και πολλά περισσότερα.
Μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια, το Pinterest κατάφερε αργά, αλλά σταθερά να στεφθεί ο βασιλιάς –ή αν θέλετε και η βασίλισσα- των social media. Μόνο στην Αμερική, οι χρήστες ξεπερνούν τα 12 εκ. και πρόκειται για το μοναδικό κοινωνικό δίκτυο που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Μάλιστα έχει την δυνατότητα να κατευθύνει χρήστες προς άλλα siter σε περισσότερο βαθμό από ό,τι το Google+, YouTube, Reddit, και LinkedIn. Είναι αδύνατο να αγνοήσει κάποιος τόσο εντυπωσιακά στοιχεία και όλα δείχνουν ότι αξίζει να γνωρίσουμε τι εστί Pinterest.

Η ανάπτυξη της εφαρμογής ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2009 και παρουσιάστηκε σε δοκιμαστική έκδοση τον Μάιο του 2010. Αν και αρχικά μπορούσες να γίνεις μέλος μόνο με πρόσκληση –κάτι που πάντα δημιουργεί περιέργεια στους χρήστες-, πλέον είναι αρκετό να δώσεις μόνο το e-mail σου. Οπως αναφέρεται και στη σελίδα της εφαρμογής, το Pinterest έχει δημιουργηθεί από μία «μικρή ομάδα στο ηλιόλουστο Πάλο Άλτο, της Καλιφόρνια». Πρόκειται για την εταιρεία Cold Brew Labs που, αν κρίνουμε και από εδώ, απαρτίζεται από νέους ανθρώπους που έχουν ήδη δουλέψει για σημαντικά ονόματα όπως η Google και το Facebook.

Αυτό που κάνει η εφαρμογή είναι ουσιαστικά απλό, αλλά συνήθως οι απλές ιδέες είναι και οι πετυχημένες. Όπως ακριβώς ένας πραγματικός πίνακας ανακοινώσεων στον τοίχο ενός γραφείου, όπου μπορείς να καρφιτσώσεις –pin- όλα αυτά που σε ενδιαφέρουν, έτσι και στο Pinterest μπορείς να κάνεις το ίδιο, επιλέγοντας τι θέλεις να κρατήσεις από τον καθημερινό καταιγισμό πληροφοριών. Όπως είναι φυσικό, ένας τέτοιος χώρος στηρίζεται στη δύναμη της εικόνας, η οποία φυσικά θα σε οδηγήσει κάπου αλλού, στην πηγή δηλαδή της έμπνευσης. Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν όλους εκείνους που έχουν ενδιαφέροντες πίνακες, δηλαδή boards, να κάνουν «like» σε κάτι που τους αρέσει και να ξανά-καρφιτσώσουν, δηλαδή re-pin, αυτά που βλέπουν. Το «pinning» γίνεται ευκολότερο, αφού βάλεις το ειδικό κουμπάκι στην γραμμή εργαλείων. Όταν το πατάς, τραβάς αυτόματα όλες τις φωτογραφίες που έχεις στη σελίδα σου, μπορώντας μετά να κρατήσεις εκείνες που θέλεις.

Είναι πολύ εύκολο στη χρήση, φοβερά κομψό στη εικόνα και προσφέρει αυτό που πάντα μας εξιτάρει, τη δυνατότητα δηλαδή να κρυφοκοιτάξουμε στις επιθυμίες και τα όνειρα των άλλων. Αυτό κάνει και το Facebook θα μου πείτε, αλλά δεν είναι καθόλου έτσι. Βλέποντας τα boards κάποιου στο Pinterest μπορείς αυτόματα να κολλήσεις με το πώς εμπνέεται κάποιος στην καθημερινή του ζωή και να ανακαλύψεις καινούριες ιδέες. Είναι η χαρά του οργανωμένου ανθρώπου, αλλά και της γυναίκας που συλλέγει μανιωδώς περιοδικά σε στοίβες στο σαλόνι του σπιτιού της και κατακλύζεται κάθε μέρα από ιδέες για μόδα, συνταγές, διακόσμηση, αλλά και θέματα που αξίζει να ασχοληθεί και να γράψει μετά για αυτά. Εκεί ξεκινάει και το δικό μου πρόβλημα. Το δεύτερο μέρος με φωτογραφίζει ακριβώς, αλλά στο πρώτο είναι που τα χαλάμε. Γιατί αν δεν είσαι μανιακός με την τάξη, τότε ίσως πολύ γρήγορα να χαθείς σε μια ψηφιακή στοίβα από ανοργάνωτους πίνακες που δεν βγάζουν και πολύ νόημα.

