Ανοιχτές στη μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών που κατασκευάζουν τους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης.

Αν και δεν θέλησαν να δεσμευτούν για το ποσοστό 50% που έχει ανακοινώσει ήδη ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, επισήμαναν ότι "είναι θέμα της συνολικής διαπραγμάτευσης" και φάνηκαν πρόθυμοι να υποχωρήσουν στα κυβερνητικα σχέδια για τα διόδια στους υπο κατασκευή δρόμους.

Παράλληλα, χρησιμοποίησαν σκληρή γλώσσα για όσους δεν πληρώνουν διόδια.

"Το τζάμπα έχει κόστος κοινωνικό και οικονομικό, έχει κόστος για τη χώρα", υπογράμμισαν με έμφαση και αποκάλυψαν ότι έχουν προτείνει στο αρμόδιο υπουργείο όχι μόνο να φέρει ρύθμιση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας γα αυτούς που δεν πληρώνουν διόδια, αλλά να χαρακτηριστεί το αδίκημα και ως πλημμέλημα.

Η πολιτεία έχει ευθύνη για την εφαρμογή των νόμων, υπογράμμισαν και διευκρίνισαν ότι ειδικά από τις Αφίδνες δεν πληρώνει διόδια ένα στα δέκα Ι.Χ και πάνω από το 30% των φορτηγών.

Μάλιστα, σχετικά με τα φορτηγά, έκαναν λόγο για εταιρείες που κερδοσκοπούν, παραβιάζοντας τη νομιμότητα.

Στο πλαίσιο των συζητήσεων που γίνονται για τη μείωση των διοδίων ένα από τα βασικά θέματα είναι η παράταση του χρόνου της εκμετάλλευσης - παραχώρησης.

Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν το μεσημέρι εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι από τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων που έχει προχωρήσει με πολύ καλύτερους ρυθμούς το τελευταίο χρονικό διάστημα, ενώ υπογράμμισαν ότι και οι πέντε δεν έχουν κέρδη μέχρι στιγμής από τα έργα και ότι τα ποσά που εισπράττουν από τα διόδια είναι πολύ μικρά σε σχέση με τα χρήματα που έχουν επενδυθεί.

Επίσης, ανέφεραν ότι οι τράπεζες έχουν "παγώσει" τη χρηματοδότηση σε ορισμένες από τις κοινοπραξίες, ενώ οι ροές των αυτοκινήτων λόγω της οικονομικής κρίσης είναι πολύ περιορισμένες.

"Είναι ένα γεγονός που δεν είχαμε προβλέψει καν", είπαν και πρόσθεσαν ότι όλα αυτά θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στη διαπραγμάτευση που γίνεται με το Ελληνικό Δημόσιο. Και οι πέντε αυτοκινητόδρομοι, όπως προέκυψε από τις δηλώσεις των εκπροσώπων, παρουσιάζουν καθυστερήσεις ως προς τα χρονοδιαγράμματα.

Ο δρόμος Κόρινθος- Πύργος-Τσακώνα εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει τουλάχιστον δύο χρόνια, ενώ αντίστοιχες θα είναι και οι καθυστερήσεις στο δρόμο Αντίρριο- Ιωάννινα και Λαμία-Εγνατία. Περίπου ένα χρόνο αναμένεται να καθυστερήσει το τμήμα της εθνικής Μαλιακός-Κλειδί.

Αντίθετα, σε καλύτερο πλαίσιο είναι τα χρονοδιαγράμματα στον ανατολικό άξονα Πελοποννήσου. Ο δρόμος Κόρινθος-Καλαμάτα θα παραδοθεί κανονικά και ήδη μέχρι τα Παραδείσια είναι έτοιμος, ενώ λόγω της καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων θα αργήσει περίπου ένα χρόνο η παράδοση στον άξονα προς τη Σπάρτη.

Ολες οι κατασκευαστικές εταιρείες απέδωσαν τις καθυστερήσεις στο ότι δεν είχαν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις.

Ωστόσο, διαβεβαίωσαν ότι δεν πρόκειται να αποχωρήσουν και θα μείνουν στα έργα, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να καταλάβει ο κόσμος ότι τα διόδια είναι το οξυγόνο για την ολοκλήρωση των έργων αυτών που τα έχει ανάγκη η χώρα.