current views are: 1

22 Μαρτίου 2012
Δημοσίευση06:42

«Παγώνει» η πρόταση για πλαφόν στο φόρο καυσίμων

Μέσα σε λίγες ώρες μετά τη διατύπωσή της απερρίφθη η πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης για τη θέσπιση πλαφόν τους φόρους των καυσίμων ώστε να περιοριστεί η επιβάρυνση των καταναλωτών, όταν αυξάνονται οι τιμές του πετρελαίου.  

Δημοσίευση 06:42’
αρθρο-newpost

Μέσα σε λίγες ώρες μετά τη διατύπωσή της απερρίφθη η πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης για τη θέσπιση πλαφόν τους φόρους των καυσίμων ώστε να περιοριστεί η επιβάρυνση των καταναλωτών, όταν αυξάνονται οι τιμές του πετρελαίου.  

Μέσα σε λίγες ώρες μετά τη διατύπωσή της απερρίφθη η πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης για τη θέσπιση πλαφόν τους φόρους των καυσίμων ώστε να περιοριστεί η επιβάρυνση των καταναλωτών, όταν αυξάνονται οι τιμές του πετρελαίου.   Το υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ότι στη σημερινή δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία για τη χώρα, η εφαρμογή της πρότασης αυτής θα ισοδυναμούσε με απώλειες εσόδων τις οποίες δεν μπορεί να αντέξει ο κρατικός προυπολογισμός. 

Την πρόταση διατύπωσε δημόσια χθές ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στ. Κομνηνός ο οποίος είπε, σε σχετικές δηλώσεις του, ότι το υπουργείο Ανάπτυξης έχει αποστείλει πρόταση στο υπουργείο Οικονομικών η οποία προβλέπει την πρόβλεψη ενός ανώτατου ορίου φόρου στην τιμή των καυσίμων. Οι φόροι δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν το όριο αυτό, όταν αυξάνονται οι διεθνείς τιμές των καυσίμων με αποτέλεσμα να απορροφάται μέρος των επιβαρύνσεων για τους καταναλωτές όταν αυξάνονται οι διεθνείς τιμές.

Σήμερα, η τελική τιμή πώλησης π.χ. της αμόλυβδης βενζίνης περιλαμβάνει τον Ειδικό Φορο Κατανάλωσης, ο οποίος είναι σταθερός και τον ΦΠΑ 23%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα όταν αυξάνεται η βάση, που περιλαμβάνει την τιμή διυλιστηρίου και τον ΕΦΚ, να αυξάνεται και το ποσοστιαίο κομμάτι του ΦΠΑ 23%. Ο μηχανισμός αυτός οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της τελική τιμής που πληρώνει ο καταναλωτής.


σχετικα αρθρα