current views are: 1

13 Απριλίου 2012
Δημοσίευση04:00

Όπου φύγει- φύγει για Πάσχα Αθηναίοι και Θεσσαλονικείς

Και οι τελευταίοι αδειούχοι του Πάσχα εγκατέλειψαν τον κλεινόν άστυ σήμερα για να βρεθούν στα χωριά τους και να σουβλίσουν τον οβελία. Ωστόσο, οι περισσότεροι εκδρομείς έφυγαν «άρον άρον» από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη την Μεγάλη Πέμπτη με κάθε μέσο και σήμερα εγκατέλειψε τις μεγάλες πόλεις και το τελευταίο κύμα εκδρομέων. Ουρές δύο χιλιομέτρων σχηματίστηκαν το πρωί στα διόδια της Ελευσίνας, στα πλοία επικράτησε το αδιαχώρητο ενώ στα ΚΤΕΛ δεν έμεινε απούλητο εισιτήριο.  

Δημοσίευση 04:00’
αρθρο-newpost

Και οι τελευταίοι αδειούχοι του Πάσχα εγκατέλειψαν τον κλεινόν άστυ σήμερα για να βρεθούν στα χωριά τους και να σουβλίσουν τον οβελία. Ωστόσο, οι περισσότεροι εκδρομείς έφυγαν «άρον άρον» από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη την Μεγάλη Πέμπτη με κάθε μέσο και σήμερα εγκατέλειψε τις μεγάλες πόλεις και το τελευταίο κύμα εκδρομέων. Ουρές δύο χιλιομέτρων σχηματίστηκαν το πρωί στα διόδια της Ελευσίνας, στα πλοία επικράτησε το αδιαχώρητο ενώ στα ΚΤΕΛ δεν έμεινε απούλητο εισιτήριο.  

Και οι τελευταίοι αδειούχοι του Πάσχα εγκατέλειψαν τον κλεινόν άστυ σήμερα για να βρεθούν στα χωριά τους και να σουβλίσουν τον οβελία. Ωστόσο, οι περισσότεροι εκδρομείς έφυγαν «άρον άρον» από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη την Μεγάλη Πέμπτη με κάθε μέσο και σήμερα εγκατέλειψε τις μεγάλες πόλεις και το τελευταίο κύμα εκδρομέων. Ουρές δύο χιλιομέτρων σχηματίστηκαν το πρωί στα διόδια της Ελευσίνας, στα πλοία επικράτησε το αδιαχώρητο ενώ στα ΚΤΕΛ δεν έμεινε απούλητο εισιτήριο.   Όπου και… όπως φύγει φύγει  

Η καθυστέρηση ήταν περίπου 20 λεπτά στα διόδια της Ελευσίνας, όμως στο Ζευγολατιό όπου ουσιαστικά τα αυτοκίνητα έχουν στη διάθεσή τους μόλις δύο λωρίδες μαζί με τη βοηθητική η αναμονή ξεπερνούσε τη μισή ώρα κάνοντας έτσι το ταξίδι από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα ή την Καλαμάτα τουλάχιστον μια ώρα περισσότερο.

Όσοι κατευθύνθηκαν απ’ την ίδια εθνική προς Αιτωλοακαρνανία και Ήπειρο έπρεπε να κάνουν ακόμη μεγαλύτερη υπομονή καθώς υπήρχε επιπλέον καθυστέρηση 20 λεπτών και στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.


To αδιαχώρητο στα ΚΤΕΛ 

Αυξημένη ήταν και η κίνηση στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» και στους σταθμούς του ΟΣΕ, ενώ κανονικά διεξάγονται πλέον τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ, μετά την «επί του παρόντος» αναστολή των κινητοποιήσεων των εργαζομένων. Στους σταθμούς των ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων οι υπάλληλοι στα ταμεία ενημέρωσαν τους πολίτες ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα εισιτήρια για τα περισσότερα από τα δρομόλογια καθώς πολλοί εκδρομείς φρόντισαν να κάνουν κράτηση των εισιτηρίων τους.

Κίνηση και στα λιμάνια

Αυξημένη ήταν και σήμερα η κίνηση στα λιμάνια με τους εκδρομείς να εγκαταλείπουν το κλεινόν άστυ για τις ημέρες του Πάσχα. Από τον Πειραιά, την Ραφήνα και το Λαύριο αναχώρησαν την Μεγάλη Πέμπτη συνολικά 53.014 επιβάτες.  

Σήμερα από το λιμάνι του Πειραιά είχαν προγραμματιστεί δεκατέσσερα δρομολόγια για τον Αργοσαρωνικό 16 δρομολόγια, δέκα από τη Ραφήνα και έξι από το Λαύριο. Την Πέμπτη από τον Πειραιά απέπλευσαν συνολικά 22 δρομολόγια  με 29.508 επιβάτες, 3708 ΙΧ αυτοκίνητα, 829 φορτηγά και 973 δίκυκλα. Για τον Αργοσαρωνικό επέπλευσαν 43 πλοία, με 10.808 επιβάτες, 1575 ΙΧ αυτοκίνητα, 70 φορτηγά και 390 δίκυκλα. Απο τη Ραφήνα 13 απέπλευσαν 13 πλοία προς νησιά των Κυκλάδων με 9134 επιβάτες, 2056 ΙΧ αυτοκίνητα, 31 φορτηγά και 203 δίκυκλα. Από το Λαύριο 11 απόπλοι, με 3564 επιβάτες,834 ΙΧ αυτοκίνητα, 55 δίκυκλα και 50 φορτηγά.

