Στη δημιουργία του «Λιμενικού Καλλικράτη» προχωρά το Υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας με σκοπό την επιβολή «τάξης» στα περισσότερα από 800 λιμάνια της χώρας τα οποία είναι «ορφανά», «δηλαδή μπορεί να μπει ο καθένας μέσα και να κάνει ο,τι θέλει χωρίς να πληρώσει ούτε ένα ευρώ», όπως επεσήμανε ο Υπουργός ΘΥΝΑΛ, Γιάννης Διαμαντίδης.

Ο Λιμενικός Καλλικράτης «τακτοποιεί» τα λιμάνια της χώρας με βάση τέσσερις άξονες, δηλαδή ισάριθμους «αναπτυξιακούς πυλώνες οι οποίοι θα έχουν καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα με μικρότερο κόστος λειτουργίας απ’ ότι έχουν σήμερα», επεσήμανε ο κ. Διαμαντίδης.

Ο πρώτος άξονας δημιουργεί, κατά κάποιο τρόπο «πιλοτικά» το Αττικό Λιμενικό Σύστημα, ενοποιώντας τα λιμάνια υπό τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, δηλαδή Ελευσίνα, Λαύριο και Ραφήνα ενώ ο δεύτερος είναι στη Βόρεια Ελλάδα υπό τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (Ο.Λ.Π. και Ο.Λ.Θ. γιατί είναι από τα μεγαλύτερα λιμάνια και είναι και οι δύο εταιρίες εισηγμένες στο χρηματιστήριο, όπου θα συμπεριλάβει την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα και τον Βόλο). Ο τρίτος άξονας είναι του Ιονίου Πελάγους με Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Κατάκολο και ο τέταρτος είναι ο άξονας του Αιγαίου που θα συμπεριλάβει Κρήτη, Δωδεκάνησα και Κυκλάδες.

«Θεωρούμε ότι είναι ένα σύστημα που μπορεί να αποδώσει», εκτιμά ο κ. Διαμαντίδης, μετά και την διεξοδική συζήτηση και στη διυπουργική επιτροπή που εξέτασαν το θέμα αλλά και την ανάθεση από πλευράς του Υπουργείου Οικονομικών ειδικής μελέτης σε χρηματοοικονομικό σύμβουλο προκειμένου να κάνει προτάσεις για την καλύτερη αξιοποίηση των λιμένων. «Ήδη όμως το Αττικό Λιμενικό Σύστημα είναι έτοιμο και ελπίζω μέσα στο Μάρτιο να περάσει από το Υπουργικό Συμβούλιο», είπε ο κ. Διαμαντίδης.

Το νέο μοντέλο λιμένων θα προσελκύσει επενδυτές, υποστήριξε ο Υπουργός, καθότι «είναι διαφορετικό να έχεις ένα λιμάνι εισηγμένο στο χρηματιστήριο με το 74% που έχει αυτή τη στιγμή ο Ο.Λ.Π., από το να έχεις 94% γιατί περίπου εκεί θα ανέλθει, όταν γίνει ενοποίηση όλων των λιμανιών», διευκρινίζοντας παράλληλα πως τα οφέλη θα είναι πολλαπλά, μετά και την άρση του καμποτάζ, καθώς «θα δώσουμε τη δυνατότητα στα λιμάνια να αναπτυχθούν περισσότερο, διότι όταν έρχεται ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο με 3.000 επιβάτες, καταλαβαίνετε τι σημαίνει για την τοπική κοινωνία και τον τουρισμό μας. Είναι σημαντικός πυλώνας ανάπτυξης, ιδιαίτερα σε μία δύσκολη περίοδο όπως είναι η σημερινή που περνάει η χώρα μας».

Ο κ. Διαμαντίδης, διαβεβαίωσε πως δεν προβλέπεται να αλλάξει το καθεστώς των εργαζομένων.