Την ώρα που η οργάνωση «Αντάρτικο Πόλεων» ανέλαβε την ευθύνη για την τοποθέτηση βόμβας στο Μετρό στο Αιγάλεω, απαντήσεις από τα στοιχεία του ίδιου του εμπρηστικού μηχανισμού αλλά και από τις κάμερες των σταθμών του Μετρό, αναζητά η Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία. Οι διωκτικές Αρχές φέρονται να έχουν αρκετά στοιχεία για τους δράστες της επίθεσης που είχε σχεδιαστεί σε βαγόνι του Μετρό το απόγευμα του Σαββάτου. Στα εγκληματολογικά εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ. εξετάζονται ο μηχανισμός που βρέθηκε τελικά άθικτος και η σακούλα μέσα στην οποία ήταν τοποθετημένος, για να εντοπιστούν τυχόν αποτυπωμάτων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εκδόθηκε χθες το βράδυ από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, δεν έχει εντοπιστεί βιολογικό υλικό.

Πάντως, η έρευνα συνεχίζεται αφού το γεγονός πως ο μηχανισμός βρέθηκε άθικτος γεννά ελπίδες ότι είναι πιθανό να κρύβει αξιοποιήσιμο υλικό. Η έκρηξη πάντως απετράπη από λάθος που έκαναν οι δράστες στη συνδεσμολογία, αφού ο μηχανισμός ήταν ενεργοποιημένος.  

Η Αντιτρομοκρατική εστιάζει τις έρευνες σε νεαρό άνδρα, ο οποίος φέρεται ότι μπήκε στο Μετρό από τον σταθμό του Συντάγματος και αποβιβάστηκε στον τερματικό σταθμό του Αιγάλεω στις 17.18 το Σάββατο. Ο νεαρός κουβαλούσε την πράσινη χάρτινη σακούλα, μέσα στην οποία είχε κρυμμένη τη βόμβα σε σακ βουαγιάζ.

Στο τηλεφωνικό κέντρο που έχει διατεθεί στους πολίτες για την αποκάλυψη πληροφοριών σχετικά με τον βομβιστή του Σαββάτου έχουν φτάσει πληροφορίες για νεαρό άνδρα, ο οποίος έβγαλε τη σακούλα λίγο προτού σταματήσει το Μετρό στον σταθμό του Αιγάλεω. Φεύγοντας από το βαγόνι ενεργοποίησε τον μηχανισμό ανάφλεξης της βόμβας, ο οποίος ευτυχώς δεν λειτούργησε.

Οπως εκτιμά η Αντιτρομοκρατική, οι δράστες είχαν στόχο να προκαλέσουν εμπρηστική επίθεση στο Μετρό όταν αυτό θα ήταν άδειο.

«Εκτιμούμε πως πρόθεση ήταν να ξεσπάσει φωτιά στον τελευταίο συρμό προτού ανοίξουν οι πόρτες για να γίνει η επιβίβαση πολιτών. Οι συρμοί σταματούν και ύστερα από μερικά λεπτά επανέρχονται στην κυκλοφορία. Στο μεσοδιάστημα ελέγχεται από τον υπεύθυνο κυκλοφορίας του αν όλα είναι εντάξει και ύστερα από λίγα λεπτά ανοίγουν οι πόρτες του και πάλι για το κοινό. Είναι πιθανό οι δράστες να έκαναν το ίδιο δρομολόγιο αρκετές φορές για να διαπιστώσουν πόσα λεπτά της ώρας απαιτούνται προτού ανοίξουν και πάλι οι πόρτες και επιβιβαστούν εκ νέου επιβάτες», αναφέρει στα «ΝΕΑ» αξιωματικός της ΕΛΑΣ.

Ο εμπρηστικός μηχανισμός τελικά εντοπίστηκε από τον μηχανοδηγό στο τελευταίο βαγόνι του συρμού. Η βόμβα αποτελούνταν από ένα τετράλιτρο μπιτόνι βενζίνης, ρολόι, οκτώ μπαταρίες, διακόπτη. Η βασική διαφορά του εμπρηστικού μηχανισμού σε σχέση με τους «συνηθισμένους» είναι ότι δεν είχαν χρησιμοποιηθεί γκαζάκια, αλλά βενζίνη και μάλιστα σε ποσότητα ικανή να προκαλέσει μεγάλη φωτιά. Το ηλεκτρικό μέρος της βόμβας βρισκόταν σε τάπερ, ενώ όλος ο εμπρηστικός μηχανισμός είχε τοποθετηθεί σε πράσινη χάρτινη σακούλα.

«Η συνδεσμολογία ήταν συνηθισμένη και έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλά χτυπήματα στο παρελθόν. Αυτό που δεν είναι συνηθισμένο είναι το τυφλό χτύπημα σε ένα μέσο μαζικής μεταφοράς. Πόσω μάλλον, σε ένα μέσο το οποίο φυλάσσεται πολύ περισσότερο από τα υπόλοιπα», αναφέρει αξιωματικός της Αντιτρομοκρατικής.



Με πληροφορίες από «Τα Νέα»