Μπορεί η περίοδος της κύησης να είναι από μόνη της ιδιαίτερα κουραστική για τις γυναίκες τόσο ψυχολογικά όσο και σωματικά, ωστόσο η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της υγείας της μητέρας και του παιδιού. 
Φυσικά, για κάθε έντονη σωματική δραστηριότητα οι γυναίκες θα πρέπει πρώτα να συμβουλεύονται το γιατρό τους, καθώς η συχνότητα και η ένταση της άσκησης εξαρτάται από ποικίλους παράγοντες.

Η συχνότητα κατά την οποία το άτομο επιδιδόταν σε αθλητικές δραστηριότητες πριν την εγκυμοσύνη, το πόσο προχωρημένη είναι η εγκυμοσύνη καθώς και η γενικότερη φυσική κατάσταση αποτελούν παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν πριν η μέλλουσα μητέρα ακολουθήσει οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής.

Αν η ενδιαφερόμενη γυμναζόταν τακτικά πριν τη σύλληψη, τότε απλά πρέπει να κάνει κάποιες προσαρμογές στο πρόγραμμά της έτσι ώστε να μη θέσει σε κίνδυνο τη δική της υγεία ή την υγεία του εμβρύου. Αλλά ακόμα και αν δεν γυμναζόταν σε σταθερή βάση, μπορεί να ξεκινήσει με κάποιες απλές ασκήσεις και να αυξάνει το χρόνο και την ένταση μέρα με τη μέρα. 

Επιπλέον, οι γιατροί συνιστούν να αποφεύγονται οι ασκήσεις στις οποίες η μητέρα πρέπει να είναι ξαπλωμένη ανάσκελα μετά το πρώτο τρίμηνο κύησης.

Γενικά, προτείνεται οι μέλλουσες μητέρες να ασχολούνται με δραστηριότητες όπως είναι ο χορός, η κολύμβηση, η ποδηλασία, το περπάτημα, η αεροβική σε πισίνα, η γιόγκα και η μέθοδος πιλάτες. Οι ατομικές προτιμήσεις, λοιπόν, αλλά και η ιδιαιτερότητα της κάθε περίπτωσης μπορεί να επηρεάσουν την επιλογή της εγκύου. 

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να δίνεται στις διάφορες προειδοποιήσεις του σώματος, για παράδειγμα σε ζαλάδες ή στην έλλειψη αίσθησης ισορροπίας που μπορεί να αποτελούν ενδείξεις για ελάττωση της έντασης των σωματικών δραστηριοτήτων.

Άλλες ενδείξεις μπορεί να είναι οι πρόωρες συσπάσεις, η κολπική αιμορραγία, η υψηλή πίεση και η πρόωρη ρήξη των υμένων. Σε γενικές γραμμές πάντως, η γυμναστική θεωρείται μία πολύ καλή μέθοδος, έτσι ώστε η μητέρα να προετοιμαστεί ψυχολογικά και σωματικά για τη διαδικασία της γέννας.

Εκτός από αυτό, η άθληση βοηθά τη μητέρα να έρθει σε καλύτερη επαφή με το σώμα της και τις ιδιαιτερότητες που αυτό παρουσιάζει λόγω της κατάστασής της, ενώ ταυτόχρονα συντελεί στην απομάκρυνση της περιττής έντασης και του άγχους. 
Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι η άσκηση βελτιώνει τον τρόπο λειτουργίας του οργανισμού και συμβάλλει στο να χαθούν πιο εύκολα τα κιλά της εγκυμοσύνης μετά τη γέννα.

Πηγή: iator.gr