Οι πιο απαισιόδοξοι πολίτες σε όλο τον κόσμο είναι οι Ελληνες, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen που διενεργήθηκε ανάμεσα σε 58 χώρες.
Η βαθιά ύφεση στην οποία βρίσκεται η ελληνική οικονομία και η έκρηξη της ανεργίας δημιουργούν ασφυκτικό περιβάλλον για τους Ελληνες, οι οποίοι με βάση το δείκτη Παγκόσμιας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης συγκεντρώνουν μόλις 35 μονάδες και βρίσκονται στην τελευταία θέση.

Εννέα στους δέκα έλληνες θεωρούν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση ενώ εξίσου μεγάλο είναι το ποσοστό των Ελλήνων που πιστεύουν ότι η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες. Με αυτά τα δεδομένα, και καθώς η ανεργία βρίσκεται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, η εξασφάλιση μιας θέσης εργασίας αποτελεί για το 44% των Ελλήνων το μεγαλύτερο πρόβλημα που αναζητά λύση.

Επιπλέον 4 στους 10 έλληνες δηλώνουν ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα γεγονός που τους κάνει να μην μπορούν να καλύψουν βασικές καθημερινές ανάγκες τους. Μάλιστα το 92% των νοικοκυριών αναγκάστηκε να αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης με το 67% των καταναλωτών να έχουν στραφεί σε φθηνότερα προϊόντα και με την μεγάλη πλειοψηφία -8 στους 10- να έχει μειώσει τις δαπάνες για διασκέδαση εκτός σπιτιού.

Σύμφωνα με την έρευνα της Νielsen, 66% των ελλήνων καταναλωτών έχουν επίσης μειώσει τις αγορές τους σε προϊόντα ένδυσης και υπόδησης, το 64% έχουν μειώσει τις παραγγελίες φαγητού (ντελίβερι), ενώ το 54% έχει περιορίσει την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και το 47% τις μετακινήσεις του με το αυτοκίνητο. Οκτώ ευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται στις 10 πιο απαισιόδοξες ενώ μόλις μια η Νορβηγία στις 10 πιο αισιόδοξες.

Συγκεκριμένα, η Ινδία βρίσκεται στην πρώτη θέση της με 121 μονάδες και ακολουθούν οι Φιλιππίνες και οι Ινδονησία με 119 και 117 μονάδες. Στην άλλη πλευρά, εκτός από την Ελλάδα που είναι η πλέον απαισιόδοξη χώρα, σε εξίσου χαμηλά επίπεδα βρίσκεται η Ουγγαρία (37 μονάδες), η Νότια Κορέα (38), η Πορτογαλία (38) και η Ιταλία (39). Η Παγκόσμια Έρευνα για τη Μέτρηση της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης διεξήχθη από τις 10 έως και τις 27 Νοεμβρίου 2012 σε 58 διαφορετικές χώρες με την συμμετοχή περισσότερων από 29.000 καταναλωτών.

Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης αποτυπώνει την γνώμη των καταναλωτών για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση, τις ανησυχίες τους αλλά και τις προθέσεις τους για το μέλλον.