Πρόκειται για νόμο ο οποίος δίνει τη δυνατότητα στον περιφερειάρχη να προχωρήσει στην έκδοση νέων αδειών. Συγκεκριμένα, ο νόμος για το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί, που τόσες φωτιές «άναψε» μέχρι να περάσει, προβλέπει ότι η έκδοση των νέων αδειών θα γίνεται ανά δύο χρόνια, με βάση ένα μαθηματικό τύπο, ο οποίος λαμβάνει υπόψη του τα πληθυσμιακά κριτήρια, αλλά περιλαμβάνει και άλλα κριτήρια, όπως τα περιβαλλοντικά. Ετσι, στην επαρχία προβλέπεται να υπάρχει 1,5 άδεια ταξί ανά 1.000 κατοίκους και στη Θεσσαλονίκη 1,8 άδειες ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Δηλαδή, στη Θεσσαλονίκη, όπου ο πληθυσμός με βάση την απογραφή του 2001 ήταν 1.000.0000, αντιστοιχούν 1.800 ταξί. Σήμερα, στη Θεσσαλονίκη έχουμε περισσότερα από 1.900 ταξί (πρόκειται για όλο το νομό εκτός των δήμων Βόλβης, Χαλκηδόνας και Λαγκαδά, όπου η έδρα είναι διαφορετική και τα ταξί που υπάρχουν είναι γκρι).

Ετσι, κανονικά θα έπρεπε να θεωρείται κορεσμένο το επάγγελμα και δε θα μπορούσαν να εκδοθούν νέες άδειες.  
Ομως τα πράγματα δεν είναι έτσι... Κι αυτό, καθώς, όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης, ο νόμος δίνει στον περιφερειάρχη το δικαίωμα να προσθέσει στο συντελεστή του 1,8 μέχρι ακόμη 0,5. Ετσι, το 1,8 μπορεί να διαμορφωθεί μέχρι και σε 2,3, δηλαδή να αντιστοιχούν 2,3 άδειες ταξί ανά 1.000 κατοίκους.

Γνωμοδότηση


«Για να προχωρήσει, βέβαια, ο περιφερειάρχης στην αλλαγή του συντελεστή και να εκδοθούν νέες άδειες ταξί, θα πρέπει να υπάρχει ανάλογη γνωμοδότηση από ειδική επιτροπή και αιτιολόγηση», εξηγεί ο κ. Γιαννακάκης. Η επιτροπή αυτή αποτελείται από τους προϊσταμένους των διευθύνσεων Μεταφορών και Περιβάλλοντος της περιφέρειας, από εκπρόσωπο των δήμων, της Τροχαίας, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, των ιδιοκτητών ταξί και των εργαζομένων στα ταξί.

Ο κ. Γιαννακάκης σημειώνει ότι, με βάση τον πραγματικό αριθμό των ταξί που κυκλοφορούν σήμερα στη Θεσσαλονίκη, ο συντελεστής βρίσκεται στο 1,9. «Η αύξηση του συντελεστή στο 2 θα σήμαινε την έκδοση περίπου 50 νέων αδειών ταξί, στο 2,1 θα σήμαινε περίπου 200 νέα ταξί, στο 2,2 θα σήμαινε περίπου 300 νέα ταξί και στο 2,3 θα μεταφραζόταν σε περίπου 450 νέα ταξί», υπογραμμίζει ο κ. Γιαννακάκης, ενώ τονίζει ότι, «έτσι όπως είναι διαμορφωμένη η κατάσταση, με το μέγεθος της αναδουλειάς και την κρίση που γνωρίζει ο κλάδος να αποτελούν πρωτοφανή φαινόμενα, είναι αδιανόητη κάθε σκέψη για έκδοση νέων αδειών ταξί». Σημειώνει άλλωστε με νόημα ότι στην Αθήνα, ακόμη κι αν ο περιφερειάρχης αποφασίσει να κάνει χρήση όλου του ποσοστού που του δίνει το δικαίωμα ο νόμος, και πάλι δε θα εκδοθούν νέες άδειες, αφού υπάρχει κορεσμός.

Η περιφέρεια


«Βρίσκεται σε εξέλιξη διαβούλευση με όλους όσοι εμπλέκονται με το θέμα, έτσι ώστε να έχουμε σφαιρική άποψη του ζητήματος. Πριν να λάβουμε την όποια απόφαση, πρέπει να έχουμε την άποψη της κοινωνίας και των φορέων. Μόνον έτσι θα μπορέσει να ακολουθήσει απόφαση σε πολιτικό επίπεδο», σχολιάζει ο εντεταλμένος σύμβουλος στη διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αντώνης Μπάμιατζης.

Πηγή: agelioforos.gr