Η πρωτιά της Ελλάδας σε ότι αφορά τη δαπάνη για την αγορά βενζίνης που καταγράφηκε σε μελέτη διεθνούς ειδησεογραφικού πρακτορείου (Bloomberg) είναι αποτέλεσμα της πρωτοφανούς φορολογικής επίθεσης που εξαπέλυσε το κράτος στα υγρά καύσιμα και την ενέργεια συνολικά τα τελευταία χρόνια, αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) σε ανακοίνωσή της.
Σύμφωνα με τους πρατηριούχους «η πολιτική αυτή χωρίς να έχει τα ανάλογα αποτελέσματα για τα δημόσια έσοδα, γύρισε την ελληνική κοινωνία πολλές δεκαετίες πίσω, χιλιάδες πολίτες να αδυνατούν να καλύψουν το κόστος των μετακινήσεών τους ή, ακόμη χειρότερα, το κόστος θέρμανσης».

Η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει ότι εκτός από την αύξηση των φόρων η ακρίβεια στα καύσιμα οφείλεται και στην ελληνική «πατέντα» να επιβάλεται ο ΦΠΑ 23 % και στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Έτσι, κάθε φορά που αυξάνεται ο ΕΦΚ οι καταναλωτές υφίστανται διπλή επιβάρυνση και από την άνοδο του ΦΠΑ.

«Η μόνη ρεαλιστική πολιτική όχι μόνο για τους καταναλωτές αλλά και για να αυξηθούν τα έσοδα του Δημοσίου είναι η μείωση των φόρων στα καύσιμα σε ρεαλιστικά επίπεδα και η άρση επιβολής του ΦΠΑ επί των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης των καυσίμων. Η κυβέρνηση έχει υποχρέωση να αναδείξει το θέμα και να εξαντλήσει τα διαπραγματευτικά περιθώρια με την τρόικα προς την κατεύθυνση αυτή, αντί να υπερασπίζεται μια αποτυχημένη πολιτική που ζημιώνει και τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας», αναφέρει η ΠΟΠΕΚ.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη μελέτη του πρακτορείου Bloomberg σε 60 χώρες, η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα είναι από τις ακριβότερες στον κόσμο σε μία περίοδο που το διαθέσιμο εισόδημα συρρικνώνεται. Η Ελλάδα εμφανίζεται στην πρώτη θέση μεταξύ 60 χωρών σε ό,τι αφορά τη δαπάνη για την αγορά ενός λίτρου βενζίνης ως ποσοστό του ημερομισθίου, σύμφωνα με την έρευνα του Bloomberg που πραγματοποιήθηκε από 3 έως 18 Ιανουαρίου.

Σε ό,τι αφορά την τιμή πώλησης του λίτρου, η Ελλάδα καταλαμβάνει την έκτη θέση της σχετικής κατάταξης. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες δαπανούν το 15% του ημερομισθίου για την αγορά ενός λίτρου βενζίνης, ενώ συνολικά δαπανούν το 4,8% του εισοδήματός τους για τον ανεφοδιασμό του οχήματός τους.

Μάλιστα το υψηλό αυτό ποσοστό αποδίδεται και στο γεγονός ότι οι Έλληνες συγκαταλέγονται μεταξύ των λαών που χρησιμοποιούν συχνά το αυτοκίνητό τους για τις μετακινήσεις τους.