Έντονο ήταν το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για την κατασκευή του εργοστασίου επεξεργασίας απορριμμάτων στα Άνω Λιόσια.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ειδικού Διαβαθμικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ), κατά τη σημερινή διαδικασία συμμετείχαν και πάλι η Ένωση Εταιρειών ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ- ΗΛΕΚΤΩΡ ΑΕ, η Ένωση Προσώπων ΕΡΕΤΒΟ ΑΕ- ΔΟΜΟΣΠΟΡΤ ΑΕ- ΕΓΝΩΝ ΑΤΕ, η Ένωση Προσώπων ΜΕΤΚΑ ΑΕ- Χρ. Δ. Κωνσταντινίδης ΑΕ, η Ένωση Εταιρειών J&P ΑΒΑΞ ΑΕ- ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΑΕ, η Ένωση Προσώπων ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ- ΔΕΗ ΑΕ, η Ένωση Εταιρειών ARCHIRODON GROUP NV- INTRAKAT AE- ENVITEC AE και η Εταιρεία ΤΟΞΟΤΗΣ ΑΕ. Δεν συμμετείχε η εταιρεία NOVAERA HELLAS AE, που είχε συμμετάσχει στις δυο πρώτες διαδικασίες. 

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, που αφορά τον Ανταγωνιστικό Διάλογο, θα συμμετάσχουν τελικά έξι εταιρείες. Ο πρόεδρος του ΕΔΣΝΑ και περιφερειάρχης Αττικής, Ι. Σγουρός επανέλαβε ότι, με τους διαγωνισμούς, «δίνουμε τέλος σε μια αμαρτωλή ιστορία δεκαετιών, που κόστισε στους Έλληνες φορολογούμενους εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ χωρίς αντίκρισμα. Με τα χρήματα που έχουν δοθεί για το θάψιμο των σκουπιδιών και για αντισταθμιστικά οφέλη, θα είχαμε φτιάξει τέσσερις φορές εργοστάσια επεξεργασίας απορριμμάτων και δεν θα ήμαστε ουραγοί στην ΕΕ σε αυτόν τον τομέα, ούτε θα κινδυνεύαμε με την επιβολή υψηλότατων προστίμων».

Αναφερόμενος στους διαμαρτυρόμενους, ο κ. Σγουρός είπε ότι πρόκειται για «επαγγελματίες διαμαρτυρόμενους» που «αντιδρούν, επειδή θίγονται κατεστημένα συμφέροντα δεκαετιών και κάποιοι χάνουν το ρόλο του ρυθμιστή, που κάθε Πάσχα και Χριστούγεννα εκβίαζε την κοινωνία με την απειλή του κλεισίματος της χωματερής. Το έχουμε ξαναδεί το έργο. Παλιότερα, κάποιοι αντιδρούσαν στην κατασκευή του Μετρό, της Αττικής Οδού και του Αεροδρομίου. Σήμερα, οι ίδιοι διαμαρτύρονται όταν το Μετρό δεν λειτουργεί και ταλαιπωρείται ο κόσμος. Όποτε η Πολιτεία αποφάσιζε να κάνει ένα μεγάλο δημόσιο έργο υποδομής, πάντα υπήρχαν ορισμένοι που αντιδρούσαν.

Η κοινωνία έχει και μνήμη και κρίση. Και επειδή κάποιοι επικαλούνται την Ευρωπαϊκή Ένωση, ας γνωρίζουν ότι οι Υπηρεσίες της είναι απολύτως ενήμερες για τη διαδικασία και βοηθούν όσο μπορούν για την επιτάχυνση των διαγωνισμών και τη μόνιμη λύση του προβλήματος». Σε ό,τι αφορά ειδικά το έργο στα Άνω Λιόσια, ο ΕΔΣΝΑ ενημερώνει ότι η ετήσια ποσότητα των προς επεξεργασία απορριμμάτων εκτιμάται, κατά μέγιστο, σε 400.000 τόνους. Η συνολική χρονική διάρκεια της σύμβασης Σύμπραξης έχει ενδεικτικά εκτιμηθεί σε 27 έτη.

Ο ΕΔΣΝΑ θα συμμετέχει στη χρηματοδότηση του κόστους κατασκευής με καταβολή ποσού, που θα ανέρχεται ποσοστιαία από 40% έως και 60% της κατασκευαστικής αξίας του έργου, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και θα προέρχεται από κοινοτική ή και εθνική χρηματοδότηση. Κατά τη διάρκεια του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, θα εξεταστεί η δυνατότητα να περιληφθεί στο αντικείμενο του έργου και η κομποστοποίηση προδιαλεγμένου οργανικού υλικού.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζει τους διαγωνισμούς

Την υποστήριξή της σχετικά με τους τέσσερις διαγωνισμούς για τη διαχείριση απορριμμάτων της Αττικής εξέφρασε με επιστολή της προς τον Περιφερειάρχη Γιάννη Σγουρό, η Ευρωπαϊκή Ένωση. 

Η αρμόδια Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής και Πολεοδομικής Πολιτικής εκφράζει την αμέριστη στήριξή της στον Περιφερειακό Σχεδιασμό για την κατασκευή των 4 εργοστασίων και ζητά ακόμη μεγαλύτερη επιτάχυνση των διαδικασιών, προκειμένου να συμβασιοποιηθούν τα έργα μέσα στο 2013 και να μην χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια. Οι υπηρεσίες της Ε.Ε. ευθυγραμμίζονται απόλυτα με τις έως σήμερα ενέργειες της νέας διοίκησης του ΕΔΣΝΑ για τη δημοπράτηση των έργων μέσω ΣΔΙΤ με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Μεταξύ άλλων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει ότι «Τα έργα αυτά είναι σημαντικά τόσο από πλευράς συμμόρφωσης με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και απορρόφησης των σχετικών κονδυλίων του ΠΕΠ Αττικής. Ως εκ τούτου, η δημοπράτηση και συμβασιοποίησή τους πριν από το τέλος του 2013 επείγει, ώστε να μην απολεσθούν τα σχετικά κονδύλια και η Αττική να αποκτήσει σύγχρονες μονάδες διαχείρισης στερεών αποβλήτων επιλύοντας έτσι το οξύ και μακροχρόνιο πρόβλημα».