Την Εθνική Στρατηγική για τα Αεροδρόμια παρουσίασε σήμερα το υπουργείο Ανάπτυξης σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Χατζηδάκης. 
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη μέχρι τα τέλη του έτους αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την αποκρατικοποίηση έως και 22 περιφερειακών αερολιμένων από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), που προβλέπεται από το Μνημόνιο.

Σύμφωνα με τον υπουργό είναι μία μεταρρύθμιση που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και δεκαετίες, αλλά στόχος πλέον είναι να γίνει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. «Δεν θα ανακαλύψουμε τον τροχό: απλώς θα εφαρμόσουμε ό,τι ήδη γίνεται σε πολλές προηγμένες χώρες» είπε.


Όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Γιάννης Εμίρης, έως και 22 περιφερειακοί αερολιμένες θα ενταχθούν σε δύο ή τρεις συστάδες αεροδρομίων, με στόχο την παραχώρηση της εκμετάλλευσής τους σε ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι θα αναλάβουν και επενδύσεις, άνω των 200 εκατ. ευρώ, που απαιτούν οι αερολιμενικές υποδομές.

Σύμφωνα με το υπουργείο και το ΤΑΙΠΕΔ, στη λίστα των προς αξιοποίηση αερολιμένων δεν θα βρίσκεται το «Ελ. Βενιζέλος» της Αθήνας, καθώς το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που συνδέεται με την κατασκευή του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι Ηρακλείου. Μάλιστα, όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, εξετάζεται η κατασκευή του Καστελίου να μην προχωρήσει με το υπάρχον σχήμα - δηλαδή της σύμβασης παραχώρησης - αλλά να ενταχθεί σε κάποια συστάδα αεροδρομίων.

Τα μικρά αεροδρόμια, που θα δεν αποκρατικοποιηθούν, θα ενταχθούν σε μία κρατική ανώνυμη εταιρία που θα τα λειτουργήσει είτε από μόνη της είτε παραχωρώντας το μάνατζμεντ σε ιδιώτη. Εξαιρούνται οι αερολιμένες Καστοριάς και Κοζάνης, που θα παραχωρηθούν στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Πάντως, όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, η κυριότητα, ο έλεγχος και η εποπτεία όλων των αερολιμένων θα παραμείνει στο Δημόσιο, αφού με επερχόμενο σχέδιο νόμου η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα μετατραπεί σε ρυθμιστική αρχή αερολιμένων.