Ανάπτυξη μέσω έργων υποδομών και αποκρατικοποιήσεις είναι οι προτεραιότητες της κυβέρνησης όπως ανακοίνωσαν σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης και ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο Κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε τις δέκα πρωτοβουλίες του υπουργείου οι οποίες στοχεύουν στην αναθέρμανση της οικονομίας και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Πρόκειται μάλιστα, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, για στόχους «εφικτούς και μετρήσιμους», η υλοποίηση των οποίων μπορεί όπως είπε, να βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά και να συμβάλει στη σταδιακή αλλαγή των πραγμάτων.


Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης η κυβέρνηση σχεδιάζει μεταξύ άλλων να θεσπίσει «Ειδικές Οικονομικές Ζώνες» (ΕΟΖ) προκειμένου να προσελκύσει επενδύσεις και να βοηθήσει τη χώρα να βγει από την ύφεση. Επίσης οι ζώνες θα παρέχουν στους επενδυτές ειδικό φορολογικό καθεστώς και διοικητικού χαρακτήρα κίνητρα και διευκολύνσεις. Η Ελλάδα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν για να λάβει το «πράσινο φως» για τη θέσπιση των ΕΟΖ, πρόσθεσε ο υπουργός, καλώντας τους ευρωπαίους εταίρους να εγκρίνουν το σχέδιο.


Παράλληλα δεσμεύτηκε ακόμα ότι θα ξεκινήσει άμεσα μια σειρά έργων για την κατασκευή οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων, τα περισσότερα εκ των οποίων συγχρηματοδοτούνται από τα κοινοτικά κονδύλια. Επιδίωξη του υπουργείου είναι, εκτός από τους αυτοκινητόδρομους να ξεμπλοκάρουν και άλλα σημαντικά έργα, όπως η επέκταση του ΜΕΤΡΟ, προς Ανθούπολη (με βάση το χρονοδιάγραμμα προβλέπει τον Απρίλιο 2013), προς Ελληνικό (Ιούλιο 2013), Χαϊδάρι (Σεπτέμβριο 2013), ενώ επέκταση της γραμμής 3 Χαϊδάρι - Πειραιάς (2017).


Το πακέτο μέτρων περιλαμβάνει την επέκταση του Τράμ στον Πειραιά, (ξεκινά το Δεκέμβριο και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2015), καθώς και τα λιμάνια. Για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το χρονοδιάγραμμα προβλέπει η Β' Φάση να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο του 2013 και η Γ' Φάση τον Οκτώβριο του 2016. Για το λιμάνι της Πάτρας η ολοκλήρωση προβλέπεται τον Ιανουάριο του 2016, και του Λιμένα Λαυρίου αναμένεται να ενταχθεί το 2013. Επίσης το σχέδιο προβλέπει ολοκλήρωση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, των νέων διπλών σιδηροδρομικών γραμμών και κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη - Ρίο. Το σχέδιο προβλέπει επίσης τη διευθέτηση των προβλημάτων με τις καθυστερήσεις για το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.


Σε ό,τι αφορά στους οδικούς άξονες προχωρά μεταξύ των άλλων η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα εντός Σεπτεμβρίου και του κλάδου Λεύκτρο - Σπάρτη εντός του 2014. Παράλληλα προωθείται η ολοκλήρωση συνδέσεων αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ με το λιμάνι της Πάτρας. Βασική προτεραιότητα είναι και το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου το οποίο θα κατασκευασθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης και θα επαναδημοπρατηθεί τους αμέσως επόμενους μήνες.

Τέλος, το υπουργείο δρομολογεί τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιων, την ενίσχυση ρευστότητας του τραπεζικού συστήματος, την πάταξη του παραεμπορίου, αλλά και τη Διοικητική Ανασυγκρότηση Υπουργείου και Φορέων.


ΔΕΣΦΑ και ΔΕΠΑ στην πρώτη γραμμή των αποκρατικοποιήσεων


Η αποκρατικοποίηση των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ βρέθηκε στο επίκεντρο της σημερινής συνάντησης στο υπουργείο Οικονομικών μεταξύ του υπουργού οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ. Οι αποκρατικοποιήσεις θα προχωρήσουν αμέσως μόλις συγκροτηθεί σε σώμα η νέα διοίκηση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), σύμφωνα με στελέχη του, αναφέροντας ότι «ξεκινάμε Σεπτέμβριο. Θα έχουμε εξελίξεις και θα έχουμε προχωρήσει αρκετά έως το τέλος του έτους».


Οι αποκρατικοποιήσεις των δύο εταιρειών, σύμφωνα με τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, αναμένεται αφ' ενός να συνεισφέρουν σημαντικά στα δημόσια έσοδα και στη μείωση του δημοσίου χρέους και αφ' ετέρου να δώσουν το «στίγμα» της πολιτικής βούλησης για την ταχεία προώθηση του όλου προγράμματος. Αν και, η πιο «ώριμη» αποκρατικοποίηση θεωρείται αυτή του IBC (πρώην Διεθνές Κέντρο Τύπου) και αναμένεται να υλοποιηθεί το αμέσως προσεχές διάστημα.


Στη σύσκεψη, στην οποία από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ μετείχαν ο πρόεδρος του Ταμείου, Τάκης Αθανασόπουλος, και ο διευθύνων σύμβουλος, Γιάννης Εμίρης. Συγκεκριμένα, συζητήθηκαν ο κατάλογος των αποκρατικοποιήσεων για τα ακίνητα του Δημοσίου, καθώς και η προετοιμασία των απαραίτητων νομοθετικών ρυθμίσεων, τόσο για τη δυνατότητα μείωσης της συμμετοχής του Δημοσίου σε εταιρείες που τίθενται σε καθεστώς αποκρατικοποίησης, όσο και για την επίλυση των άνω των 70 ρυθμιστικών εκκρεμοτήτων, οι οποίες αφορούν σε κρατικές ενισχύσεις, χωροταξικά ζητήματα κ.λπ.