Βαριέστε, είστε κουρασμένοι ή στρεσαρισμένοι;  Το φαγητό δεν θα σας κάνει ευτυχισμένους. Δείτε πως μπορείτε να σταματήσετε το συναισθηματικό φαγητό και να αποκτήσετε ξανά τη διάθεση και τη γραμμή σας.
1 Μάθετε τι κρύβεται πίσω από τις τροφές;

Για παράδειγμα αν θέλετε σοκολάτα ίσως νιώθετε μόνοι. Η κατανάλωση σοκολάτας δημιουργεί ευφορία, το ίδιο αισθάνεστε όταν σας δείχνουν οι άλλοι ότι σας αγαπούν.  Επιθυμείτε κάτι αλμυρό; Νιώθετε αγχωμένοι – οι λιγούρες για αλμυρές τροφές
είναι συνήθης ένδειξη πίεσης των επινεφρίδιων.

2 Ανακαλύψτε τις αιτίες

• “Τρώω για να μη μιλάω”: Τρώτε για ν’ αποφύγετε τη σύγκρουση, με αποτέλεσμα να «πεινάτε» όταν οι άλλοι σας μιλούν άσχημα, σας εκμεταλλεύονται ή σας μειώνουν.
• “Δε θέλω να ακολουθώ προγράμματα”: Νιώθετε ότι πεινάτε επειδή μόλις ξεκινήσατε δίαιτα αλλά δεν σας αρέσει να σας υποδεικνύουν τι να φάτε.
• “Δεν έχω αγάπη – αλλά έχω φαγητό”: Αν οι σχέσεις σας δεν ικανοποιούν μια βασική ανάγκη, όπως η εμπιστοσύνη ή η ασφάλεια, ίσως τρώτε για να καλύψετε αυτό το κενό.
• “Φοβάμαι ενδόμυχα να είμαι αδύνατος/η”: Ξέρετε ότι αυτό θα επιφέρει αλλαγές και φοβάστε λιγάκι.

3 Εντοπίστε αν πεινάτε πραγματικά

Η συναισθηματική πείνα:
• Εμφανίζεται ξαφνικά – χωρίς να γουργουρίζει το στομάχι σας.
• Λαχταράτε μια συγκεκριμένη τροφή – και συνήθως είναι κάτι ανθυγιεινό.
• Αν τελικά φάτε, δεν σταματάτε μέχρι να τελειώσει όλη η συσκευασία.
• Νιώθετε ενοχές ή μετανιώνετε μόλις τελειώσετε.

4 Τι να κάνετε όταν σας πιάνουν οι λιγούρες

Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:
Αναρωτηθείτε: «Πραγματικά πεινάω για φαγητό ή αποζητώ κάτι άλλο;»

Σκεφτείτε:
Τι προσπαθείτε να καταπιέσετε. Σταματήστε, αναπνεύστε και σκεφτείτε τη μέρα σας, τι συνέβη που σας έκανε να «πεινάσετε».
Δράστε: Κάντε κάτι που σας βοηθά να διαχειριστείτε το συναίσθημα – μια βόλτα έξω για να σκεφτείτε καθαρά, ένα τηλεφώνημα σε ένα φίλο ή το να γράψετε πώς νιώθετε.
Μιλήστε: Οι άλλοι μπορούν να σας βοηθήσουν. Μιλήστε μαζί τους, αν μπορείτε, για τα προβλήματά σας – είναι λιγότερο πιθανό να καταβροχθίσετε ό,τι βρείτε όταν δεν είστε μόνοι.
Αγαπήστε τον εαυτό σας: Μην αυτοτιμωρείστε, ακόμα κι αν τελικά κάνατε την κραιπάλη.



Πηγή: omorfamistika.gr