Εξοικονόμηση χρημάτων και ανθρώπινου δυναμικού καθώς και άμεση πρόσβαση του επιτελείου του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής στις επιχειρησιακές δυνατότητές του, θα προσφέρει η νέα ηλεκτρονική εφαρμογή που πρόκειται να εφαρμοστεί σταδιακά και στις 185 λιμενικές αρχές της χώρας, για την παρακολούθηση της δραστηριότητας των πλωτών και χερσαίων μέσων του.

Στο νέο ηλεκτρονικό μηχανογραφικό πρόγραμμα, που ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά σε 10 λιμενικές αρχές της χώρας στα τέλη του 2012, θα μπορούν να κατοχυρώνονται όλα τα στοιχεία που έχουν σχέση με τις κινήσεις και τις υποθέσεις που έχει διαχειριστεί σε κάθε περιπολία το χερσαίο η πλωτό μέσο, ενώ θα καταγράφονται οι βλάβες, οι εκκρεμότητες και η αναζήτηση των ανταλλακτικών από τις αποθήκες.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε σχετική εγκύκλιο διαταγή, όταν διαπιστωθεί βλάβη ή εκκρεμότητα σε ένα πλωτό ή χερσαίο μέσο του Λιμενικού, θα πρέπει να γίνεται άμεσα η καταχώρησή της στο ηλεκτρονικό σύστημα αλλά και η αποκατάστασή αυτής, ενώ θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε λιμεναρχείο χρήστης για τη συγκεκριμένη εργασία αλλά και αντικαταστάτης.

Μέχρι τώρα, η διαδικασία που ακολουθείτο ήταν αρκετά χρονοβόρα με γραφειοκρατική διαδικασία, ενώ ο έλεγχος για κάθε χερσαίο ή πλωτό μέσο δεν ήταν εύκολος.

Συγκεκριμένα, τα λιμεναρχεία, κάθε μήνα, υπέβαλαν έντυπο αντίγραφο του ημερολογίου για κάθε πλωτό ή χερσαίο μέσο με κινήσεις και τα διάφορα θέματα που είχε χειριστεί τα οποία αποστέλλονταν στην αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Ναυτιλίας.

Τα στοιχεία αυτά ήταν ατομικά σε κάθε φάκελο με αποτέλεσμα να υπάρχει τεράστιος όγκος στο αρχείο και ο έλεγχος να μην είναι εύκολος.

Σύμφωνα με τον επιτελάρχη του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, αντιναύαρχο Δ. Τσιαδή, ήδη έχει ξεκινήσει και η εφαρμογή ανάλογων προγραμμάτων ώστε να μηχανογραφηθούν πλήρως και οι αποθήκες του Λιμενικού Σώματος όπου θα μπορεί να γίνονται απευθείας και ηλεκτρονικά μία αναζήτηση.

Πηγές από το Λιμενικό Σώμα ανέφεραν στο ΑΜΠΕ ότι σύντομα αναμένεται να αλλάξει και τρόπος χορήγησης των διπλωμάτων χειριστών σκαφών που έως τώρα εκδίδονταν από τα κατά τόπους λιμεναρχεία.

Ήδη υπάρχει σχεδιασμός για ένα πρόγραμμα, με το οποίο, όλα τα διπλώματα από όλη την Ελλάδα θα παίρνουν αύξοντα αριθμό από την κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και θα εκδίδονται σε αυτό. Δηλαδή, θα υπάρχει μία βάση δεδομένων όπου θα καταχωρείται η λιμενική αρχή στην οποία ο υποψήφιος έκανε αίτηση για το δίπλωμα ταχύπλοου, τα ποσά που κατέβαλε, καθώς και αν οι εξετάσεις που έδωσε ήταν επιτυχείς.