Μετά τα δίκυκλα τα οποία θα πρέπει να περνούν από ΚΤΕΟ, σειρά φαίνεται πως έχουν και τα σκάφη αναψυχής, θεσμός ο οποίος λειτουργεί στα υπόλοιπα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης εδώ και χρόνια. Οι ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής στην Ε.Ε. είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) της προωστικής μηχανής αλλά και του σκάφους, ώστε να τα ασφαλίσουν ή να ανανεώσουν τις άδειες πλόων τους.

Από τον τακτικό τεχνικό έλεγχο των μηχανών στα σκάφη αναψυχής της Ελλάδας θα ελαχιστοποιηθούν τα ναυτικά ατυχήματα που προέρχονται από τεχνικές βλάβες ασυντήρητων κινητήρων, ενώ παράλληλα η «μαύρη» εργασία και η φοροδιαφυγή θα μειωθούν από τον κλάδο, δημιουργώντας επιπλέον έσοδα στα κρατικά ταμεία, καθώς οι κάτοχοι σκαφών αναψυχής θα πρέπει να επισκέπτονται τα νόμιμα συνεργεία ώστε να προμηθευτούν το δελτίο ελέγχου.

Τη θέσπιση τακτικού ελέγχου των μηχανών στα σκάφη υποστηρίζει και το Σωματείο Ελλήνων Τεχνικών Μηχανών Θαλάσσης Μικρών Σκαφών (ΣΕΜΕΞ) μέσω υπομνήματος που έχει καταθέσει στα μέσα Ιανουαρίου προς το υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων.
Πάντως, πέραν της θέσπισης τεχνικού ελέγχου στις μηχανές σκαφών αναψυχής, στην κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζουν το ενδεχόμενο να επιβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας σε όλα τα σκάφη αναψυχής τα οποία θα είναι ανάλογα με τα μέτρα ή την ιπποδύναμη της μηχανής.

Αν επιβεβαιωθούν όλα τα παραπάνω, τότε τα δημοσιονομικά έσοδα αναμένεται να αυξηθούν κατά πολλά εκατομμύρια ευρώ, καθώς στην ελληνική επικράτεια υπάρχουν περισσότερα από 220.000 ιδιωτικά σκάφη αναψυχής με μήκος κάτω από 10 μέτρα, ενώ αν συμπεριληφθούν και τα μεγαλύτερα ο αριθμός τους ανέρχεται σε 300.000 σκάφη!

Ακόμη, ωστόσο, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση, αλλά με δεδομένη την αναζήτηση εσόδων σε όλα τα επίπεδα από την κυβέρνηση είναι πολύ πιθανό τα παραπάνω να υλοποιηθούν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα... Πάντως, η πιθανή επιβολή ετήσιων Τελών στα μικρά σκάφη αναψυχής μπορεί να οδηγήσει πάρα πολλά σε ακινησία, ενώ παράλληλα υπάρχουν απίστευτα γραφειοκρατικά προβλήματα στη διασταύρωση των στοιχείων (χιλιάδες δεν τα δηλώνουν στη φορολογική τους δήλωση), ενώ και το ΣΕΜΕΞ είναι κατηγορηματικά αντίθετο στην επιβολή των ετήσιων Τελών.

Αλλωστε, το πρόσφατο παράδειγμα με την επιβολή τεκμηρίων στα μεγάλα σκάφη έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο πρόβλημα στους ιδιοκτήτες τους, οι οποίοι για να μειώσουν το ύψος του τεκμηρίου επιθυμούν να δηλώσουν μερική ακινησία των σκαφών τους χωρίς όμως να δέχονται τις αιτήσεις τους ούτε στην εφορία αλλά ούτε στα λιμεναρχεία! Το θέμα ουσιαστικά δεν έχει ξεκαθαριστεί και οι αιτήσεις μερικής ακινησίας δεν γνωρίζει κανείς πού πρέπει να κατατίθενται...