«Σαν να μην είχαμε εκπτώσεις» λένε οι έμποροι και κουνάνε με απελπισία το κεφάλι. Η μείωση της αγοραστικής κίνησης σε σχέση με την περσινή, αγγίζει το 50%.  
Η περίοδος των εκπτώσεων, που λήγει την ερχόμενη Πέμπτη, δεν κατάφερε να δώσει «ανάσα» στην αγορά. Η έλλειψη ρευστότητας είναι κάτι παραπάνω από εμφανής και οι κατά τόπους εμπορικοί σύλλογοι άρουν τις απαγορεύσεις προς τα μέλη τους δίνοντας... σιωπηρή παράταση.  

Σύμφωνα με πληροφορίες του newpost, μετά και τη λήξη της εκπτωτικής περιόδου οι πρόεδροι όλων  των εμπορικών συλλόγων θα ενημερώσουν τα μέλη τους ότι μπορούν να διατηρήσουν τις χαμηλές τιμές χωρίς όμως να επιτρέπεται να αναγράφεται η προ έκπτωσης τιμή.  

Ουσιαστικά δηλαδή θα συνεχίσουν τις εκπτώσεις τις οποίες δεν θα παρουσιάζουν ως εκπτώσεις.    

«Δεν υπάρχει παρηγοριά»  

Οι περισσότεροι έμποροι, είναι αλήθεια, δεν είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους στην περίοδο αυτή των εκπτώσεων, καθώς διέβλεπαν ότι αυτό που λείπει από τους καταναλωτές δεν είναι πια η απαραίτητη ψυχολογία αλλά τα χρήματα ακόμη και για τα απαραίτητα.  

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων λέει στο newpost.gr πως δεν υπάρχει πια εκδήλωση διαφορετικής καταναλωτικής συμπεριφοράς σε περιόδους που κάποτε παρατηρούνταν έξαρση: «Μόνη παρηγοριά, αν μπορεί κάποιος να το χαρακτηρίσει παρηγοριά, το γεγονός ότι έχει περιοριστεί ο ρυθμός με τον οποίο τα καταστήματα βάζουν “λουκέτο”.

Πέρσι τέτοια εποχή έκλειναν 2 στα 10 εμπορικά καταστήματα, τώρα κλείνει 1 στα 10.  Όμως κι αυτή η επιβράδυνση ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι πολλοί έμποροι δεν έχουν ούτε τα χρήματα για να εκκαθαρίσουν την επιχείρησή τους».  

«Πλήγμα οι απεργίες»  

Οι απεργίες διαρκείας των ΜΜΜ, κυρίως η πολυήμερη απεργία των εργαζομένων στο Μετρό, έδωσε, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, την «χαριστική βολή» στην εμπορική ζωή της Αθήνας.  

«Κατεγράφη παρ'όλα αυτά μια διαφορετική ψυχολογία στους καταναλωτές. Δεν αγόρασαν, δεν ξόδεψαν χρήματα, όμως η ψυχολογία τους ήταν ανεβασμένη. Αυτό και μόνο μπορεί να δώσει ελπίδα για το μέλλον» λέει ο Παναγής Καρέλας.  

«Ό,τι προλάβουμε το πρώτο δεκαήμερο»  

Αν και ξεκίνησαν θετικά οι εκπτώσεις στη συμπρωτεύουσα, στη συνέχεια η καθίζηση απογοήτευσε τους επιχειρηματίες  

Όπως λέει στο newpost ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Κώστας Χαντζαρίδης, «τα τελευταία 4 χρόνια, όταν μιλάμε για εκπτώσεις εννοούμε το πρώτο δεκαήμερο. Η υπόλοιπη περίοδος είναι απλά χαμένη. Και στη Θεσσαλονίκη η πτώση υπολογίζεται ότι θα αγγίξει το 30-40%.

Ντίνα Καραμάνου