current views are: 1

2 Ιανουαρίου 2013
Δημοσίευση16:51

Απόσυρση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας ζητεί η ΟΜΥΛΕ

Την απόσυρση του προτεινόμενου πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», με το οποίο ρυθμίζεται και το πλαίσιο ιδιωτικοποιήσεων στο Εθνικό Λιμενικό Σύστημα, ζητεί η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ).

Δημοσίευση 16:51’
αρθρο-newpost

Την απόσυρση του προτεινόμενου πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», με το οποίο ρυθμίζεται και το πλαίσιο ιδιωτικοποιήσεων στο Εθνικό Λιμενικό Σύστημα, ζητεί η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ).

Την απόσυρση του προτεινόμενου πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», με το οποίο ρυθμίζεται και το πλαίσιο ιδιωτικοποιήσεων στο Εθνικό Λιμενικό Σύστημα, ζητεί η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ).

Η Ομοσπονδία που κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της για αντιεργασιακές ρυθμίσεις, με ιδιωτικοποιήσεις λιμανιών που παραβιάζουν συνταγματικές επιταγές και θεσμικούς κανόνες, απέστειλε σχετικό υπόμνημα προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων και τα πολιτικά κόμματα.

Επισημαίνει ότι, με το πολυνομοσχέδιο, αντί ενός πολιτικού αναπτυξιακού υπουργείου με εποπτικό ρόλο, δομείται ένα πλήρως στρατιωτικοποιημένο μοντέλο οργάνωσης και αναφέρει ότι βασικό του στοιχείο είναι οι ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, είτε με παραχώρηση του μετοχικού κεφαλαίου, είτε με παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων τύπου Cosco, επιχειρώντας την κατάργηση των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων, καθώς και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.

Η ΟΜΥΛΕ τονίζει, επίσης, ότι η σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Ανάπτυξης εντός του Οργανισμού Λιμένων με τελικό προϊστάμενο τον υπουργό, αποτελεί μια βασική θεσμική εκτροπή της καταστατικής αυτονομίας των Οργανισμών και αναφέρει ότι η υπαγωγή της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων απευθείας στον υπουργό, καταλύει κάθε μορφή ανεξαρτησίας και αυτονομίας της.

«Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων δεν μπορεί παρά να είναι ανεξάρτητη και αυτό να κατοχυρώνεται από το θεσμικό πλαίσιο, ώστε να διασφαλίζεται η ουσιαστική της παρέμβαση, τόσο σε κεντρικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, σε όλα τα θέματα λειτουργίας των λιμανιών, συμπεριλαμβανομένου και του εργασιακού», τονίζει η Ομοσπονδία, η οποία προσθέτει ότι η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ) όπως σχεδιάζεται, μετατρέπεται από επιτελικό όργανο σε ουραγό επικύρωσης υπουργικών αποφάσεων.

Υπογραμμίζει, επίσης, ότι η δημιουργία τεσσάρων λιμενικών δικτύων, χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, χωρίς αναπτυξιακή φιλοσοφία, αφού είναι φανερό ότι βασικός στόχος αυτού του συνολικού εγχειρήματος είναι ο καλύτερος κεντρικός σχεδιασμός ιδιωτικοποιήσεων, με οποιαδήποτε μέθοδο των λιμανιών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, η δημόσια διαβούλευση τού οποίου έχει ολοκληρωθεί, αναμένεται να υπάρξουν τροποποιήσεις, ενώ για το θέμα έχει ήδη πραγματοποιηθεί συνάντηση του αρμόδιου υπουργού Κωστή Μουσουρούλη, με εκπροσώπους των τριών κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση.

Το τελικό σχέδιο νόμου θα κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή κατά πάσα πιθανότητα μετά τις 20 Ιανουαρίου.

Να σημειωθεί ότι αντίθετα με άρθρα του πολυνομοσχεδίου είναι και ναυτεργατικά σωματεία, τα οποία δεν αποκλείουν απεργιακές κινητοποιήσεις.


σχετικα αρθρα