Η έξοδος από τα λιμάνια ήταν συγκριτικά με άλλες χρονιές εμφανώς μειωμένη. Πέρυσι Μ.Πέμπτη 21 Απριλίου του 2011, από το λιμάνι του Πειραιά κατά την έξοδο, πραγματοποιήθηκε ο απόπλους 24 πλοίων προς διάφορα νησιά του Αιγαίου, με 31.171 επιβάτες, 4433 ΙΧ, 583 φορτηγά και 1016 δίκυκλα.

Απο τον Αργοσαρωνικό 44, με 9415 επιβάτες, 1425 ΙΧ, 383 δίκυκλα και 54 φορτηγά.Από τη Ραφήνα επίσης απέπλευσαν 17 πλοία με 8500 επιβάτες, 2193 ΙΧ αυτοκίνητα, 49 φορτηγά και 215 δίκυκλα.Από το Λαύριο τέλος 7 με 2553 επιβάτες,710 ΙΧ,17 φορτηγά και 99 δίκυκλα.   

Πάντως το αυξημένο οικονομικό κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, η οικονομική κρίση αλλά και η απεργία των ναυτικών, οδήγησε πολλούς επιβάτες να επιλέξουν άλλους προορισμούς, ενώ πολλοί είναι και αυτοί που θα περάσουν φέτος το Πάσχα στην πρωτεύουσα αλλά και στις μεγάλες πόλεις.   

Στο «πόδι» η Τροχαία
 

Αυξημένη είναι επίσης η κίνηση και στα εθνικά οδικά δίκτυα με την Τροχαία να βρίσκεται επί ποδός για την ομαλή έξοδο των εκδρομέων του Πάσχα. Σε ισχύ έχουν ήδη τεθεί τα έκτακτα μέτρα της Τροχαίας, τα οποία κορυφώνονται σήμερα.  
Έτσι, κατά την εορταστική περίοδο, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου ως εξής:     

 -Μεγάλη Παρασκευή: 06.00-16.00
 
-Δευτέρα του Πάσχα: 15.00-22.00     

Αυξημένη θα είναι η τροχονομική αστυνόμευση του οδικού δικτύου σε τομείς ανά 20-30 χιλιόμετρα, με βάση τις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες κάθε περιοχής, ενώ ενισχυμένη αστυνομική παρουσία και αστυνόμευση των σημείων του οδικού δικτύου θα υπάρχει όπου σημειώνονται συχνά τροχαία ατυχήματα.     

Τα σημεία που συμβαίνουν τα περισσότερα τροχαία
 

Σε 10 επικίνδυνα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, σύμφωνα πάντα με τον αριθμό των τροχαίων δυστυχημάτων και σοβαρών ατυχημάτων του 2012, θα πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους οι οδηγοί, που θα ταξιδέψουν για την έξοδο του Πάσχα.   

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι αυτές τις ημέρες η Τροχαία φρόντισε να λάβει επιπλέον μέτρα για την προστασία των εκδρομέων.   

Σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. τα σημεία αυτά είναι:
 

1) Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης- Μουδανιών (καθ΄ όλη τη διαδρομή)
2) Εθνική Οδός Τριπόλεως- Καλαμάτας (καθ΄ όλη τη διαδρομή)
3) Εθνική Οδός Αντιρρίου – Ιωαννίνων ( 23,9 χιλιόμετρο και 114 χιλιόμετρο)
4) Εθνική Οδός Άρτας- Ιωαννίνων (32 χιλιόμετρο και 69,8 χιλιόμετρο)
5) Εθνική Οδός Άρτας- Τρικάλων (3- 6 χιλιόμετρο)
6) Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου (7, 21, 28, 37, 51, 58, 79, 91, 101, 110, 184 χιλιόμετρο)
7) Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης- Έδεσσας ( 39, 45, 64, 83, 87)
8) Εθνική Οδός Πύργου – Κυπαρισσίας ( 56-57 χιλιόμετρο)
9) Εθνική Οδός Πατρών- Πύργου (38- 52 χιλιόμετρο)
10) Εθνική Οδός Χανίων – Ηρακλείου – Σητείας ( 124, 128, 143, 154 χιλιόμετρο)    

Σύμφωνα με τον διευθυντή της Διεύθυνσης Τροχαίας, «οι πιο επικίνδυνες παραβάσεις που οδηγούν σε τροχαία ατυχήματα είναι η υπερβολική ταχύτητα, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, η παραβίαση προτεραιότητας, η κατανάλωση αλκοόλ σε ποσότητα μεγαλύτερη από την επιτρεπόμενη, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους ενώ σημαντικοί παράγοντες που λειτουργούν συνδυαστικά με τις παραπάνω αιτίες είναι τα φθαρμένα ελαστικά των οχημάτων και η χρήση κινητού τηλεφώνου».

Αναστασία Γαλάνη


σχετικα αρθρα