Θρίλερ με ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο το οποίο αγνοείται από τις 5 Οκτωβρίου. Πρόκειται για το υπό σημαία Μπαχάμες τάνκερ «Orfeas» του οποίου διαχειρίστρια εταιρεία είναι η Grace Management SA. Το πλοίο είναι έμφορτο με 32.000 τόνους βενζίνης και βρισκόταν αρόδο, έξω από το λιμάνι του Λάγος της Νιγηρίας.  

Σύμφωνα με τη διαχειρίστρια εταιρεία, χάθηκε η επικοινωνία με το πλοίο από την περασμένη Παρασκευή. Έγινε έρευνα στη θαλάσσια περιοχή από τις Αρχές της Νιγηρίας χωρίς να έχει εντοπιστεί. Πιθανολογείται ότι μπορεί να έχει καταληφθεί από πειρατές. 

Έλληνες είναι ο καπετάνιος και ο α’ μηχανικός. 

Η Νιγηρία έχει πάρει τα σκήπτρα από τους Σομαλούς και η δυτική Αφρική έγινε το νέο πεδίο δράσης για τους σύγχρονους Jack Sparrows.

Η τακτική που ακολουθούν οι πειρατικές ομάδες της Νιγηρίας, όπως αναφέρει το protothema.gr, είναι διαφορετική από εκείνη των Σομαλών, αλλά έχει εξελιχθεί τον τελευταίο χρόνο. Εν αντιθέσει με τους Σομαλούς, οι οποίοι καταλαμβάνουν τα πλοία με σκοπό να εισπράξουν λύτρα για την απελευθέρωση των πληρωμάτων και του πλοίου, οι Νιγηριανοί ξεκίνησαν ως ένοπλοι ληστές, αφού ανέβαιναν σε πλοία που ήταν δεμένα σε λιμάνια ή ήταν αρόδο.

Στην πορεία, όμως, εξέλιξαν τη δράση τους, με αποτέλεσμα σήμερα να καταλαμβάνουν πλοία για περίοδο περίπου μιας εβδομάδας προκειμένου να πάρουν το φορτίο που μεταφέρουν, ενώ δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν ακόμα και ένοπλη βία κατά των ναυτικών.

Αναλυτές στο εξωτερικό πάντως σημειώνουν ότι πίσω από τις επιθέσεις στα δεξαμενόπλοια πρέπει να βρίσκονται οργανωμένες συμμορίες, οι οποίες γνωρίζουν και την παγκόσμια πετρελαϊκή αγορά, αλλά και τη λειτουργία των δεξαμενόπλοιων. Σημειώνεται ότι στο Δέλτα του Νίγηρα διάφορες συμμορίες καταφέρνουν και αποσπούν από τους αγωγούς ακόμα και χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου.