Στην ενδεχόμενη ύπαρξη κενών κατά τις πρώτες ημέρες της ερχόμενης εκπαιδευτικής χρονιάς αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος. Ωστόσο εκτίμησε ότι μέσα από το συνολικό εξορθολογισμό στο χώρο της εκπαίδευσης, υπάρχει η δυνατότητα να καλυφθούν οι όποιες αρχικές δυσλειτουργίες. Σε ραδιοφωνική συνέντευξή του, ο κ. Αρβανιτόπουλος επέμεινε στην ανάγκη υλοποίησης του σχεδιασμού εξορθολογισμού των διαδικασιών που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του υπουργείου του. Η αναφορά του είχε να κάνει τόσο με τις προωθούμενες αλλαγές στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όσο και με την τροποποίηση του «ακαδημαϊκού χάρτη».

Για τις σχολικές μονάδες, ο υπουργός παρατήρησε, σε κλίμα συγκρατημένης αισιοδοξίας, πως «όταν έχεις 156.000 καθηγητές σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση,  15.000 αναπληρωτές και 16.000 σχολικές μονάδες, υπάρχει τρόπος εξορθολογισμού χωρίς να υπάρξουν κενά».

Ως προς τις εξελίξεις στην ανώτατη εκπαίδευση, ο κ. Αρβανιτόπουλος έθεσε δύο άξονες προτεραιοτήτων. Όπως δήλωσε,  «πρέπει να κάνουμε δυο πράγματα», αφενός «να δούμε μία σειρά ακαδημαϊκών κριτηρίων», αφετέρου «πώς θα ενώσουμε την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με το στρατηγικό σχεδιασμό της χώρας». «Να δούμε πέρα από τις ανθρωπιστικές σπουδές, πως θα δίνουμε έμφαση σε γνωστικά αντικείμενα που ενισχύουν τους τομείς που έχουμε θέσει ως αναπτυξιακούς σε αυτή τη χώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επιμένοντας στα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο υπουργός  σημείωσε ότι ήδη εξελίσσεται διαδικασία μελέτης, βάσει της οποίας θα οριστούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια, ούτως ώστε στη συνέχεια να υπάρξει διάλογος μέσα στον Οκτώβριο, με σκοπό το Δεκέμβριο να προκύψουν σχετικές αποφάσεις.

Σε σχέση με το εξεταστικό σύστημα, η τροποποίησή του τοποθετήθηκε χρονικά για το 2016-2017. Όπως αναλύθηκε από τον κ. Αρβανιτόπουλο, οι αλλαγές στο εξεταστικό πρέπει να ακολουθήσουν τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την ολοκλήρωση του σχεδίου «Αθηνά» για την αναμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη, καθώς και το μετασχηματισμό τις λυκειακής εκπαίδευσης. Κατόπιν αυτών των διαδικασιών θα προκύψει εύλογα και ομαλά και η αναπροσαρμογή του εξεταστικού συστήματος.

Τέλος, ως προς την είσοδο των μουσουλμάνων μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αξιολογήθηκε ότι αυτοί «προστίθενται στον αριθμό των εισακτέων και αυτό βοηθά στην ενσωμάτωση τους στην ελληνική κοινωνία».