Από αύριο Κυριακή, 1η Απριλίου τίθενται σε ισχύ οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δυστυχώς δεν πρόκειται για κάποιο κακόγουστο αστείο της ημέρας αλλά για πραγματικότητα που έχει προαναγγελθεί από το τέλος του 2011.
Η αύξηση, η οποία φτάνει το 6% δεν αφορά όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά την Blue Star Ferries μόνο - προς το παρόν. Η εταιρεία επικαλείται την μείωση της επιβατικής κίνησης και τις συνεχιζόμενες ανατιμήσεις στο κόστος των καυσίμων.
 
Για παράδειγμα, για τη Νάξο το εισιτήριο για ΙΧ από τα 77 ευρώ αυξάνεται στα 81,5. Το απλό εισιτήριο του καταστρώματος από τα 31,5 ευρώ φτάνει στα 33,5 και αυτό της αριθμημένης θέσης από τα 36 φτάνει στα 38,5 ευρώ.
Για τη διαδρομή Ρόδος-Πειραιάς από τα 56 ευρώ, η τιμή του εισιτηρίου στην οικονομική θέση θα φτάσει τα 59,5, ενώ το ΙΧ, από τα 100.50 ευρώ στα 106,50.
 
Όπότε γίνεται αντιληπτό ότι το ταξίδι μετ' επιστροφής για μία οικογένεια ανεβάζει κατά πολύ τον προϋπολογισμό με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε καιρούς κρίσης.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η εταιρεία έχει «κατεβάσει» ταχύτητα στα δρομολόγιά της το τελευταίο διάστημα για εξοικονόμηση καυσίμων.
 
Η αύξηση του χρόνου των ταξιδιών έχει αυξηθεί κατά 20% και όχι μόνο δεν μειώνεται ητιμή του εισιτηρίου, αλλά το αντίθετο. 

Είναι χαρακτηριστικές οι αντιδράσεις των επιβατών του Blue Star Paros στις 2 Μαρτίου, όταν ανακοινώθηκε κατά την αναχώρησή του από τον Πειραιά προς τις Κυκλάδες, το πλοίο θα ταξιδέψει με μειωμένη ταχύτητα λόγω αύξησης της τιμής των καυσίμων! Το πρόβλημα αποκτά πρόσθετες διαστάσεις εάν λάβουμε υπόψην ότι αρκετοι επιβάτες χάνουν το επόμενο δρομολόγιο για τον τελικό τους προορισμό, όπως έχει συμβεί στην περίπτωση επιβατών που έχασαν το δρομολόγιο από Πάρο για Αντίπαρο εξαιτίας της καθυστέρησης.
 
Πάντως μέχρι στιγμής, ενόψει Πάσχα, εισιτήρια υπάρχουν, αφού για τις Κυκλάδες η πληρότητα έχει φτάσει λίγο πάνω από το 70%.

Βαγγέλης Βιτζηλαίος