Ένα σημαντικό σιδηροδρομικό έργο, που ενώνει το λιμάνι με το εθνικό δίκτυο στο Θριάσιο, δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις ώστε ο Πειραιάς να καταστεί σημαντικός διαμετακομιστικός κόμβος της νοτιανατολικής Ευρώπης, εγκαινιάστηκε την Πέμπτη από τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη.
Το έργο της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 17 χιλιομέτρων που είχε ανακοινωθεί από το 2000, θα χρησιμοποιείται μόνο για εμπορευματικές δραστηριότητες και θα ξεκινάει από τα δυτικά όρια του λιμανιού στο νότιο Ικόνιο, συνδέοντας τον Πειραιά με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο συγκρότημα του Θριασίου Πεδίου.

Μέχρι σήμερα, στη γραμμή διεξάγονταν δοκιμαστικά δρομολόγια, ενώ γίνονταν έλεγχοι στη σηματοδότηση και τις υποδομές.

Με το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης, μειώνεται ο χρόνος των εμπορευματικών μεταφορών, καθώς θα αποφευχθεί ο περίπλους της Ευρώπης από τα πλοία για την Αμβέρσα ή το Άμστερνταμ.

Βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος, η συμφωνία θα έπρεπε να ενεργοποιηθεί από τα τέλη Φεβρουαρίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αναλαμβάνει την μετακίνηση δύο τρένων την εβδομάδα, η χωρητικότητα των οποίων θα είναι 40 κοντέινερ έκαστο.

Στόχος είναι η διαδρομή των εμπορευμάτων να ξεκινάει από το λιμάνι του Πειραιά, να κατευθύνονται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης στο Ικόνιο και από εκεί στην Ειδομένη. Στη συνέχεια, τα εμπορεύματα θα προωθούνται στα Σκόπια, στη Σερβία, στην Ουγγαρία, στην Αυστρία, με τελικό σταθμό την Τσεχία.