Ο κλάδος των επαγγελματικών αλλά και των ιδιωτικών σκαφών φαίνεται ότι «βουλιάζει» στη χώρα μας εν μέσω οικονομικής κρίσης κυρίως εξαιτίας των αυξημένων τεκμηρίων διαβίωσης και της... περίπλοκου φορολογικού συστήματος. Τόσο οι Έλληνες ιδιοκτήτες σκαφών όσο και οι ξένοι που έδεναν τα σκάφη τους στην χώρα μας, φεύγουν για τις μαρίνες του Μαυροβουνίου και της Τουρκίας λόγω της αστάθειας του φορολογικού συστήματος και των αυξημένων τεκμηρίων διαβίωσης που αναμένεται να ισχύσουν για τη φορολόγηση του 2012, τα οποία έχουν οδηγήσει σε ακινησία περίπου 4.000 σκάφη. 

Υπολογίζεται δε ότι την τελευταία διετία περισσότερα από 300 σκάφη έχουν καταπλεύσει σε μαρίνες γειτονικών χωρών, καθώς τα τέλη ελληνισμού είναι πολύ χαμηλότερα και το φορολογικό σύστημα πιο ξεκάθαρο. 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο  της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού κ. Αντώνης Στελλιάτος,  «Η αστάθεια των φορολογικών διατάξεων και του νομοθετικού πλαισίου δημιούργησε ανασφάλεια στους ιδιοκτήτες σκαφών που είχαν τη βάση τους στη χώρα μας και τώρα τους βλέπουμε να φεύγουν για Μαυροβούνιο, Κροατία και Τουρκία όπου υπάρχει φορολογική σταθερότητα». 

Την ίδια ώρα από επίσημα στοιχεία προκύπτουν ότι οι απώλειες σε πληρότητα και τζίρο στις μαρίνες αγγίζει το 25% σε σχέση με πριν από τρία χρόνια, ενώ στο 40% φτάνει η ανεργία των ναυτικών που εργάζονται στον κλάδο του επαγγελματικού yachting. 

«Προβληματισμένοι είναι και οι ξένοι ιδιοκτήτες οι οποίο κάθε καλοκαίρι έφθαναν στην Ελλάδα με τα σκάφη τους γιατί ούτε και αυτοί γνωρίζουν ακριβώς το φορολογικό σύστημα αλλά και τι θα ισχύει φέτος στις μαρίνες με αποτέλεσμα να χάνουμε και από εκεί χρήματα. Είναι και αυτό ένα πλήγμα στον τουρισμό μας. Γι’ αυτό η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να δει πολύ προσεχτικά τον χώρο του επαγγελματικού και ιδιωτικού yachting» επισημαίνει ο κ. Στελλιάτος. 

Από τα 3500 πλοία τα 2700 πάντως είναι σκάφη αναψυχής, ενώ τουλάχιστον 3000 Έλληνες ναυτικοί απασχολούνται στα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη. 

Όπως και να έχει, αρκετά σκάφη μένουν παροπλισμένα, καθώς η ζήτηση δεν ανταποκρίνεται στην προσφορά, ενώ ήδη οι τράπεζες έχουν προβεί σε κατασχέσεις επαγγελματικών σκαφών, ελέω της αδυναμίας των ιδιοκτητών να ανταποκριθούν στις δανειακές υποχρεώσεις τους.
 
Πηγή: protothema.gr