Δραστικές περικοπές στα έξοδα του νοικοκυριού τους εφαρμόζουν οι Έλληνες προκειμένου να καταφέρουν να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα online έρευνας που διεξήγαγε το διάστημα Ιανουάριος - Αύγουστος 2012 η εταιρεία Focus Bari για την οικονομική κρίση, πρωτιά στις περικοπές έχει η διασκέδαση η οποία έχει περιοριστεί κατά 83,5%, ενώ ακολουθούν η ένδυση - υπόδηση με μείωση 80%, ο εξοπλισμός σπιτιού με 75,9% και τα ταξίδια με 74,1%. Σημαντικό είναι το ποσοστό (53,9%) που έχει μειώσει δραστικά τα έξοδα στο σούπερ μάρκετ, ενώ το 50,4% έχει μειώσει και τις αγορές τροφίμων όταν τα αντίστοιχα ποσοστά το 2011 ήταν 44,7% και 44,6% αντίστοιχα.

Περισσότεροι από 8 στους 10 Έλληνες, δηλώνουν ως ουσιαστική αιτία περικοπών, την πραγματική μείωση του εισοδήματός τους. Το κοινό που έχει υποστεί μείωση εισοδήματος εμφανίζεται 12,5% αυξημένο σε σχέση με πέρυσι και 22% μεγαλύτερο σε σχέση με το 2010 ενώ ποσοστό 16,4% έχει προχωρήσει σε περικοπές προληπτικά γιατί όπως δήλωσαν «φοβούνται για το χειρότερο».

Παράλληλα, οι πολίτες έχουν γίνει πολύ πιο «διερευνητικοί» ως προς τις αγορές τους σε σχέση με το παρελθόν, αναζητώντας τα προϊόντα στα οποία παρέχονται καλύτερες τιμές, εκπτώσεις και προσφορές. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας γίνονται ακόμα πιο δημοφιλή ενώ και μεταξύ των επώνυμων προϊόντων φαίνεται να αυξάνεται το κοινό που κατευθύνεται στις πιο οικονομικές επιλογές. Επίσης το 50,8% των πολιτών που συμμετείχε στην έρευνα δήλωσε ότι χρησιμοποιεί εκπτωτικά κουπόνια για τις αγορές του ενώ το 75,9% αναζητά προσφορές / εκπτώσεις όταν ένα χρόνο νωρίτερα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 71,4%.

Σχεδόν επτά στους δέκα Έλληνες, δηλώνουν ότι μεταξύ των πρακτικών που έχουν ακολουθήσει για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, είναι και η επιλογή τρόπων ψυχαγωγίας που απαιτούν μικρή ή και καθόλου δαπάνη χρηματικού ποσού, ενώ λόγω της ανάγκης περιορισμού των εξόδων, αγορές ή άλλες δραστηριότητες που απαιτούν «μεγάλο χρηματικό ποσό» αναβάλλονται… επ’ αόριστον, με τα ταξίδια και τις αγορές Ηλεκτρικών/Ηλεκτρονικών Συσκευών να βρίσκονται πρώτα στην λίστα.

Τέλος, το 55,4% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η κρίση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και το 34,1% σε αρχικό στάδιο ακόμη. Περισσότεροι από επτά στους δέκα Έλληνες θεωρούν ότι η οικονομική κρίση στην χώρα μας θα διαρκέσει και μετά το 2013.

Εννέα στους δέκα συμπολίτες μας δηλώνουν επηρεασμένοι και σε συναισθηματικό επίπεδο από την οικονομική κρίση, με τους έξι στους δέκα να παραδέχονται ότι αισθάνονται πολύ ή αρκετά «αγχωμένοι» με τις εξελίξεις. Σημειώνεται ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 703 συνεντέυξεων σε πανελλαδικό επίπεδο.


Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας εδώ