Με βοήθεια από την Ιταλία και... δανεικά από ιδιώτες επιχειρεί να μπαλώσει τα τεράστια κενά στη δασοπυρόσβεση το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ηδη από τις πρώτες «καυτές» ημέρες του καλοκαιριού φάνηκαν οι μεγάλες ελλείψεις και αναδείχθηκε η ελλιπής προετοιμασία ενόψει της θερινής περιόδου, ιδιαίτερα μάλιστα σε ό,τι αφορά τον στόλο των πυροσβεστικών μέσων. Σύμφωνα με τα «Νέα», μια δεύτερη φωτιά, ταυτόχρονα, δεν μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε» παραδέχτηκε ο Νίκος Δένδιας που αποκάλυψε πως σε πρόσφατη πυρκαγιά άρχισαν να επιχειρούν 6 Καναντέρ, αλλά τρεις ώρες μετά μόνο το ένα εξακολουθούσε να πετά, ενώ τα υπόλοιπα είχαν καθηλωθεί για διάφορους λόγους.

«Θεωρητικά έχουμε 18 πυροσβεστικά αεροπλάνα. Στην πράξη όμως επιχειρησιακά έτοιμα είναι λιγότερα από τα μισά» αποκάλυψε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη. Σε χθεσινή συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, ο κ. Δένδιας του ζήτησε να μεσολαβήσει και να τηλεφωνήσει στον ιταλό ομόλογό του Μάριο Μόντι προκειμένου να διαθέσει στην Ελλάδα πυροσβεστικά αεροπλάνα έξω από τις διαδικασίες που προβλέπει ο ευρωπαϊκός μηχανισμός.

Σύμφωνα με τον κ. Δένδια η απάντηση για βοήθεια μέσω του ευρωπαϊκού μηχανισμού, όταν χρειασθεί, μπορεί να πάρει περισσότερες από 24 ώρες, χρονικό διάστημα που είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για τη μάχη με τις φλόγες.

Η πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης είναι τα ιταλικά Καναντέρ να αναλάβουν την κατάσβεση ενδεχόμενων πυρκαγιών στη Δυτική Ελλάδα, μόλις αυτό ζητηθεί από το ελληνικό κέντρο επιχειρήσεων! Παρόμοιες επαφές έχουν γίνει ήδη με Ισπανία και Γαλλία προκειμένου να διαθέσουν στην Πυροσβεστική τα αεροπλάνα τους, λόγω των μεγάλων ελλείψεων που έχει ο ελληνικός εναέριος στόλος.

Το 60% των αεροπλάνων μετρούν ήδη τρεις δεκαετίες ζωής, και παρά τη συντήρησή τους είναι πολύ δύσκολο να πετάξουν, ειδικά τα CL-215, τα οποία δεν μπορούν καν να απογειωθούν όταν η εξωτερική θερμοκρασία ξεπερνά τους 40 βαθμούς.

Για «δανεικά» όμως βγήκε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη προκειμένου το Ιδρυμα Νιάρχου να πληρώσει 90.000 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στην εκπαίδευση των πιλότων της Πυροσβεστικής και την απόδοση των πτυχίων τους. Τα πέντε ελικόπτερα που ανήκουν στη δύναμη του ΠΣ πέρασαν αρκετές περιπέτειες μέχρις ότου καταστούν επιχειρησιακά.

Ενα από αυτά δεν είχε κινητήρα από το 2008, ενώ η διαδικασία που ακολουθήθηκε τα προηγούμενα χρόνια για τη συντήρησή τους έφτασε έως τη Βουλή για την αναζήτηση πολιτικών ευθυνών. Τελικά το θέμα λύθηκε με την ανάθεση στη NAMSA της συντήρησής τους αλλά πλέον δεν υπάρχουν πιλότοι. Οπως αποκάλυψε ο κ. Δένδιας, αν ακολουθηθούν οι συνήθεις γραφειοκρατικές διαδικασίες το ποσό θα μπορέσει να εκταμιευτεί τον Οκτώβριο και τότε να πληρωθεί η εκπαίδευση των πιλότων.