Τελευταία Κυριακή της Αποκριάς σήμερα, και οι εκδηλώσεις για το Καρναβάλι κορυφώνονται σε ολόκληρη την Ελλάδα, με την «καρδιά» των εορτασμών να χτυπά δυνατά στην Πάτρα.
Η αχαϊκή πρωτεύουσα έχει φορέσει εδώ και ημέρες τα «καλά» της και υποδέχθηκε χιλιάδες επισκέπτες που έσπευσαν για να δουν από κοντά το αναμφισβήτητα πιο φημισμένο Καρναβάλι της χώρας.
 
Η μεγάλη παρέλαση θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 14:00 το μεσημέρι, ενώ το βράδυ θα καεί και ο βασιλιάς Καρνάβαλος!

Εκτός από την Ξάνθη, το Βόλο, και το Μοσχάτο στην Αθήνα που μαζί με την  Πάτρα κρατάνε τα σκήπτρα των εορτασμών, σε όλη την υπόλοιπη χώρα, αναβιώνουν πολλά αποκριάτικα έθιμα.

Στην Άμφισσα για παράδειγμα, αναβιώνει στην Άμφισσα ο θρύλος του «στοιχειού». Από τη συνοικία Χάρμαινα, όπου βρίσκονται τα παλιά Ταμπάκικα, και τα σκαλιά του Άι Νικόλα κατεβαίνει το «στοιχειό» και μαζί ακολουθούν εκατοντάδες μεταμφιεσμένοι.

Στο Γαλαξίδι, έχουμε το έθιμο του «αλευροπόλεμου» κάθε Καθαρά Δευτέρα, το οποίο διατηρείται από το 1801!

Στη Λιβαδειά, αναβιώνει το «Γαϊτανάκι». Την  τελευταία Κυριακή της Αποκριάς, οι κάτοικοι της πόλης προετοιμάζουν το γαϊτανάκι, φτιάχνοντας άρματα. Μασκαράδες παρελαύνουν προς την κεντρική πλατεία όπου πλέκονται τα γαϊτανάκια, και παρουσιάζονται αποκριάτικες σκετς, τραγούδια και παντομίμες από τους μασκαράδες. Στην συνέχεια ακολουθεί γλέντι με λαϊκά τραγούδια και χορούς.

Στην Καλαμάτα τώρα, γίνεται αναπαράσταση του Βλάχικου Γάμου. Όσοι συμμετέχουν είναι μεταμφιεσμένοι και όλοι συναντώνται στην πλατεία Ανατολικού Κέντρου.

Στη Μεθώνη, αναπαρίσταται «του Κουτρούλη ο γάμος», καρναβάλι – γάμος που κρατάει από τον 14ο αιώνα.

Στη Μεσσήνη, την Καθαρά Δευτέρα έχουμε την «Κρεμάλα», όπου γίνεται η αναπαράσταση της εκτέλεσης μιας γερόντισσας της Μεσσήνης, της γριάς Συκούς, που κατά την παράδοση, κρεμάστηκε στη συγκεκριμένη τοποθεσία της πόλης με εντολή του Ιμπραήμ Πασά, επειδή είχε το θάρρος, εξηγώντας του ένα όνειρο που είχε δει, να του πει ότι η εκστρατεία του και ο ίδιος θα είχαν οικτρό τέλος από την αντίδραση και το σθένος των επαναστατημένων Ελλήνων.

Στον Τύρναβο, την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς έχουμε το Μπουρανί για τους ντόπιους και «γιορτή του Φαλλού».
Στην Καστοριά, έχουμε τον Χασκάρη και τις Μπουμπούνες. Την Κυριακή της Αποκριάς η Καστοριά τυλίγεται στις… φλόγες, αφού γίνονται οι Μπουμπούνες. Ένα ακόμη έθιμο, είναι ο «Χασκάρης». Κάποιος δένει στην άκρη ενός πλάστη ένας αυγό και το γυρίζει από στόμα σε στόμα. Όποιος καταφέρει να αρπάξει πρώτος το αυγό κερδίζει.

Στο Ρέθυμνο τώρα, κανταδόροι με κιθάρες, μαντολίνα και παλιές μελωδίες. Οι μασκαράδες θα περάσουν από τη Μεγάλη Πόρτα και θα χορέψουν στους δρόμους της «Μικρής» και της «Μεγάλης» αγοράς, με τους ρυθμούς της φιλαρμονικής.

Στη Νάξο, το μεσημέρι της τελευταίας Κυριακής, στην Απείρανθο εμφανίζονται οι «κουδουνάτοι». Αυτοί φορούν κάπα και κουκούλα, γυρνούν το χωριό και προκαλούν με άσεμνες εκφράσεις. Οι ίδιοι κρατούν «σόμπα», ξύλο που παραλληλίζεται με τον διονυσιακό φαλλό. Μαζί τους μπλέκονται ο «Γέρος», η «Γριά» και η «Αρκούδα». Στις αποκριάτικες εκδηλώσεις των «Κουδουνάτων» μπορεί κανείς να δει τον «γάμο της νύφης», τον «θάνατο», την «ανάσταση του νεκρού» και το «όργωμα».
Στην Κω, αναβιώνουν οι «Καμουζέλες» ή ελαφάκια, που στα παλιά τα χρόνια, ήταν μασκαράδες βαμμένοι με κάρβουνα, σκεπασμένοι με «χράμια» (πολύχρωμες υφαντές κουβέρτες) και κραδαίνοντας την «κοκάλα» γύρναγαν στους δρόμους του χωριού πειράζοντας και διασκεδάζοντας τους κατοίκους.

Τέλος, στην Κάρπαθο, την Καθαρά Δευτέρα λειτουργεί το Λαϊκό Δικαστήριο Ανήθικων Πράξεων.Κάποιοι κάνουν άσχημες χειρονομίες σε κάποιους άλλους και συλλαμβάνονται από τους Τζαφιέδες (χωροφύλακες) για να οδηγηθούν στο Δικαστήριο, που το αποτελούν οι σεβάσμιοι του νησιού. Μετά τα αυτοσχέδια αστεία και τα γέλια, ακολουθεί τρικούβερτο γλέντι.