Τα σημαντικά αποτελέσματα που είχε για τα παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη το πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, παρουσίασαν στο πανεπιστήμιο του Βοσπόρου της Κωνσταντινούπολης, οι καθηγήτριες του Πανεπιστημίου Αθηνών Άννα Φραγκουδάκη και Θάλεια Δραγώνα.
 
Αδιάψευστοι μάρτυρες για την επιτυχία του προγράμματος είναι οι αριθμοί, είπε η κ. Φραγουδάκη στην εκδήλωση που εντάχθηκε στον εορτασμό για τα 150 χρόνια από την ίδρυση του τουρκικού πανεπιστημίου: Το 2000 εγκατέλειπαν το σχολείο περίπου το 65% των παιδιών της μειονότητας. Το ποσοστό αυτό είχε μειωθεί το 2011 στο 30%. Από το 1997 έως το 2010, η πρόσβαση στην εκπαίδευση για τα κορίτσια αυξήθηκε κατά 147% στο Γυμνάσιο και 143% στο Λύκειο. Από το 1997 έως σήμερα, ο αριθμός των μειονοτικών μαθητών αυξήθηκε κατά 400% στα Δημοτικά, 225% στα Γυμνάσια και 500% στα Λύκεια. Το ίδιο διάσημα, η πρόσβαση στην ανώτατη και την ανώτερη εκπαίδευση αυξήθηκε κατά 608%.
 
Οι «στέγνοι» αριθμοί, όμως, δεν μπορούν να περιγράψουν την επίδραση που είχε στη ζωή της μειονότητας το πρόγραμμα ελληνομάθειας, που φέτος έκλεισε 15 χρόνια ζωής. Εν τέλει, οι αριθμοί δεν μπορούν να περιγράψουν το ίδιο το πρόγραμμα, είπαν η επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος, ομότιμη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, Άννα Φραγκουδάκη και η ειδική σύμβουλος του προγράμματος, καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Αθηνών, Θάλεια Δραγώνα.
 
«Αυτό το πρόγραμμα» λέει η κ. Δραγώνα «το συμβολίζουν η συνύπαρξη παιδιών μειονότητας και πλειονότητας στην κατασκήνωση, το βαν που ανεβαίνει δύο ώρες χωματόδρομο για να μάθει ελληνικά σε δέκα παιδιά, το γεγονός ότι με τον καιρό κερδήθηκε η εμπιστοσύνη των μανάδων. Το ότι σήμερα, για να κάνει το βαν μάθημα ελληνικών σε ένα μακρινό χωριό, οι υπεύθυνοι έχουν συνεννοηθεί με τον τοπικό ιμάμη να μη συμπίπτει με την ώρα της διδασκαλίας του κορανίου είναι τεράστιας σημασίας. Τα παιδιά περιμένουν το βαν στην άκρη του χωριού να ανεβαίνει και το συνοδεύουν έως την αυλή του σχολείου. Παίρνουν τα λάπτοπ και "παίζουν" με ενθουσιασμό τα ηλεκτρονικά παιγνίδια που είναι σχολικές γνώσεις και ασκήσεις γραμματικής. Δανείζονται βιβλία και συχνά ζητούν να κρατήσουν το βιβλίο μια εβδομάδα ακόμα. Όλα αυτά είναι ανεκτίμητη κατάκτηση» καταλήγει και υπενθυμίζει το χαριτωμένο σύνθημα που συμβολίζει την ουσία του προγράμματος: «Πρόσθεση, όχι αφαίρεση / πολλαπλασιασμός, όχι διαίρεση»