Σε 9.401 ανήλθαν συνολικά τα παράπονα και οι καταγγελίες πολιτών, που δέχτηκε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών το 2012, ενώ κατατέθηκαν άλλα 4.438 ερωτήματα πέρυσι, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΚΕΠΚΑ.
Με τη μεσολάβηση του κέντρου οι καταναλωτές-μέλη του κέντρου, ωφελήθηκαν με το ποσό των 637.297,39 ευρώ. Μάλιστα, με την παρέμβαση του ΚΕΠΚΑ στους προμηθευτές, επιλύθηκε το 98,85% των καταγγελιών, υπέρ των καταναλωτών. Βάσει της ανακοίνωσης του κέντρου, το 2012 ήταν και πάλι χρονιά των τραπεζών (4,373 παράπονα/καταγγελίες) και των υπερχρεωμένων νοικοκυριών (1072 παράπονα/καταγγελίες), με τις δύο αυτές κατηγορίες να συγκεντρώνουν το 57,92% των παραπόνων, επί του συνόλου που κατατέθηκαν.

Περισσότεροι από 4.473 καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές, από το ΚΕ.Π.ΚΑ., 498 καταναλωτές γράφτηκαν μέλη, στο ΚΕΠΚΑ, 481 κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους, 472 συναντήθηκαν, με τους ειδικούς του ΚΕ.Π.ΚΑ. και προετοιμάστηκαν οι προτάσεις, προς τις τράπεζες και τελικά απεστάλησαν στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα 467 φάκελοι.

Σημειώνεται ότι κάθε φάκελος αφορά ένα ή και περισσότερους καταναλωτές (οικογένεια), μία έως και 13 τράπεζες, ένα έως και πενήντα χρηματοδοτικά προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι οι 467 φάκελοι, που απεστάλησαν, στις τράπεζες, αντιστοιχούν, σε 1521 σχέδια ρύθμισης οφειλών. Συνολικά, εκδόθηκαν 702 βεβαιώσεις αποτυχίας, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Στα 1072 παράπονα, που έγιναν στο ΚΕΠΚΑ για τις υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος, τα 600 αφορούν σε παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, 136 για τη ΔΕΗ, 152 λοιπούς πάροχους ηλεκτρικής ενέργειας, 94, λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος, 78 για το φυσικό αέριο και 12 για την ΕΥΑΘ.

Στη λίστα του ΚΕΠΚΑ περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, 840 καταγγελίες καταναλωτών για ελαττωματικά προϊόντα, 472 για λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, 392 για δημόσιες υπηρεσίες -υπηρεσίες ΟΤΑ, 276 τουριστικές υπηρεσίες, 192 παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές, 140 πωλήσεις απο απόσταση και 132 ινστιτούτα-γυμναστήρια.
TAGS