Οπως και να ‘χει, το Pinterest παραμένει ασυναγώνιστα δελεαστικό. Όχι μόνο για τις γυναίκες, που αποτελούν ένα εντυπωσιακό 97% των χρηστών, αλλά και για κάποιους άλλους, τις εταιρείες δηλαδή, και εκεί βρίσκεται όλο το ζουμί. Οι ψηφιακοί μας πίνακες είναι βούτυρο στο ψωμί τους για τον εξής απλό λόγο: τους φέρνουν στο πιάτο, όχι μόνο αυτά μας αρέσουν και θα θέλαμε να αποκτήσουμε, αλλά και την πηγή της επιθυμίας και έμπνευσης μας. Το να ονειρεύεσαι ένα συγκεκριμένο ζευγάρι παπούτσια είναι το ένα θέμα, αλλά το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι το πώς ξεκίνησες να τα θέλεις εξ αρχής. Με λίγα λόγια, τους βοηθούν να ανακαλύψουν τι είναι αυτό που επηρεάζει τελικά τους καταναλωτές, κάτι που αποτελεί μια καθημερινή σπαζοκεφαλιά για κάθε επιχείρηση.

Κάτι, όμως, μοιάζει λάθος στην εικόνα που παρουσιάζει το Pinterest, τόσο καθαρή, τόσο εκλεκτική, τόσο άδεια από διαφημίσεις. Και πώς βγάζει λεφτά; Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει ένα ολοκληρωμένο μοντέλο ακόμα. Σύμφωνα με έναν από τους συνιδρυτές, Ben Silbermann, η εφαρμογή ακολουθεί το δρόμο που χάραξαν Twitter και Facebook, οι οποίες αναπτύχθηκαν ραγδαία χωρίς να έχουν πρώτα κάποια συγκεκριμένη επιχειρηματική μέθοδο. Το Pinterest μπορεί να έχει λάβει 37.5 εκ. δολάρια από την περίφημη Silicon Valley, αλλά συνεχίζει να μην παρουσιάζει ιδιαίτερο κέρδος. Η μοναδική μέθοδος που έγινε γνωστή πριν λίγο καιρό προκάλεσε το πρώτο ρήγμα στην συνολικά τέλεια εικόνα του. Το κόλπο πάει έτσι: οι δημιουργοί του βγάζουν λεφτά όταν κάποιος ψωνίσει από μια σελίδα, στην οποία βρέθηκε λόγω μιας εικόνας στον πίνακα κάποιου χρήστη. Σαν ένα ευχαριστήριο bonus δηλαδή από την εταιρεία που έγινε η αγορά. Η Cold Brew Labs δεν το είχε ακριβώς κρύψει αυτό, αλλά δεν ήταν και απόλυτα ξεκάθαρη. Ωστόσο, ανάμεσα σε ενοχλητικές διαφημίσεις και spam που αναβοσβήνουν συνέχεια, εγώ προτιμάω τον τρόπο του Pinterest.  

 Συνοψίζοντας, κατανοώ απόλυτα την παντοδυναμία του, όπως και το γιατί το αγαπάνε τόσο οι γυναίκες. Είναι ποιοτικό, τόσο στο περιεχόμενο όσο και στη εικόνα του, ανοιχτό σε όλους και πανεύκολο στη χρήση του. Ακόμα και από την πρακτική πλευρά να το δεις κανείς, σου προσφέρει μια ευκαιρία να ξεφύγεις από τα βαρετά bookmarks και να αποκτήσεις ένα αρχείο, που όχι μόνο δείχνει όμορφο, αλλά σε βοηθάει να οργανώσεις και το μυαλό σου. Και αυτό μοιάζει ιδανικό για μια μανιακή συλλέκτρια σελίδων περιοδικών, όπως είμαι εγώ.


Πηγή: Το Βήμα
TAGS