Την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ και της Εγνατίας Οδού εκφράζουν τα συνδικάτα των εργαζομένων, τα οποία ζητούν την ανατροπή των εν λόγων μνημονιακών υποχρεώσεων κι εξαγγέλλουν κινητοποιήσεις. 

Σημειωτέον ότι το προηγούμενο διάστημα οι δύο επιχειρήσεις μεταβιβάστηκαν από την κυβέρνηση στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την εκκίνηση της διαδικασίας της αποκρατικοποίησής τους. 

«Φαίνεται ότι η παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας οδού δεν ήταν αρκετή και προκειμένου το πακέτο της παραχώρησης να γίνει ακόμα πιο ελκυστικό για τους ιδιώτες «επενδυτές» οι οποίοι, ειρήσθω εν παρόδω, ελάχιστα θα κληθούν να επενδύσουν, καθώς οι υποδομές που παραχωρούνται είναι σχεδόν ολοκληρωμένες κατασκευαστικά, προστέθηκαν ως «προίκα» και τρεις πολύ σημαντικοί κάθετοι οδικοί άξονες αυτοκινητοδρόμων, συνδετήριοι με γειτονικές χώρες των Βαλκανίων στην Μακεδονία» αναφέρει ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού (ΣΕΤΕΟ).

Οι συνδικαλιστές χαρακτηρίζουν την εκχώρηση των καθέτων αξόνων απαράδεκτη, καθώς δύο από αυτούς δεν έχουν ολοκληρωθεί, ενώ ένας δεν έχει καν δημοπρατηθεί. Επίσης, όπως αναφέρουν, «στον αρχικό σχεδιασμό του έργου των καθέτων αυτών αξόνων δεν προβλεπόταν καθόλου η εγκατάσταση διοδίων, με αποτέλεσμα, πέρα από την προφανή επιβάρυνση των χρηστών της οδού να δημιουργείται πιθανότατα σημαντικό πρόβλημα και με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία μπορεί να ζητήσει ακόμα και επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων, καθώς το έργο χρηματοδοτήθηκε από τα κοινοτικά ταμεία με μεγαλύτερο ποσοστό, λόγω ακριβώς της παραδοχής ότι δεν θα τοποθετούνταν διόδια».
 

Οι εργαζόμενοι της Εγνατίας χαρακτηρίζουν την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας ως παραχώρηση «εθνικού πλούτου στον στρατηγικό τομέα των δικτύων μεταφορών» και θεωρούν ότι «δεν θα συμβάλλει διόλου στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας» και ότι «θα είναι επιζήμια για το δημόσιο συμφέρον».
 

Και αυτό, διότι, όπως τονίζουν, «οι επενδυτές ουδεμία νέα θέση εργασίας αναμένεται να δημιουργήσουν, το ελληνικό δημόσιο θα στερηθεί σημαντικών εσόδων σε βάθος χρόνου και ο ιδιώτης επενδυτής θα έχει κάθε συμφέρον τα τοπικά οδικά δίκτυα να εγκαταλειφθούν πλήρως, προκειμένου να μην λειτουργούν ανταγωνιστικά με τον αυτοκινητόδρομο».
 
Το ΣΕΤΕΟ αναρωτιέται εάν η κυβέρνηση θα συνυπολογίσει στην τιμή πώλησης τον δανεισμό της εταιρίας, ύψους 600 εκατ. ευρώ, και τις τρέχουσες συμβάσεις της, ενώ προεξοφλεί ότι τα διόδια, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, θα τριπλασιαστούν σε σχέση με τα σημερινά μεγέθη.

«Εφόσον τελικά η νέα ελληνική κυβέρνηση αγνοώντας όλα τα παραπάνω επιμείνει στην ιδιωτικοποίηση, προφασιζόμενη τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας, αυτή δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αποβεί επιζήμια για το ελληνικό δημόσιο» καταλήγουν, ζητώντας «να εξεταστούν εναλλακτικά σενάρια μερικής ιδιωτικοποίησης με την συμμετοχή του δημοσίου»
 

«Όχι» και από τους ταχυδρομικούς
 

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ) χαρακτηρίζει την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων για μεταφορά των ΕΛΤΑ στο ΤΑΙΠΕΔ ως την εφαρμογή, «εν μια νυχτί και με συνοπτικές διαδικασίες, της εκποίησης ενός από τους ιστορικότερους, μεγαλύτερους και σημαντικότερους Οργανισμούς του κράτους χωρίς να υπάρχει κανένα επιχείρημα που να δικαιολογεί το ξεπούλημα του Ταχυδρομείου».
 

«Οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Ταχυδρομεία κατάφεραν, όλα αυτά τα χρόνια, υπό δυσμενείς συνθήκες, να αποτρέψουν τα σχέδια ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού και να ακυρώσουν τις επιχειρούμενες πολιτικές συρρίκνωσης και απαξίωσης», 
αναφέρουν οι ταχυδρομικοί. 

«Το ίδιο θα κάνουμε και τώρα υπεύθυνα, με συνεχείς παρεμβάσεις με στρατηγική και χρονοδιάγραμμα. Στέλνουμε μήνυμα στην Κυβέρνηση, στους Υπουργούς και τα κόμματα που τη στηρίζουν, ότι η προσπάθεια τους για την εκποίηση του Ταχυδρομείου θα αποτύχει και οι στόχοι τους, οι δεσμεύσεις και τα σχέδια τους θα αποκαλυφθούν», 
σημείωνουν.

Η ΠΟΣΤ αποφάσισε κλιμακούμενες απεργιακές κινητοποιήσεις, την δημιουργία διαπαραταξιακής επιτροπής «για να αποφασίζει για τον χρόνο, τον τόπο και την μορφή των αγώνων και δράσεων», περιφερειακές συνδιασκέψεις με στόχο την ενημέρωση του κοινού, σε συνδυασμό με «πορείες, καταλήψεις και απεργιακές κινητοποιήσεις». Οι δράσεις των ταχυδρομικών θα ξεκινήσουν την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου με στόχο τον «διάλογο με την Κυβέρνηση για την ανάπτυξη και όχι για το ξεπούλημα του Ταχυδρομείου».

Πηγή: tovima.gr