Η συζήτηση για μια επώδυνη εμπειρία συνήθως βοηθά τους ανθρώπους να την αντιμετωπίσουν και να βρουν κάποιο νόημα σ’ αυτή. Δεν είναι λοιπόν παράλογο να υποθέτετε ότι το να αναλύετε με λεπτομέρειες ένα ευτυχές γεγονός αυτό θα μεγιστοποιήσει τη χαρά σας. Εξάλλου έχουμε την τάση να μιλάμε για τις θετικές εμπειρίες πιο πολύ από τις αρνητικές. Δυστυχώς, οι ερευνητές διαπιστώνουν πλέον ότι η διήγηση των χαρούμενων αναμνήσεων μπορεί να μειώσει τη χαρά σας.

Ακόμα και η αναφορά του γεγονότος μπορεί να:  

Αμβλύνει τα συναισθήματα


Η συζήτηση για μια αισθητήρια ή συναισθηματική εμπειρία –η γεύση της μηλόπιτας της μητέρας σας, η ομορφιά του ηλιοβασιλέματος- μπορεί να μειώσουν τα συναισθήματα που σχετίζονται με αυτή, σύμφωνα με την επιθεώρηση Journal of Consumer Research. Το να εκφράζετε τα συναισθήματά σας είναι ουσιαστικά αναλυτική και η επανεξέταση μιας συναισθηματικής εμπειρίας με αναλυτικό τρόπο τη μεταβάλλει θεμελιακά.  

Αναθεωρήσει το παρελθόν


Όταν οι άνθρωποι μοιράζονται τις ιστορίες τους, συνήθως εστιάζουν στο να είναι διασκεδαστικοί, όχι ακριβείς. Στη πορεία, η ανάμνηση μπορεί να ξαναγραφτεί, επισκιάζοντας τα γεγονότα. «Αυτό που οι άνθρωποι θυμούνται για τα γεγονότα μπορεί να είναι η ιστορία γι’ αυτά τα γεγονότα όπως την είπαν την τελευταία φορά», παρατηρεί η ψυχολόγος Elizabeth Marsh από το Πανεπιστήμιο Duke στην επιθεώρηση Current Directions in Psychological Science.  

Εμποδίσει τους στόχους σας


Το να μιλάτε για τους στόχους σας –λέγοντας σε όλους για τη γλώσσα που θέλετε να μάθετε ή για το τεστ που θα αριστεύσετε- μπορεί να σας εμποδίσει να τους επιτύχετε. Πρόσφατες μελέτες από τον ψυχολόγο Peter Gollwitzer, από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, υποστηρίζουν ότι η δημοσιοποίηση αυτού που ελπίζουμε να καταφέρουμε παρέχει μια πρώιμη αίσθηση επιτυχίας, μειώνοντας το κίνητρό μας να το καταφέρουμε στ’ αλήθεια.  

Χαλάσει τη διάθεσή σας


«Δεν αντιδρούν όλοι καλά στα καλά νέα», λέει η Sonja Lyubomirsky, ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο California Riverside. Όταν λέτε ακόμα και τα καλύτερα νέα σε κάποιον που είναι παθητικός, αρνητικός ή δεν αντιδρά, «μπορεί να νιώσετε χειρότερα». Μερικές φορές, είναι καλύτερα να αναπαραγάγετε τις καλές εμπειρίες στο δικό σας μυαλό.  
Το μυστικό

Κρατήστε μερικά πράγματα για τον εαυτό σας. Δεν είναι εγωιστικό, ίσως σας προστατεύει και από τα κακόβουλα σχόλια των άλλων.


Πηγή: omorfamistika.gr