Συνταρακτικά ως προς τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι τα ευρήματα της νέας έρευνας της Marc Α.Ε. για λογαριασμό της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας.
Πρόκειται για την εξαμηνιαία μέτρηση του οικονομικού κλίματος των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που κάνει η ΓΣΕΒΕΕ με την εταιρεία δημοσκοπήσεων και αναμένεται να παρουσιαστεί στο επόμενο δεκαήμερο.
Σύμφωνα με το "Εθνος της Κυριακής", ανάμεσα στα κύρια ευρήματα της έρευνας είναι πως η κατάσταση στην αγορά επιδεινώνεται με ταχείς ρυθμούς.

 Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι έχει αυξηθεί η μερική απασχόληση μια και οι μικρομεσαίοι αναζητούν τρόπους εξοικονόμησης δαπανών προκειμένου να επιβιώσουν.

Η έρευνα αναδεικνύει, επίσης, και τη δραματική πτώση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων με επακόλουθο τη συνεχιζόμενη αύξηση των λουκέτων, αν και με μικρότερους ρυθμούς, αφού ένας σημαντικός αριθμός των μικρομεσαίων έχει εκτοπιστεί από την αγορά τα προηγούμενα δύο χρόνια της κρίσης.

Εξάλλου, μέρος της έρευνας, το οποίο εκτός απροόπτου θα δημοσιοποιηθεί μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα είναι αφιερωμένο στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης με τις προτάσεις του για το άνοιγμα των καταστημάτων μέχρι 250 τ.μ. όλες τις Κυριακές του χρόνου.

Τα αποτελέσματα δείχνουν τη συντριπτική πλειονότητα των μικρομεσαίων να απορρίπτουν το μέτρο υποστηρίζοντας ότι θα είναι επιζήμιο για τις επιχειρήσεις τους. Ταυτόχρονα εκτιμούν πως η πρόταση αυτή θα φέρει μείωση των θέσεων εργασίας και όχι αύξηση.

Εξάλλου, και στην έρευνα που ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη η Marc με τη ΓΣΕΒΕΕ προκύπτει πως το πρόβλημα των καταναλωτών για να κάνουν ψώνια δεν είναι ο χρόνος.

Το 68,8% απαντά πως αναμένει τις προσφορές και εκπτώσεις, το 22% έχει επιλέξει τις αγορές από το δίκτυο «χωρίς μεσάζοντες», το 16,9% έχει επιλέξει τα ψώνια από το διαδίκτυο, το 11,7% τις ανταλλαγές αγαθών - υπηρεσιών σε είδος και το 6,1% από τα κοινωνικά παντοπωλεία.